ach ja zeg nooit nooit! mooi toch als het nog lekker loopt en jullie je er allebei nog fijn bij voelen!
Mijn streef was 6 maanden. Toen ik die had bereikt had ik écht nog geen zin om te stoppen en Yara ook niet. Uiteindelijk heb ik mijn meisje 14 maanden lang borstvoeding gegeven. Dat was fantastisch!
Ik geef nog 2 voedingen per dag, na Eva's verjaardag haal ik de ochtendvoeding er waarschijnlijk af en de laatste voeding houden we waarschijnlijk vol tot Eva niet meer wil. Ik wilde eigenlijk over een maandje stoppen, maar Eva vindt het nog zo fijn dat we nog even lekker doorgaan.
Tobias krijgt nog een ochtend- en en avondvoeding, en dat hoop ik nog heel lang vol te houden. Het hangt er een beetje vanaf hoe het gaat nu ik weer zwanger ben, maar ik wil in ieder geval wel graag 1 jaar halen. Vind het eigenlijk ook wel erg mooi om tegelijkertijd zwanger te zijn en borstvoeding te geven. Voelt heel bijzonder, maar dat gaat misschien over als mijn buik zo in de weg zit dat ik hem overdwars moet aanleggen .
Heb mijn dochtertje bijna 6 maanden vol gehouden op een paar dagen na. Nu geef ik mijn zoontje ook BV en het gaat prima hoop weer 6 maanden vol te kunnen houden.
Mijn streven was 6 maanden maar dat gaat zeker langer worden, ik heb nu geen periode meer in mijn hoofd ik kijk wel hoe lang mijn ochter trek heeft... off topic met meerdere zwanger voedende vrouwen loopt het anticonceptiepunt van bv wel wat in het niet
Ik wil zeker 100% bv doen tot 6 maanden. Daarna wat vast voedsel hapjes, met bv..... tot ze tanden krijgt! Ik denk dat de natuur je tanden geeft om dan over te gaan op vast voedsel. Dus daarna wil ik afbouwen..
Ik wil minsten een jaar geven, en ik hoop nog langer. In bijna alle landen buiten Nederland adviseert men minimaal 1 jaar (zoals Amerika). En een aantal landen en grote organisaties adviseren 2 jaar! (scandinavische landen, Unicef, wereld gezondheids organisatie) Eigenlijk is een advies van 6 maanden heel erg kort! Ik denk dat ze dat in NL doen om geen moeders al bij voorbaat af te schrikken. Maar de eerste 3 jaar is het afweersysteem van kinderen nog zwak, en zou bv een goede ondersteuning zijn! Zes maanden bv geven is natuurlijk al een goed begin, maar langer is in dit geval altijd beter!
ik sluit me bij meer mama's aan.... ik heb geen streefdoel meer, zolang hij wil blijven drinken, mag hij drinken!
Eerst min. 6 maanden...inmiddels bijgesteld tot 9 maanden...Maar daarna willen we waarschijnlijk aan een tweede beginnen en ik wil daarvoor wel zo goed als gestopt zijn. Maar als ik me geklooi in het zh bekijk met bij voeding en geklooi thuis ben ik blij met wat we al berijkt hebben....de bv voorlichtings avond was super handig en de opmerking...de eerste 6weken zijn niet altijd leuk...was wel waar!
Ik had van te voren bedacht minimaal 9 maanden (kolfrecht 'uitdienen') en daarna zien we wel.... eigenlijk wilde ik voor minimaal een jaar gaan, maar mijn partner vond dat op voorhand wel wat lang. Na verloop van de maanden hebben we gezien hoe goed Kevin het er op doet. Zeker vanwege zijn gevoelige luchtwegen en de extra bescherming die bv geeft, hebben we een termijn losgelaten. Het gaat goed zo en we laten Kevin zelf beslissen. (alhoewel, ik ben tijdens een weigerperiode van 3,5 week rond de 13 maanden door blijven kolven en aabieden, dus het gaat niet helemaal op ). Na een jaar heb ik het aantal voedingen wel van 5 naar 3 (op thuisdagen) en 2 (op werkdagen) teruggebracht. Wat mij betreft gaan we zo nog een tijdje door....
Hier 10 maanden bv gegeven. Toen waren de voedingen niet zo prettig meer. Veel weigeren, slaan, bijten... dus deze mama vond het toen niet zo leuk meer om zo veel moeite te doen en heb me erbij neer gelegd. Hij heeft er sindsdien niet meer naar getaald. Maar ik had als streven 3 maanden en toen 6 maanden en toen geen streven meer, zolang mama en thijs het nog leuk vonden.
Ik heb 10,5 maand bv gegeven toen begon Marijn met weigeren, ik heb toen nog gekolfd maar helaas hij wou echt niet meer. Ik vind het nog steeds super super jammer. Had hij nu nog gedronekn dan was ik doorgegaan tot Marijn zelf zou aangeven niet meer te willen.
Eerste streven was 6 maanden, nu 1 jaar zodat ze geen kunstvoeding nodig heeft. Dan wil ik overdag op gewone melk overgaan en als ze wil 's ochtends en 's avonds nog de borst.
+- 3 jaar, zit nu op anderhalf (bijna) en de tweede komt er in april aan, dus dan twee aan de borst. Zien hoe snel er een derde aankomt, en of het nog te doen is. Ook wil ik hem niet vande borst ""dwingen" maar dat hij er zelf ook aan toe is.
Bij de 1e: 3 maand volledig en toen ik weer aan het werk ging alleen nog de avond en ochtend voeding, de rest kv. Totaal heeft ze 3 mnd volledig en 2 mnd half om half gehad. De 2e heeft 4 maanden volledig gehad omdat hij de fles weigerde. Toen hij dat wel onder de knie had, ben ik gestopt met zelf voeden en binnen 2 weken was ik "opgedroogd". Thom is tot nu toe de recordhouder en zoals het nu gaat, lukt het nog wel eens 5 maanden Alhoewel, ik begin steeds meer behoefte te krijgen om weer mezelf te worden. Dè reden om borstvoeding te geven was voor mij: 1 - het gemak: altijd bij je, altijd klaar enz... 2 - het is de beste start voor je kindje 3 - beetje ego: ik ben de enige die tig keer per dag met Thom kan knuffelen. Ik ben de enige die alle aandacht mag opeisen Groetjes van Kiki
Mijn streven was 6 maanden maar het werden er 10. Eerst wilde ik afbouwen maar als vanzelf ging Luuk het doen met 10 maanden. Ik had door willen gaan tot een jaar uiteindelijk maar ik heb er vrede mee dat het zo is gegaan.
De eerste 10 mnd en de tweede is net gestopt na 22 maand. Hier was het doel zowiezo hoe dan ook de eerste 6 mnd. Daar zou ik echt alles voor over hebben en daarna zolang ze het willen. De eerste verloor al snel haar interesse en de 2de nog maar net. Vond het ondanks de tegenslagen het beide keren de energie die ik erin heb gestoken meer dan waard en doe het bij een derde zo weer zonder twijfellen.
Ik ben er best wel blanco aan begonnen, gewoon kijken of het ging. Toen het goed liep wilde ik het minstens 6 maanden volhouden. Daarna tot de vakantie, omdat dat zo makkelijk leek met kamperen etc. (dan zou hij bijna 9 maanden zijn), daarna wilde ik niet meer kolven, maar nog wel blijven voeden. Vooral 's ochtends en 's avonds, omdat ik dan niet op blote voeten flesjes hoefde klaar te gaan lopen maken. Uiteindelijk heb ik 15 maanden borstvoeding gegeven, de laatste maanden alleen nog 's ochtends. Op een gegeven moment wilde mijn zoontje zelf niet meer. Toen ben ik van het ene op het andere moment gestopt. Ik zag het al wel een beetje aankomen, omdat hij steeds sneller afgeleid was en steeds korter dronk en harder moest trekken om er nog wat uit te krijgen. Deze keer ga ik gelijk van start voor de 6 maanden en daarna zien we wel weer verder. Ik weet nu dat het kan, maar wil eerst maar eens even afwachten hoe het gaat met een loslopende peuter in de buurt.