hallo! hoeveel zuigbehoefte is normaal bij een baby van 3 weken en 2 dagen mijn zoontje wil op zijn speentje zuigen tot zijn volgende fles dit gebeurt ong 1 a 2 keer per dag.
volgens mij snap ik je vraag niet helemaal. zuigbehoefte is bij kleine babytjes toch normaal? en dan maakt het toch niet uit hoeveel? ik zou zeggen, lekker laten tutten op de speen.
Mijn kleine is 5 weken en doet dat ook dus het zal wel normaal zijn . Mijn oudste wilde nooit een speen dus het verbaasd me wel.
haha ja mischien ben ik een beetje onduidelijk het is me eerste wordt bijna bij elke scheet al onzeker en vraag me af of het dan wel normaal is haha merk namelijk dat hij wel moe is slaapt dan ook in voor 10 min a kwartier maar wordt dan weer wakker omdat hij zijn speentje kwijt is vond het gewoon zo lang van voeding tot voeding...maar het zal inderdaad wel normaal zijn
Hier ook bv en toch 'last' van zuigbehoefte. En uit een borst komt altijd melk en dat is niet altijd wat Lisa wil
Sorry mensen, niet onhartelijk bedoeld. De zuigbehoefte is vaak ook dat ze nog (net) niet genoeg gehad hebben. Tenminste zo is het bij mij. Dat van snoopy herken ik me dan ook niet in. Maar het kan bij iedereen anders zijn. Ik bedoel maar, de tijd tussen 2 flessen lijkt me zo lang, geen wonder dat een baby dan weer wil. Of heb ik dat mis?
Zuigbehoefte en honger kunnen 2 totaal verschillende dingen zijn. Zo heb ik veel melk, binnen 5 minuten is ze klaar met drinken, maar de zuigbehoefte is dan nog niet bevredigd. En het ene kindje heeft meer zuigbehoefte dan de ander. Met flesvoeding weet je natuurlijk precies wat je kind krijgt, dus het is niet gek dat er dan zo lang tussen de voedingen zit, dat moet over het algemeen ook gewoon kunnen. Bij borstvoeding verschilt de samenstelling per persoon en per moment van de dag.
Nou inderdaad zuigbehoefte en honger is heel wat anders, ook bij borstvoeding! Irem krijgt ook volledige borstvoeding maar ik pak er regelmatig haar speentje bij, vooral als ze krampjes heeft ofzo. Sowieso ben ik geen fan van continu aanleggen, daardoor krijgt ze ook weer meer last van haar krampjes en reflux. Speentje is bij tijd en wijle ideaal
Het ene kindje heeft gewoon meer zuigbehoefte dan een ander kindje. Bij mijn zoontje is het duidelijk dat zijn zuigbehoefte niet komt doordat hij net niet voldoende gedronken heeft. Hij kan rustig nog voeding in de fles hebben zitten, maar de fles wegduwen, omdat hij niet meer hoeft. Hij begint dan te huilen en wil zijn speen. Als hij deze heeft is hij rustig en tevreden.
Mijn kleine meissie heeft de eerste 2/3 maanden onderhand 24u een speen in gehad.. Je kon haar bij wijze van spreken 1 liter melk geven en ze wou nog d'r speen ! Dus idd, honger en zuigbehoefte is iets anders. Zelfs nu vind ze het soms gewoon lekker om met d'r volle buik, bij mij te hangen en lekker te tutten met d'r speen.