goede ervaringen met kraamzorg in A'dam

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door mejosje, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Hai lezers,

Ik ben op zoek naar een goede kraamzorg in Amsterdam. Ik mag het allemaal zelf uitzoeken van mijn verzekering, dus doe graag een beetje onderzoek.

Aangezien ik al een keer geswitched ben van verloskundige, omdat ik het idee heb en had dat zij mij niet door de periode heen gaat loodsen, wil ik kraamzorg wel meteen een goed gevoel bij hebben.

Ik vind belangrijk dat de kraamverzorgen een beetje stevig in (zijn) haar schoenen staat, beetje nuchter in het leven staat en als ik rare dingen in mijn hoofd haal als kersverse moeder, zij het er (figuurlijk wel te verstaan) hardhandig uitslaat :)

Wie heeft goede ervaringen met welke kraamzorg in Amsterdam bovenstaande in ogenschouw genomen?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb kraamzorg gehad van De Baker en ik vond ze prima. Niet super of zo, maar gewoon prima. Ik vond het belangrijk dat ze me goed zouden helpen met borstvoeding en dat hebben ze heel goed gedaan; ik heb nog een halve dag een lactatiekundige van hen in huis gehad omdat ik na een paar dagen al kloven begon te krijgen.

Ik heb in totaal 3 verschillende dames over de vloer gehad; 1 tijdens de bevalling, 1 voor de eerste week en 1 voor het laatste weekend (kreeg extra dagen omdat nog niet alle uren opgebruikt waren en de bv dus wat extra aandacht nodig had). En die lk dus. De ene lag me beter dan de andere, maar in het algemeen waren het nuchtere dames die stevig genoeg in hun schoenen stonden.

3. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Ik heb kraamzorg van Parnassus gehad. Dit was prima. De eerste kraamhulp heeft me goed met de borstvoeding geholpen. Ik was tevreden, maar het liep ook allemaal goed bij mij. De borstvoeding kwam snel op gang en mijn zoontje deed het ook hartstikke goed.

Deel Deze Pagina