mama`s met 3 kleine kinderen.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alita, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

We willen nog wel graag 3 kids...maar wanneer?

Ik denk ook vaker na hoe ik dat eiggenlijk moet gaan doen als je de oudste naar school moet brengen en je hebt geen duowagen.
    Of hoe ga je zwemmen? Mijn oudste is pas bijna 4 en de jongste bijna 2....ik bedoel...hoe kunnen we dan iedereen in de gaten houden...

Misschien stomme vragen maar ik denk er wel over na wanneer het nu de mooiste leeftijd is om aan de derde te beginnen...als de jongste wat zelfstandiger is ..?

Kortom wat waren jullie ervaringen met 3 kleine kinderen....

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmz ja hier gaan we na de jongestes verjaardag voor een derde kindje.

de oudste zal dan z'n 4,5 jaar oud zijn al de derde komt. dan hebben ze steeds meer een besef van wat gevaarlijk is. verder in de gaten houden gaat mijn inziens automatisch

3. Storm

Storm Niet meer actief

Ik ben nu zwanger van de derde en de oudste zal twee maanden na drie zijn als de kleine komt. De jongste is dan 14 mnd.
    Ik had min of meer rekening gehouden met een groter verschil (gezien mijn diagnose) maar het was al raak voor we er goed en wel voor gingen.
    Ik vind het op zich wel een lekker idee dat de jongste een jaar zal zijn als de oudste op de basisschool begint. En we zitten nu helemaal in het ritme van slaapjes e.d. overdag. Ik moest er zelf niet aan denken pas een derde te krijgen als de andere twee al naar school zouden gaan, omdat je dan weer je hele ritme aan zou moeten passen. Maar aan de andere kant, je zou het toch gewoon doen.
    Zelfstandig worden ze heel snel hoor als ze moeten wachten. Als ik kijk hoeveel de oudste nu bijleert omdat hij af en toe moet wachten en dan maar besluit het zelf te gaan doen :D
    Ook in de gaten houden zal vanzelf gaan. Ik denk dat je heel handig wordt in het sluiten van een compromis met je kids. De ene keer dit, de andere keer dat. Ze zullen rekening met elkaars kunnen moeten houden. En ook dat wordt steeds makkelijker.
    Ik heb wel een duowagen, dus da's voor mij geen probleem.
    Ik denk altijd maar: het is zoals het is. Daar pas jij je heel snel in aan, maar je kinderen ook.
    Tenminste, dat ging bij ons thuis vroeger wel, wij waren met 4. Komt tijd, komt raad.

4. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu ook zwanger van de derde, de oudste is ruim 2.5 als deze geboren is. Het in de gaten houden gaat vanzelf, of het er nu 2 of 3 kleintjes zijn, en jouw oudste zal ook al vrij snel op zwemles gaan, dus dat scheelt ook al weer. En wat Storm al zegt je zit niet met schooltijden, en ze worden zo snel zelfstandig!

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik heb er 3 van onder de 2,5 jaar!

En ik moet zeggen .. ik vind het pittig!
    Echt heel pittig!

Nu is het verschil dat jij, TS, al een kindje hebt dat bijna naar school kan dus ,denk ik , al iets beter 'luistert' dan een kind van 2! :D
    Ik denk dat dat een hoop scheelt!

Wij hebben een duowagen (duh, tweeling! :D ) maar toch kom ik maar heel weinig de deur uit.. Als dat al gebeurd dan gaan de twee oudsten in de wagen (weglopers) en de baby in de draagdoek! Maar dan is het echt voor een wandeling want boodschappen doen lukt mij niet alleen ... (we hebben geen auto). Om leuke dingen te kunnen doen ben ik afhankelijk van hulp, helaas!

Alle kids zijn ook nog verbonden aan slaapjes .. baby moet om de zoveel uur eten... kortom, je moet alles goed kunnen plannen en dat is lastig! Niet te spreken over al die luiers die mij om de oren vliegen .. man, man, man! :p

De bedoeling was hier dat de 3e welkom was als de 2 oudsten naar school zouden gaan! Dat leek mij persoonlijk een stuk makkelijker! Maar onze kleinste vriend dacht daar anders over hahah :D

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ja in principe krijg ik al binnekort met de schooltijden te maken of ik nu wacht met de derde of niet....

Maar het lijkt me zo chaotisch! En idd alles went....de tweede was ook wel wennen. Ze zeggen ook vaker dat de derde sneller went dan de overgang van 1 naar 2?

7. Jasnoo

Jasnoo Lid

9 nov 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Onze jongste is nu 9 maanden, de oudste is 7 jaar en de middelste is 5 jaar. Ik ben blij dat we even gewacht hebben want de jongste heeft gezondheidsproblemen waardoor ze vaak naar het ziekenhuis moet en ze heeft ook een paar keer in het ziekenhuis gelegen. Dit is echt een hele moeilijk combinatie met de oudere kinderen, moet je voorstellen met jonge kinderen. Daarbij is onze middelste momenteel zooooo dwars :$, we hebben onze handen er vol aan. Wat heel erg leuk is, omdat de oudste 2 ouder zijn kunnen ze heerlijk genieten en spelen met hun kleine zusje. ..... en ze lachen zo om haar omdat ze zo grappig is.
    Groet,

8. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat is dan niet zo makkelijk jasnoo! Verwacht je dan ook niet meer met de derde zo`n problemen lijkt mij...

9. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Ik heb zelf geen 3 kids...
    Maar weet uit ervaring met me nicht die heeft 8 kinderen...
    En ze zijn allemaal 1 jaar of 2 jaar achter elkaar gekomen...
    Me nicht zei altijd we willen er weer 1 bij dus kwam die ook..
    Dus ik zou zeggen als je graag een 3e wil gewoon doen komt allemaal wel goed....

Deel Deze Pagina