Hoi dames, Mijn zoontje van 12 maanden heeft sinds nu 2 weken dat die constant zit te gillen, zodra ik hem in de box zet is het gillen/schreeuwen en huilen. Zodra die uit is gegeten is het gelijk schreeuwen dat die er weer uit wil. Maar echt constant dat oorverdovend schreeuwen en huilen niet leuk dus. Hij is alleen stil als die op de grond zit maar ik kan hem niet hele tijd in de gaten houden of bezig houden. Zijn speelgoed vind die niks aan alleen aan kabels trekken, kastjes openen, papieren pakken en kapot scheuren Ik dacht misschien verveelt hij zich (hij heeft speelgoed genoeg) nu met dit weer gaan we ook niet vaak weg want lekker wandelen doe je nu ook niet. Heeft iemand tips voor me of komt iemand die bekend voor, en wat kan je allemaal doen met n kindje van 12 mnd?
Heel herkenbaar hoor. Het hoort ook wel bij de leeftijd. Ik denk dat je het toch moet doorzetten, want hij moet ook leren dat hij op zichzelf moet spelen en dat mama niet altijd bij hem kan zijn. Anders kun je nooit wat doen! De driftbuien trouwens, daar las ik laatst een heel artikel van. Het schijnt namelijk, dan kindjes die op deze leeftijd (tot en met 2 jaar) er letterlijk niks aan kunnen doen. Het schijnt namelijk dat het emotionele centrum in de hersens nog niet volledig ontwikkeld is op die leeftijd, dus de driftbuien horen ook bij de leeftijd Wil natuurlijk niet zeggen, dat ze niks kunnen leren, want dat kan wel. Ik zou dus consequent blijven en hem toch even in de box zetten als je wat moet doen.
Ja ik zet hem idd ook gwn in de box anders kan ik nog niet eens even naar de keuken of toilet. Maar dan is het echt met grote tranen huilen en schreeuwen. Ik denk dat het idd bij de leeftijd hoor maar soms word je er wel even gek van sochtends vroeg begint t al met veel geschreeuw en gekrijs en dan heb je nog de hele dag te gaan. Heeft jouw dochtertje er ook nog last van of is t rond de 1.5 jaar minder geworden
Nou, het wisselt hier. Het ene moment kan ze heel goed zelf spelen en het volgende moment dan wil ze ook continu bij me zijn, maar ik blijf ook niet bezig met elke keer slepen. Dus dan maar even huilen hoor. Als ik haar dan even laat, dan is het ook vaak zo over Nu wordt het wel "erger" want nu heeft ze door dat ze dingen niet mag en als ze dat dan wel doet (soms expres), en ik haal haar daar weg en zet haar bij haar speelgoed, dan is het ook meteen huilen. Maar dat zijn fases waar ze doorheen moeten. Dat komt echt goed, zolang jijzelf maar consequent blijft, anders snappen ze het niet meer.