Wij woonden altijd gelijkvloers, en hebben daarom nooit een babyfoon gehad. Als ik op de bank zat, was zijn slaapkamer ernaast dus ik hoorde hem altijd als hij begon te huilen. Maar nu wonen in een eengezinswoning en ik merk dat ik 's middags aan het eind van zijn slaapje toch steeds onder aan de trap sta te luisteren of hij al wakker is. Niet echt handig. Ik zit dus te verzinnen om toch nog maar een babyfoon aan te schaffen, maar tot wanneer gebruik je die? Ik zou het namelijk ook zonde vinden om er één aan te schaffen en hem vervolgens maar een korte periode te gebruiken.
een vriendin van mij heeft een meid van 5 jaar en die gebruikt hem nu nog steeds. Is ontzettend handig ook als ze op haar kamer aan het spelen is, weet ze precies wat ze aan het doen is. Ik vind dus dat je niet echt kan zeggen dat je hem kan gebruiken tot een bepaalde leeftijd maar meer net zo lang als dat je het zelf makkelijk vind.
Wij hebben hem tot 11 maanden gebruikt. Nu zet ik rond de tijd dat ik vermoed dat ze wakker wordt de gangdeur open en hoor ik op een gegeven moment wel gebrabbel van boven komen en als ik dat nog niet hoor, gaat ze een kwartier later wat harder brullen als ze eruit wil.
mijn zoontje is alweer bijna 2 en ik gebruik hem nog steeds. Ligt er ook aan hoe gehorig je huis is, ik hoor hem echt niet boven. Ik twijfel ook of ik straks nog een extra babyfoon aan moet schaffen voor de baby of dat ik dan de oudste zonder babyfoon leg. Maar ik denk dat 2 jaar in elk geval wel reëel is.
ook hier nog steeds in gebruik en wil echt niet zonder. vind het heerlijk om hem te horen als hij wakker is. weet precies hoe lang hij aan het spelen is na het slapen en kan hier dan een beetje op in spelen. wij hebbe een duobabyfoon gekocht, geen dect, toen de tweede kwam en merk dat ik me irriteer aan het feit dat het geen dect kwaliteit is, terwijl het geluid in principe super is. dus ook voor hem komt er een dect en die gebruiken we wss ook erg lang.