Tot wanneer buggy?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Caroline80, Dec 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Hier heeft dochter er tot 2 à 2,5 jaar ingezeten. Met 2,5 werd het weer een kinderwagen voor zuslief (heb alleen een onderstel + 2 losse "opzetstukken", dus geen losse buggy) anders had ze er wel langer in gezeten.

Voor lange wandelingen etc gebruiken we eigenlijk alleen nog maar draagzakken. Is op bospaadjes sowieso handiger. En 15 kilo op je rug - met een goede draagzak - is prima te doen.

2. gusto

gusto Niet meer actief

Hier de dubbele buggy ook al weg gedaan. Dochter is in september 2 geworden en loopt altijd. Heb nu alleen een enkele voor de jongste.

Ik zou m dus verkopen, zeker voor die prijs!

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Buggy ligt standaard in de auto maar wordt alleen gebruikt bij uitjes als een dierentuin of als we voor lange tijd de stad in gaan maar dan is het eigenlijk meer voor mij (steun) en voor de tassen dan voor zoontje...

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Onze zoon wilde met 4 jaar nog wel eens in de buggy, als hij niet wilde lopen. Meestal kon dat niet, omdat zijn broertje er in zat, maar het gebeurde ook wel eens dat de kleine wilde lopen (stappen) en dan ging de oudste er wel eens in. Maar dat verschilt per kind. Mijn jongste (nu ruim 2) wil zelf niet meer in de buggy en wil liever lopen of gedragen worden.

5. Caroline80

Caroline80 Actief lid

Jan 9, 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Dank voor jullie reacties. We hebben besloten hem weg te doen.
    Voor de volgende wat jullie vroegen. Wij hebben nu twee kindjes, voor ons genoeg haha. Dus daarvoor hoeven we hem niet te bewaren.,

Groetjes Carola

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Tja... ik gebruik mijn wagen nog heel vaak, als ik met de hond naar het park ga over een paar drukke wegen! Wij gaan vaak lopend naar de stad...

Maar als je hem toch niet veel gebruikt zou ik hem gewoon lekker wegdoen!

7. Jaime

Jaime Niet meer actief

Oh nou zie ik dat ik niet goed had gekeken. Ik had je onderschrift met die van Maartt verwisseld :)

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ja ik zou hem verkopen zeker omdat je er nog een groot bedrag voor krijgt. Als je hem wel mist is een goedkope buggy zo gekocht. Daarbij gebruik je hem nu al amper.

Je hebt al besloten zie ik :)

9. Rostie

Rostie Actief lid

Jun 23, 2014
    199
    0
    0
    Wij hebben een techno maclaren gekocht via marktplaats en veel plezier van de normale buggy's zijn tot 15 kg deze 30 dacht ik.
    We gebruiken deze voor vakanties en afgelopen vakantie heeft de oudste er nog heerlijk in geslapen met 4.3 jaar.
    Dus zou nog ff wachten met verkopen.

10. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Onze dochter is 2 en de laatste keer dat zij in de buggy heeft gezeten was eind mei 2014. Dus wij gaan de buggy verkopen.

11. Storm

Storm Niet meer actief

De oudste zat er tot ruim 4 in. Maar dan in de P&T met zonnekap om te sluizen.
    De jongste is in augustus 2 geworden en die loopt liever, dus de buggy gaat eigenlijk nooit meer mee. Op de een of andere manier is ze ook nooit moe met dagjes uit, tot we weer in de auto zitten. De andere twee kunnen ook prima lopen, dus hij gaat hier binnenkort op zolder. Niet voor een vierde, maar voor een vriendin :p

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik gebruik m nog erg weinig, met boodschappen wel de wandelwagen. Maar dit is ook omdat ik niet mag tillen, dus die wagen is meteen de boodschappen kar. Ook mocht ik verder weg gaan (dagje winkelen) is het wel handig want mocht er iets zijn kan ik niet even haar tillen...

We zijn wel aan het kijken voor een booschappen trolley (met 4 wielen) voor mn verjaardag (wellicht gaan we er mogen een kopen als die bevalt) dan zal ik de buggy en wandelwagen niet meer echt gebruiken denk ik. Sowieso vind ik de grens echt wel de basischool, eigenlijk ervoor al maar (net zo als bij mij) als er een goede reden is kan dat nog net.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Dochter wilde tot 4 in de buggy...als het aan haar ligt wordt ze nog steeds als een prinses rondgereden...

Onze zoon met 1,5 al niet meer in de buggy

We hadden alleen wel een fietskar en als ik de stad in ging dan ging hij gewoon lopend mee de winkel in maar als we naar de volgende winkel gingen nam ik de fiets altijd mee en ging hij in de kar.

Dus echt zonder "kar' zal rond 2,5 zijn geweest.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bij beide tot max. 2 jaar. Daarna wilden ze echt niet meer.

15. Blackie

Blackie Bekend lid

Jan 9, 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier al heel snel niet meer. Kon met 10 maanden lopen en wilde toen eigenlijk al niet meer. Nu neem ik de buggy alleen nog mee als hij echt niet lekker is o we erg ver wandelen met de honden. Maar vaak wil hij de buggy dan voornamelijk duwen

16. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier gebruik ik hem nog voor de lange stukken en vooral de drukke winkels.
    Hij loopt het meeste maar vind het soms ook prima nog even in de buggy te gaan.
    vooral op vakantie oid.

17. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Dat jaartje later maakt ook niets meer uit.

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Kinderwagen tot ongeveer 2 jaar en daarna alles gelopen....

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,718
    113
    Dochter is bijna 2,5 en ik neem m soms nog mee, vaak ook als ik iets te sjouwen heb. Soms loopt ze er met name naast. Maar het scheelt een factor 3 qua snelheid als zij niet van elk paaltje af hoeft te springen en achter elke duif aan gaat 😜 en daarbij heb ik nog een klein broertje in de draagdoek, dus iets meer afhankelijk van haar medewerking. Ze weet dat als ze niet luistert en teveel wegloopt of overal aan zit, vooral in de winkels, dat ze in de buggy moet - meestal is dat niet nodig, soms wel.

20. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Hier is zoontje 2,5.
    Ik neem de buggy eigenlijk altijd mee als ik een boodschap
    moet halen. Los laten lopen is hier echt geen optie als ik
    alleen met hem boodschappen ga doen.

Hij rent alle kanten op behalve de goede. :p Dus om een mega
    driftbui te voorkomen in de winkels gaat hij in de buggy.
    Wat hij trouwens ook totaal niet erg vind.

Dagjes dierentuin of wandeling door het bos nemen we nooit
    een buggy mee.

Share This Page