Mijn dochter is 8 maanden en gaat naar het kinderdagverblijf. Bij 6 maanden ben ik gestopt met de borstvoeding en sindsdien is ze altijd verkouden en ze moet vooral heel veel hoesten. Telkens als ik denk 'het hoesten is eindelijk over' dan komt er weer een nieuw virus en begint het weer opnieuw. Nu ook: gisteren was het hoesten bijna over en vannacht is het weer begonnen. En vandaag overdag was het zo erg (ze heeft echt geen 5 minuten rust, constant hoesten en ze moet er van kokhalsen en overgeven). Dus ben ik naar de huisartsenpost geweest en haar longen waren gelukkig schoon, dus ze moest het zelf uitzieken. Wel fijn natuurlijk, maar ze ligt nu al 3 uur in bed en ze blijft maar hoesten. Dus echt lekker slapen kan ze niet. Ik hoor haar minimaal ieder kwartier. Iemand nog tips? Ik ga maandag een afspraak maken bij een osteopaat, kijken of die iets kan doen voor haar.
hebben ze ook naar de oortjes en keel enz gekeken?? ik zet altijd een emmer heet water met een flinke scheut eucalyptus olie erin op de slaapkamer bij valentijn als hij verkouden is en je hebt een hoestdrankje voor de kleintjes (sorry naam ff kwijt) en verder het bekende luuf opsmeren er zijn ook mensen die zweren bij een doorgesneden ui op de kamer leggen, hier werkt het voor geen meter.. sterkte!
mijn dochter is vanaf 3 maanden al constant verkouden en ook vaak met hoesten, ik gebruik tussikind van vsm, hier helpt het goed en is het vaak binnen 2 dagen een heel stuk minder of over, maar ik hoor ook verhalen van mensen dat het niet helpt. en ui helpt hier wel wat, maar dat is meer om het neusje open te houden, niet voor het hoesten.
Ben toevallig voor hetzelfde afgelopen maandag naar de dokter geweest. Volgens hem kan een hoest-verkoudheid bij zo'n kleintje inderdaad wel erg lang duren. Als het bij mijn dochter in 2 weken niet over is moeten we weer terugkomen. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bij de dokter langsgaan.