Sommige etenswaren zijn niet goed voor de borstvoeding/baby en sommige etenswaren kunnen krampjes veroorzaken. Nou zit ik bij alles wat ik pak (om te eten of drinken) me af te vragen of het wellicht niet goed zou zijn voor de voeding. Hoe zit het bijvoorbeeld met augurken, azijn door de salade, mandarijntjes etc.? Iemand misschien tips. Ons zoontje heeft de eerste week meteen last gehad van darm krampjes. Nu is het over en dat zou ik graag zo willen houden : ) Ben benieuwd naar de reacties. Groetjes, Mama van Hamza
Ik eet gewoon alles hoor (alleen geen alcohol en drugs voor mij). Milan heeft nergens last van, en voor zover ik weet is er niks wat je echt niet mag.
Augurken kan wel, azijn ook wel, mandarijntjes ook (juist goed voor je vitamientjes!). Je kunt alles eten wat je ook in je zwangerschap hebt gegeten, ook kruiden e.d. Je zegt het is nu over met de krampjes, dan is het helemaal goed toch? De eerste weekjes zijn voor zo'n kleintje ook best wat, wennen aan buiten zijn mama zijn en ook nog eens zelf drinken en verteren. Gewoon dooreten met wat je deed, behalve als er een allergie in je familie zit (koemelk of iets anders, of combinaties).
Het enige wat ik niet durf te eten is hachee...maar ga het binnenkort toch eens proberen want ik vind het zoooo lekker. Voor de rest eet ik alles
Wat mijn kraamhulp zei is dat er meerdere producten zijn waar je kindje op kan reageren, het hoeft dus helemaal niet. Deze producten zijn citrusvruchten en andere zure producten, uien, kool, en koolzuur houdende dranken. Van deze dingen is het zowiso alleen af te raden om heel veel koolzuurhoudende dingen te drinken omdat dat een gegarandeerd effect heeft op je moedermelk (alhoewel je de schuimende melk wel voor een cappucino kunt gebruiken ). Voor de rest is het gewoon die dingen eten en dan kom je er vanzelf achter of het effect heeft. Als je deze dingen gewoon met mate eet zou er niets aan de hand moeten zijn, en kun je gewoon eten wat je lekker vind.
Hier in de eerste weken (dus nu nog) wel veel last van krampjes.... uien en koolsoorten goed doorkoken en bakken dan is de kans kleiner...
Ik drink nog steeds geen cola, dat staat garant voor slapeloze nachten. Gisteren een half glas gedronken en een zoontje dat van 0.30 uur tot 4.45 uur heeft zitten keten in bed. Gaaaaaaaap!
Ik heb altijd alles wat ik wilde gegeten en gedronken en de kleintjes hebben eigenlijk nooit last gehad van krampjes. Of ik heb het niet herkent en heb ze getroost of weer aangelegd/melk gegeven !
Dank jullie wel voor de reacties dames. Ik at tijdens mijn zwangerschap ook alles en dacht dit te blijven doen na de bevalling maar toen mijn kleine man aan de krampjes was vond ik het zo zielig en dacht dat het misschien door mijn eetpatroon zou komen. Maar misschien was het wel gewoon wennen aan voeding in het algemeen. Ik ga t eens proberen, gewoon de dingen blijven eten die ik at en eens zien of de krampjes uitblijven.
Ja er zijn veel baby's die in het begin krampjes hebben, en normaal gesproken komt dit omdat de darmen nog niet helemaal gerijpt zijn. Dit kan tot 3 maanden duren. Van het eten is meer als ze eens een enkele keer onverklaarbare krampjes hebben.
Je kan helaas niet veel doen tegen die krampjes. Ik eet sinds het begin niet anders dan voor mijn zwangerschap, ik heb wel vaak de indruk gehad dat de krampjes erger waren als ik (veel) melk dronk en kazen, dus producten met melk. Het is vanzelf beter gegaan na 2-3 maanden. Wel drink ik sinds het begin veeeel meer water en geen glaasjes wijn meer.
ik probeer alles nog uit nu ... poosje terug naar de mac geweest een big tasty gehad,en daar heeft Noa de volgende dag dus echt voor moeten boeten,was heel sneu,dat eet ik dus niet meer.(ook beter voor mama!) verder met bloemkool heeft ze ook wel last,maar volgends mij verder niet!
Kevin lijkt vooral last te hebben van rode kool, (erg) pittig eten en uien, dus dat eet ik even niet meer, verder eet ik alles en gaat het tot nu toe goed
Duke reageert vooral op cola, en als ik eens een glaasje wijn drink (direct na mijn laatste voeding)... Daar wordt hij heel druk en vaak ook misselijk van. Ook uien en hete pepers vind hij niet heel erg fijn, dus die laten we netjes staan.
Ik heb deze week chinees gegeten... dus niet meer vanaf nu! Mama & Famke allebei krampen, en ze had nog diarree ervan.
nou vooral in de eerste 2 maanden was mn dochter gevoelig voor krampen en dan hield ik wel rekening met wat ik at, niet scherp eten. kruiden enzo, geen kool, paprika, uien enzo.. maar nu kan ik alles eten en drinken..