Ik doe het zelf ook niet in de vaatwasser. Ik heb het 1x gedaan en mijn schelpen kwamen er verkleurd uit. En die hadden niet tegen iets aangelegen. Maja het kan dus wel.
Hier ook soort van soeppan ... en je kan dus gewoon een beetje azijn toevoegen bij het kolf en flesjes spul ... maar gaat de speen dan niet zuur smaken? Wij hebben niet eens een magnetron
Hier ook ooit rode schelpen uit de vaatwasser gehaald........ niet aan te bevelen dus als je lasagne hebt gegeten... Hoe erg is het als je niet dagelijks gesteriliseerd hebt maar wel de melk invriest? Toen ik hoorde dat steriliseren niet dagelijks hoeft ben ik teruggegaan naar om de 2/3 dagen gebruiken..... oeps.
vanaf het eerste moment dat ik kolf gebruik ik de magnetronsterilisator.... IDEAAL... 850watt, 3 min blijft idd 24 uur steriel als je hem niet opent.... en met pannetjes klieren (want zo vind ik dat) doe ik alleen als we ergens logeren/vakantie ik steriliseer ook alitjd alles nog voordat ik ga kolven omdat ik het meestal invries... maar ook de fles steriliseren we nog voor het eerste gebruik van de dag....
Iemand toevallig nog tips over in welke magnetron sterelisator 'lange' 'smalle' dirfax-s flessen passen? Of past dat eigenlijk in alle sterelisators? (sorry heb werkelijk geen idee, en in de winkel vragen vind ik zo dom staan ) Die dingen verkopen ze gewoon bij prenatal ofzo toch? Ga ik toch eens kijken, sta nu (nouja, sta) gezellig bij bij mn pannetje te wachten ! Owja, verkleurde onderdelen uit de vaatwasser, ik heb dat al eens gehad met zo een doorzichtig plastic bakje en maccaroni, ook geen goede combi voor dat bakje . Dus idd doe ik mn kolf en flesjes er maar niet in.
Ik heb hem gewoon in de Avent stoomsterilisator. Dan schroef je ook de onderkant eraf en leg je hem op zijn zij, dan past ie ook
Dan ga ik dat eens proberen met mijn babylepeltjes. Ik heb dus 2 dagen wortel gegeven en die lepels zijn nu kanariegeel!
@ Dirksmama, bedankt voor de tip! Kan ik wel eens proberen. @ Appeltje, bedankt, difrax past dus gewoon ook in een avent ding, oke. Hier ook mooie lepeltjes in de vreemdste kleuren, groenig/oranjeachtig/geel. Gek he dat dat er zo in gaat zitten in die plastic lepeltjes (bij ons tenminste wel, wij hebben die dingen van Nuby)
BB: Als je de onderkant van de fles afschroeft past hij ook in het sleufje waar normaal de Avent fles in past... (geld dan wel voor de Avent sterilisator) Hij staat dan schuin en dan loopt al het water er weer uit. Ik vond dat toch een hygienischer idee dan neerleggen... (Of moest hij dan ondersteboven? Ik ben het vergeten... )
Sleufje? Ik ga dat ding maar mij maar eens onderzoeken, want ik had dat nog niet gezien... BB, hier ook de Nuby lepeltjes die verkleuren. Die van Tommee Tippee blijven wel mooi op kleur.
hihi, appeltje toch! Ik kan je er ook niet mee helpen, ik weet namelijk niet eens hoe zo een ding eruit ziet . Weet alleen dat het een onuitspreekbare naam heeft, wie heeft dat ooit bedacht ! Zelfs typen is moeilijk! Magnetron(stoom)sterelisator ofzoiets ! Daar dus ook die vage lepels .
We hebben de sterelisator van mn nichtje gekregen, zij deed er namelijk toch niks mee. Een witte ronde bak, met een blauwe deksel eraan/erop. Volgens mij gewoon merkloos. De difrax flessen passen er gewoon op-zn-kop in, 180 water erin, 6 min in de magnetron gaat goed, kolf heb ik nog niet geprobeerd .
Ik steriliseer ook alles elke dag. En de kolf gewoon in de magnetronsterilisato. Werkt uistekend. De magnetron draait ook rondjes dus dat ongelijkmatig verwarmen valt wel mee. Heb een sterilisator van de Hema. 15.95 kost die. Doe er altijd 200ml water bij, en dan 7 minuten op de hoogste stand (700w hier). Oh ja, doe er niet altijd water bij, ben het één keertje vergeten, en toen was een speentje verschrompeld en waren twee flessen lek ... dat vergeet ik dus niet meer.