Hoi! even een vraagje. Wij hebben een Aerosleep matrasje gekocht voor in het ledikantje. Hierbij werd ons aangeraden om ook Aerosleep hoeslakens te gebruiken, anders is het principe helemaal weg. Kan ik mee leven... Maar normaal doe je in een ledikantje een molton hoeslaken en een gewoon hoeslaken. Bij aerosleep heb je dus maar 1 hoeslaken.. klopt dat wel? Of denk ik nu helemaal verkeerd? Graag ervaringen van andere gebruikers van Aerosleep! Bedankt voor de reacties vast! Groetjes
Ze hebben je niet helemaal eerlijk ingelicht. Bij Prenatal, waar ik ons Aerosleep matrasje heb gekocht, vertelden ze mij dat je niet perse de hoeslakentjes van Aerosleep er bij hoeft te nemen, maar dat jersey hoeslakentjes ook prima zijn, omdat ze ademend zijn. Gewone lakentjes zijn dichter op elkaar geweven, en laten daardoor minder zuurstof door dan jersey hoeslakentjes. Dus je hoeft helemaal niet die dure Aerosleep-hoeslakens erbij te nemen om het matrasje effect te laten hebben. (misschien niet zo leuk om te horen achteraf, maar wie weet kun je ze nog terugbrengen?) En wat je zegt over een molton hoeslaken: deze moet je niet gebruiken, anders is het effect van je Aerosleep matrasje weg. Bij een Aerosleep matrasje heb je geen molton nodig namelijk.
Bedankt voor je reactie! Ok weer wat geleerd... Ik heb nu 2 van die dure Aerosleep hoeslakentjes, zal in het vervolg gewoon Jersey kopen! Ga idd maar eens kijken of ik die dure eventueel nog kan terugbrengen. Dank je!
Ik heb ook gewoon jersey hoeslakens. Al zeggen sommigen dat dat niet goed is. Maar heb op internet genoeg gelezen dat het wel kan. Het scheelt een hoop met de aerosleep hoeslakens.
Ik heb ook gewoon jersey hoeslakentjes erop ipv de dure aerosleep overtrekjes. Geloof dat er geen badstof overtrekljes op mogen, toch? En inderdaad géén extra molton over de aerosleep leggen..
Ik twijfelde idd. ook erg over de hoeslakentjes, die van Aerosleep zijn erg prijzig. Maar nu de kleine er is weet ik waarom je die moet gebruiken. Mijn dochter heeft de eerste weken flink gespuugd. Doordat het gelijk door het hoeslakentje in de aeosleep laag trekt lag ze nooit op natte stof in haar bedje. Als je jersey of badstof gebruikt wordt dat allereerst al nat........ en dat duurt langer om te drogen. Aerosleep in combinatie met het hoeslakentje zorgt dus voor een droog bedje........
Maar zijn die aerosleep hoeslakentjes dan zo duur? Wij hebben toen alles ineen gekocht met korting en ik vond het eigenlijk wel fijn om te weten dat ik dan de "veiligste combi" had gekocht (zowel voor wiegje als voor ledikant). En dochter is nu bijna 1,5 en slaapt er nog steeds op (op die wieghoeslakentjes dan)! En wat ook fijn is: keertje vies - op 60 graden wassen, kwartiertje in de droger en je hebt heel snel weer een 'vers' schoon en droog hoeslakentje.
Bedankt voor de reacties zover! Ok, dus toch voordelen... Ben nu wel benieuwd. Anders moet de kraamverzorgster het maar beslissen haha! Aansluitend vraagje: je moet onder het hoofdje normaal gesproken een hydrofiel leggen... Dat hoeft nu dus niet neem ik aan, anders is ook weer het hele effect weg?
Klopt, normaal gesproken leg je een hydrofielluier neer, maar dat hoeft nu idd niet. Mijn kraamverzorgster deed het wel..... maar het aerosleepeffect was toen weg. Ik had dat eerst niet door, maar toen ze weg was deed ik er geen hydrofielluier meer op.
Ik had vandaag de intake van de kraamzorg en in de kraamweek moet de aerosleep eraf omdat het kokend water van de kruik niet weg kan als het gaat lekken...
Nee want de aerosleep is ook een bescherming voor je matras als je baby bijvoorbeeld spuugt. Het vocht kan niet door die ruitjesstructuur heen. Dat betekent dat het kokende water ook niet weg kan als hij gaat lekken.
Door de ruitjes structuur verspreid het water zich juist er helemaal doorheen en word geabsorbeerd in de onderste laag zodat het direct afkoeld. Je kindje kan dus niet verbranden. De fabrikant heeft het mij in de winkel laten zien en je voelt het niet.
Hmm oke, vaak wil de kraamzorg hem eraf hebben in de kraamweek, mijn kraamzorg dus ook. Nog maar eens in verdiepen dan. Thnx.
Kijjk maar eens op deze site daar staat alles duidelijk beschreven over de werking van de aerosleep. www.cocimarcel.nl
op de site van aerosleep staat het volgende: 6. Mag ik over de Aerosleep een hoeslaken leggen? Ja. Met een gewoon hoeslaken is het effect van Aerosleep nog altijd optimaal. Voor babys jonger dan 14 maanden raden we wel het speciale Aerosleep-hoeslakentje Baby Fitted Sheet aan. Het zorgt ervoor dat uw baby altijd voldoende lucht krijgt, zelfs al hij zich uit eigen kracht op zijn buikje rolt. over het gebruik van kruiken heb ik nog steeds nergens het echte antwoord gevonden, de ene kraamverzorgende zegt iets anders dan de andere. Hier slaapt de kleine de eerste weken in een wiegje op een normaal matrasje, daarna pas in t bedje en dan zullen de kruiken niet meer nodig zijn terwijl de baby in bed ligt..
JUIST!!! Het heeft dus 2 grote voordelen: 1: het ademt, zodat er minder kans is op verstikking 2: het vocht wordt opgenomen door de Aerosleep en gaat niet in het matras, zodat je matras droog blijft en er minder kans is op verbranding in geval van lekke kruik!