tot wanneer box?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by caroline16, Apr 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

tot wanneer hadden jullie die box in huis staan en tot wanneer wilde je kindje er nog in?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,878
    3,403
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier is de box met 14 maanden weggegaan, nadat hij al 3 maanden niet gebruikt was...
    Bij een collegaatje echter wordt de box nog steeds dagelijks gebruikt en haar kindje is 1 maandje ouder - 22 maanden inmiddels. Hij zit er 2 x per dag ongeveer 3 kwartier lekker in te spelen!

3. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hmm heel verschillend dus..
    lijkt mij dat, zodra ze kunnen lopen, ze de box niet veel meer aan vinden..

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de box weggedaan toen mijn dochter net een jaar was.
    Vond hem zelf overbodig ondanks dat er gebruik van werd gemaakt hoor maar dochtertje speelde net zo lief in de box als buiten de box :)

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,252
    437
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje zit eigenlijk nooit in de box en hij zou dus eigenlijk wel weg kunnen, maar toch stel ik het uit op de een of andere manier want weg is weg! Ons zoontje loopt nu een paar meter los. Ik denk als hij iets beter loopt de box wel echt weg gaat. Dan komt daar mooi ruimte voor tafeltje met stoeltjes voor hem.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,878
    3,403
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de box is en blijft natuurlijk altijd een veilige plek voor je kindje om te spelen.
    Als je even naar de wc moet, als de bel onverwachts gaat, tijdens het koken... Op het kdv merkte ik ook dat m'n dochter er nog wel in speelde, als soort van rustpunt. Even de grote wereld (die erg leuk is om te ontdekken hoor) , ietsje kleiner en overzichtelijker maken.

Bij dit tweede kindje ga ik écht m'n best doen om een soort ritme te creeeren waarin deze kleine er aan went, om gewoon op bepaalde tijden zélf in de box te spelen.

7. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren hebben we hem verkocht. De kleinste is nu 10,5 maand en wilde er al bijna nooit in, dus weg ermee..... Maar een familielid heeft haar zoon er tot ruim 2 jaar in gehad.

8. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Mijn zoontje is vorige maand 2 geworden. en zit er nog elke dag 1 keer in, als ik onder de douche sta. en heb een dochtertje van bijna 6 maanden, dus voorlopig blijft hij wel staan!

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Mijn kindje heeft eigenlijk niet zoveel te willen wat dat betreft. Nu is ze nog klein, maar ik weet dat ik 'm bij Noah vrij lang gebruikt heb en ik zie mij dat bij Hanne ook doen.
    Ik sluit me verder volledig aan bij Athina.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier is hij op Robyn d'r verjaardag naar zolder gegaan. Toen gebruikten we hem al een paar maanden niet meer, ze wilde er gewoon echt niet meer in.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bij mijn zoon heb ik hem wel gehaald, Op het moment dat hij er uit klom met 14 maanden. Want als ze dat eenmaal door hebben blijven ze dat doen;).

Nu met me dochtertje weet ik het niet, Hoop dat ze er zo lang mogelijk in blijft. Erg makkelijk met koken,wc of wat dan ook. Maar dat is pas een zorg over heel veel maanden haha, ze is net 8 weken:p

12. Tink

Tink Niet meer actief

Hm, ondanks dat ze er niet veel meer aan vinden op een gegeven moment, kan het toch nog wel een handig ding zijn, vond ik tenminste. Om even een kind in te parkeren terwijl ik bv. even naar boven moest of iets dergelijks.
    Sommige kindjes kunnen dan al best even zelf in de kamer blijven maar er zijn er ook die in die minuut van alles uithalen.

Dus, of ze nu willen of niet, als mama het wil gaan ze in de box :)

Overigens, hier is ie nu de deur uit sinds jongste anderhalf was. We kwamen tot de ontdekking dat we het ding nooit meer gebruikten, alleen als opslagplaats voor speelgoed :D

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier met 9 maanden opgeborgen, Emma zat er eigenlijk niet meer in. Ze speelt veel liever op de grond.
    Hier kom je ook gelijk in de huiskamer as er mensen langskomen en we hebben een open keuken dus ik kan haar goed in de gaten houden.

14. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier hebben we hem net vorige week uit de kamer gehaald. meneertje is begonnen door het huis te 'kruipen' en ik wil hem eigenlijk niet in zn ontdekkingsreis beperken. ook gebruikten we hem al een paar weken alleen als dumpplaats voor zn speelgoed. als ik hem toch even weg moet zetten als ik moet douchen, gaat ie in zn bedje met wat speelgoed. heb hem sowieso nooit in de box gezet als ik ging douchen omdat ik het gen fijn idee vind dat ie beneden is als ik boven ben. en als ik naar de wc moet laat ik gewoon de deur open, als ie dan wil (wat ie ook meestal doet) kan ie ff om het hoekje komen kijken :D
    en we hebben open keuken dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken..

15. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Denk hierover precies hetzelfde. Hier staat ie zeker nog en ook nog wel een tijdje, Charlotte zit er ook elke dag een half uurtje (is wel max) in. Kan ik even dweilen, strijken enz., gewoon dingen waar ik haar even niet zo goed bij kan gebruiken of die gevaarlijk zijn (ze trekt bv aan de snoeren van strijkijzer of aan de strijktafel). Vind het erg handig en ze weet dat ze er elke dag een half uurtje alleen in speelt en dat is goed te doen.

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Met 8 maanden hebben wij het weer uit elkaar gehaald. Hiervoor stond het maanden ongebruikt. De box heeft voor ons geen enkele functie gehad. Ook vind ik het geen enkele toegevoegde waarde hebben voor de veiligheid.
    Bij een evt. volgend kind komt geen box meer in huis.

17. Tese

Tese Niet meer actief

We hebben de box toevallig 2 weken geleden weggedaan. Maar ik vraag me af waarom we em ooit gekocht hebben! Zoonlief wilde er niets van weten. Dus hij stond vooral stof te happen.

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier is hij een paar dagen voor de eerste verjaardag naar zolder gegaan, hij stond in de weg en ik gebruikte hem amper. ze kroop gewoon rond en speelde zo. ze deed niet echt veel wat kwaad zou kunnen en ik was toch in de buurt (ook open keuken)

bij mijn schoonmoeder heeft hij langer gestaan en moest iedere keer aanhoren dat ze er best nog in wilde. heb elke keer herhaalt dat ze het zelf niet zo erg vond, maar dat ik het niet nodig vond. we hebben een kleed waar ze op kan spelen.

bij een volgende zou ik hem misschien langer gebruiken? maar dan meer zodat hij/zij veiliger ligt als ik even naar de wc ben (ook met deuren open) ofzo, voor als grote zus er ineens bij wil? (mocht dat zo zijn)

het was ook best een hoge (hij stond op pootjes) en als leah plat in de box lag als hij laag stond kon ik haar niet zomaar eruit halen:D dus dat was ook niet echt makkelijk.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/184669-wanneer-deden-jullie-de-box-weg.html#post6358443 misschien is dat topic iets voor je om te kijken? Zit een poll bij van wanneer men hem weg deed :D!

Hier is er met ong 27 maanden 1 van de 2 boxen weg gegaan. Hadden er altijd twee staan, eerst 1 voor Malou en 1 voor Ruben. Later werd het 1 voor Benthe en 1 voor Malou&Ruben. En nu hebben we er dus nog 1 staan voor Benthe, maar die word ook met regelmaat gebruikt door Malou en Ruben (2.5 jaar), de box is namelijk geweldig om in en uit te klimmen en weg te rennen en te verstoppen voor je broer/zus (als Benthe erin is doen ze dat uiteraard niet).

Hier vind Benthe de box niet zo heel veel aan, maar toch zit ze er af en toe in tot ze er genoeg van heeft ;) en dan halen we haar er gewoon weer uit! Zolang dat nog is blijft hij staan, daarna gaat hij weg (hoe veel de andere twee er ook nog 'mee' zouden spelen :D).

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier met 9 maanden eruit gedaan.hij zat er nooit mee in

Share This Page