Mijn streven was eerst 6 maanden. Nu wil ik, zolang ik mag kolven onder werktijd, borstvoeding blijven geven, dus 9 maanden. Hoe doen andere moeders dat in combinatie met werk? Kun je het dan minder lang volhouden omdat je dan geen recht meer hebt op kolf tijd?Wat het liefste blijf ik ook door gaan als ik geen recht meer heb op kolftijd. Of is het kolven dan niet meer nodig om dat je kindje dan minder vaak een voeding krijgt? Ik ben wel bang dat het heel lang duurt voordat mijn cyclus weer op gang is. We zouden graag over een paar maandjes weer voor een kindje willen gaan, maar ben bang dat dat lang gaat duren door de borstvoeding. Of zie ik dat verkeerd?
Yvonne02, Je zou met je baas/bazin kunnen overleggen of je na die 9 maanden nog door mag blijven gaan met kolven onder werktijd. Evt bijv een half uurtje eerder beginnen of een half uurtje later stoppen zodat je tussendoor wat extra tijd hebt. Of je gaat kolven in je eigen lunch-tijd. Tegen die tijd zal de kleine misschien minder vaak bij je drinken en heb je aan die ene keer kolven genoeg, anders zou je bijv savonds voor je zelf naar bed gaat kunnen kolven. Of als de kleine dan nog drinkt, tussen haar ene laatste en laatste voeding nog een keer zelf kolven. Zodat je genoeg hebt voor overdag ! Wat betreft je cyclus, dat zal heel verschillend zijn! De een heeft die alweer 10 weken na de bevalling, de ander zal die pas weer na 1.5 jaar krijgen zegmaar. Daar is dus weinig over te zeggen, en bij iedereen verschillend ! Misschien dat je voor deze vragen trouwens beter een eigen topic kunt maken (laten maken) ! Nu zit ik volgens mij dit topic weer te vervuilen ! Liefs, Hanneke!
Ik wil de 6 maanden halen en als die voorbij zijn zien we wel hoe of wat. Als het nog te combineren valt en Kyra wil nog steeds (vast wel want haar eerste woordjes worden waarschijnlijk papa en tiet ipv papa en mama) dan gaan we door.
Ik heb geen streefdoel en ligt het aan Kevin hoelang we doorgaan Nu krijgt ie nog volledig BV. Als ik straks weer ga werken wil ik gaan afkolven voor de uren dat ik werk, maar eerst even kijken hoe dat loopt, anders wordt het 's ochtends en 's avonds BV en tussendoor KV
Hé, nog een Kevinmama! Als je nog kort (zeker onder de 4 maanden) voedt, dan is je productie vaak niet stabiel genoeg om alleen maar een ochtend- en avondvoeding te hebben. Daar kan het erg van teruglopen (maar hoeft natuurlijk niet). Maar ik weet niet hoe oud je ventje is als je weer gaat werken. Eén keertje kolven is toch wel haalbaar tijdens je werk?
Nick heeft 10 maanden Bv gehad en is zelf gestopt. Achteraf bleek ik zwanger.... Nu geeft ik Chris morgen 6 maanden BV en voorlopig is het einde wat mij betreft nog niet in zicht...
Kevin zal 3 1/2 maand zijn als ik weer ga werken, in principe kan ik ook tussen de middag naar huis (woon op 5 min afstand van huis) heb er eigenlijk niet bij stilgestaan, moet even kijken hoe alles verlopen gaat
Ik ben van plan zolang mogelijk door te gaan, streven heb ik inmiddels gelegd bij 9 maanden tot een jaar. Maar dat is ook een beetje afhankelijk van hoe het allemaal zal gaan, en hoe mijn (werk)week straks ingedeeld is. Daarna stap ik ook over op alleen maar flesvoedingen.
Met een jaar hoef je niet meer aan de fles hoor, dan kunnen ze hun drinken al goed uit een tuitbekertje drinken. Met 300 ml melkproducten (incl. yoghurt e.d.) komt hij dan al aan zijn zuivelbehoefte.
Hier gaan we door zolang we er ons beiden prettig bij voelen en dat kan nog wel eens heel lang duren !
@ Appeltje, niet alle kindjes kunnen met 9 maanden uit een tuitbeker drinken hoor Angelina is 13maanden en kan het ook nog niet.
Als een tuit niet lukt dan Heb jij die tuitbekers van Nuby al eens geprobeerd Esli? Die tuit is van hetzelfde zachte siliconenspul als een flessenspeen.
Ja die hebben we, maar ze drinkt uit een tuitbeker alleen op dezelfde manier als uit een fles of andere beker...als ik 'm vasthou en ze op m'n schoot ligt Dus dan maakt het ook weinig verschil
begonnen met iig ene half jaar, uiteindelijk hier gegeven tot 9 maanden, laatste maand koste veel moeite, ik was toen al zwanger en dat heeft mijn bv vroegtijdig gestopt. heb er met veel verdriet een punt achter gezet toen. deze keer hoop ik langer te kunnen geven, iig een jaar en daarna zien we wel.
Ik had als streven 6 maanden en dat vond mijn man ook wel welletjes. Maar ik nog niet Nu krijg Sasha nog steeds borstvoeding en wil het zeker volhouden tot een jaar. Ik zal wel moeten, want krijg er bijna niets anders in. Maar dat is niet erg. Daarna zien we wel...
Wij zijn inmiddels ruim 6 maanden verder en ik geef nog steeds met groot plezier bv. Streven is een jaar, maar ik laat het van mijn zoontje afhangen. Misschien is hij er wel eerder klaar mee dan ik . Ik wil het gewoon zo natuurlijk mogelijk laten verlopen. Groeten ps: mijn vriend steunt mij én de bv juist enorm. Hij is apetrots dat het zo goed gaat!
Ik wil doorgaan tot mijn dochter zelf stopt. Ze krijgt nog ongeveer zeven voedingen. Vast eten vind ze vooral nog interessant om mee te spelen!
Heej, konijn is er weer ! Ik wilde tijdens mijn verlof voeden, dus het plan was 10 weken. Toen wilde ik de 6 maanden halen. Nu vind ik het zo leuk dat ik nog wel even doorga. Mijn volgende doel is 9 maanden, ook omdat we nu rapleyen. En wie weet geniet ik er dan nog steeds van. Nu moet ik zeggen dat mijn meisje sinds deze week nog maar drie keer drinkt, waarvan 1 keer afgekolft. Dat maakt het wel beter vol te houden vind ik. Konijn, jouw meissie komt nog vaak voor een voeding vind ik. Ervaar jij dat niet als zwaar?
Ik heb geen einddatum in gedachten, zolang we het allebei nog prettig vinden is het goed. En voorlopig genieten we er allebei nog erg van!
Ik wil de 6 maanden volmaken en dan beginnen met afbouwen van de dagvoedingen. De eerste en laatste voeding kijk ik wel hoe lang ik hier mee door wil gaan. Vind het dan welletjes geweest en zal blij zijn als ik niet meer hoef te kolven overdag. Niet dat het vervelend is hoor maar na 6 maanden vind ik het wel genoeg. Geniet wel van het live voeden en mijn mannetje groeit er prima op.