6 weken overtijd?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by katharina, May 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. katharina

katharina Actief lid

May 13, 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    hoihoi,

Ik ben in september gestopt met de pil, en sindsdien werd ik alweer een aantal keren gewoon ongesteld (soms een weekje te laat).

Nu ben ik voor het laatst ongesteld geweest op 1 maart! ik heb 1,5 week geleden bloed laten prikken (de dokter vond een maand overtijd al erg lang): negatief, en de gewone zwangerschapstest was vorige week ook al gewoon negatief. Ik vind het moeilijk om zo een structuur te herkennen in mijn cyclus. Ik neem aan dat ik niet zwanger ben, dus ik wil graag weer ongesteld worden!

Kan het nooit zo zijn dat er te weinig HCG hormoon aanwezig is nog, of dat ik in de laatste twee weken nog bevrucht ben? Bij vlagen ben ik erg misselijk en ik ruik veel luchtjes erg versterkt. Verder heb ik geen verschijnselen, ook geen PMS symptomen. Waarschijnlijk een geval van valse hoop ;).

Iemand enig idee hoe ik nu verder moet met plannen, wel gewoon blijven proberen ondertussen, of maakt dat toch niets uit nu?

Alvast bedankt :)!

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Moeilijk om te zeggen. Je weet immers niet of je ergens een ei hebt gehad.
    Als ik jou was ging ik ovu gebruiken of tempen ;)

3. katharina

katharina Actief lid

May 13, 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    ik moet nog veel nalezen, met ovu bedoel je ovulatietesten denk ik? Ik vind het met name vreemd dat ik een dik half jaar na het stoppen met de pil ineens 1,5 maand overtijd ben..

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    kan nog ontpillen zijn

kan wel jaar duren bij sommige, ook al hadden ze in begin een regelmatige cyclus na stoppen vd pil.

mischien heb je wel maand overgeslagen.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik denk ook dat je een van de meiden bent die een maand heeft overgeslagen idd. Of lage cyclussen krijgt.

6. katharina

katharina Actief lid

May 13, 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Maar als ik 1 menstruatie zou overslaan, zou ik toch al begin mei weer ongesteld moeten zijn geworden?

Weet iemand misschien of een bloedtest direct positief zou moeten zijn? Mocht ik erg kort voor de test toch nog bevrucht zijn... Of is dat erg onwaarschijnlijk?

Als ik zie hoe iedereen het op het forum heeft over ovulatieberekeningen, ovutesten, tempen etc.. dat klinkt allemaal overweldigend! Ik vind het rot dat ik maar niet ongesteld word.. Weet iemand niet toevallig een aan te raden boek over zwanger worden, waarin alles fijn wordt uitgelegd (ovulatie berekenen, do's en don'ts etc)? :D

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

maar omdat jij al zolang niet ongi wordt heb je helaas niet veel aan uitrekenen. Je weet immers niet hoe en wanneer er iets gebeurt.

Tempen is wel een goed idee maar daar begin je pas mee op dag van ongi.

Ik zou even afwachten en anders naar je ha gaan ;)

8. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wanneer heb je voor het laatst een zwangerschapstest gedaan?

9. katharina

katharina Actief lid

May 13, 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Afgelopen donderdag was de laatste..

10. katharina

katharina Actief lid

May 13, 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Ik ga er deze week nog maar een doen, maar ik weet niet wanneer ik daar mee moet stoppen zeg maar. Er zal vast een andere reden zijn waardoor ik niet ongesteld word..

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoeft alleen nie perse een zwschap te zijn helaas...

12. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

Ik denk niet dat je zwanger bent.... maar een cyclus overslaat ofzo... Wat de anderen zeggen.
    Als je nu zwanger zou zijn dan maak je simpelweg niet genoeg hcg aan om een positieve test krijgen. Na nod positief testen (laten we zeggen een week) vergroot de kans op een miskraam (lage hcg waarde). Andersom duidt een (te) hoge hcg waarde een molazwangerschap aan.

13. eviiii

eviiii Fanatiek lid

Feb 27, 2013
    1,137
    0
    0
    werk en gezelligheid
    vrouwenpolder
    Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil, in mei dus, en ik werd in november ook ineens niet meer ongesteld, de dokter was helaas nogal makkelijk en hij zei het komt vanzelf wel, en ik stond weer op de stoep.. :( maar goed ik heb waarschijnlijk ook gewoon een maand overgeslagen , zou goed kunnen hoor dat je cyclus in de war is..

14. katharina

katharina Actief lid

May 13, 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Inmiddels ben ik min of meer ongesteld geworden...
    Ik heb nog niet echt buikpijn of de symptomen die ik
    normaal heb als ik menstrueer. Sinds gisteren verlies ik af en toe
    wat druppels donker, ouder bloed. Het is geen heldere substantie..
    Sorry voor de details ;). Iemand hier ervaring mee? Ben ik nou wel of
    niet ongesteld?

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Het wordt wel een ongi denk ik....alleen pas tellen vamaf het echte rode bloedverlies ;)

16. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Heb erover heen gelezen...

Je bent inmiddels ongi geworden.;)

17. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Misschien innesteling als de ongi niet doorzet.

18. katharina

katharina Actief lid

May 13, 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Maar krijg je daar echt zo'n (bruin) bloedverlies van dan? Ik heb verder helemaal geen menstruatieklachten en het blijft bij vrij weinig bloed (er komt wel nog steeds zo nu en dan wat mee). Ik ben de afgelopen 2 dagen wel wat emotioneler. Maar neem niet aan dat het een innesteling kan zijn, aangezien ik al zo'n tijd niet meer ongi ben geweest. Kan ik dan überhaupt een nieuwe eisprong gehad hebben? Wat een onzekerheden allemaal!

19. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik had bruinverlies tot mijn 13 weken, ik kon deze wel opvangen met 1 inkegkruisje/ dag. was niet echt veel. Nu ben ik er gelukkig van af.

Ik zelf heb geen ervaring met het overslagen van een cyclus, zelf zou ik ook in paniek raken moest dit in 1x gebeuren. Ken dus ook de symptomen daar niet van. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Anders nog eens een test doen?

20. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ontpillen kan idd een jaar duren en in dat jaar kan je allemaal rare cycli hebben. Rekenen heeft dus idd weinig zin en nu moet je denk ik gewoon afwachten tot je 'echt' ongesteld wordt. Heeeel irritant (ik ken het) maar het wordt vanzelf weer regelmatig! Hou de moed erin ;)

Share This Page