tot wanneer babyhaler?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Daan78, May 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ook de earochamp, we hadden ook eerst de toeter, dat was echt een drama, zo groot voor een kleintje.

Sinds we de kleine hebben, wij hebben dan de gele, die rooie is voor baby's, en de gele is voor drreumes/peuters/kleuters.

De kleine kinderen zijn nog niet sterk genoeg om het zonder een voorzetkamer te doen, want dan moet ze als ik het goed heb, 2x heel diep in ademen zodat het goed in de longen komt.

De voorzet kamer houd de medicijnen vast en bij gewoon adem halen komt het dus binnen.

Wat je ook zo kunnen doen, is een lege ventolin bewaren.

DOe iedere dag een puf, als ze het nodig heeft de volle ventolin, als het niet nodig is, de lege. Zo komt er regelmaat in, en kan ze er aan wennen, en word het een gewenning.

Misschien is het ook een idee om langs een kinder longarts te gaan, of vragen voor ontstekingsremmer (dan via de puf he) iedere dag 1 puf zorgt dat de longen rustig blijven.

Misschien heb je er wat aan

2. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    #22 Tesske, May 17, 2011
    Last edited: May 17, 2011
    Wij kregen toen ze met de pufjes begon (toen ze bijna 3 weken was) ook die babyhaler van de apotheek mee maar hebben toen direct de oranje aerochamber gekocht omdat ik die veel handzamer vond. (inmiddels heeft ze de gele voor kindjes van 1 - 4 jaar)
    Puffen zonder voorzetkamer kan op deze leeftijd echt nog niet.
    Mijn dochter heeft de aerochamber alleen voor pufjes die ze onderweg nodig heeft, de rest gaat allemaal middels een pari boy met neus/mond masker.
    Ze moet iedere 3 uur pufjes en met name 's nachts is de pari boy heel handig omdat ze dan niet perse wakker hoeft te worden.

Wij zingen trouwens al vanaf het begin het liedje ' op een grote paddenstoel' en eigenlijk nooit echt problemen met inhaleren.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben via de HA ook de babyhaler & Ventolin gekregen, toen het weekend erop naar de HAP en Flixotide en de Aerochamber erbij gekregen. Ik heb toen de babyhaler in zn doos gestopt en nooit meer gebruikt. De ventolin en aerochamber ( met beertjes! ) zit standaard in de verzorgingstas just incase. Vind hem zelf veel fijner in gebruik als de babyhaler, kleiner en makkelijker hanteerbaar. Overigens heeft de aerochamber verschillende maten, de baby is tot 1 jaar, dan krijg je de junior.

4. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Bedankt meiden voor jullie tips. Ik ga toch eens informeren naar zo'n aerochamber. De babyhaler is zo lang dat die makkelijk van de mond/neus af gaat als Noor tegenstribbelt. En dat lijkt me toch makkelijker bij de aerochamber en die ziet er vriendelijker uit.

Share This Page