tot wanneer buitenland vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tifa, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag mij af tot wanneer jullie het aandurfden om naar het buitenland op vakantie tevgaan.
    en was dat met het vliegtuig of met de auto?

wanneer wij vakantie hebben zou ik 26 weken zwanger zijn. Mijn vriend wil het liefste in Nederland blijven omdat hij bang js dat er iets gebeurt en we dan niet snel terug kunnen. Moet je daar met deze termijn al rekening mee houden?

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben net terug van een week stedentrip met vliegtuig.
    Dat kan nog prima als je 26 weken zwanger bent. Enige is dat jij je misschien zelf niet helemaal fit meer voelt. Bij ons was het best warm weer en ik begin weer wat vermoeider te worden dus dat zorgde ervoor dat we niet zoveel konden doen maar verder kun je dan nog prima met vakantie.
    Wel even bij je VK een fit to fly brief halen. Mochten je met vliegtuig gaan en ze doen moeilijk. Dan weet je vk ook gelijk dat je met vakantie bent.

3. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik heb met bijna 28 weken nog gevlogen. Ging hartstikke goed, maar merkte wel dat ik wat sneller moe was.
    Volgens mij houden de meeste luchtvaartmaatschappijen de grens op 32-34 weken.

Je kan met 26 weken dus nog gewoon lekker op vakantie gaan.

Maar, als één van jullie er echt niet op gerust is, zou ik niet gaan. Dan zit je niet lekker op je vakantiebestemming en dan kun je beter thuisblijven.

Fijne vakantie alvast!

4. Hanna08

Hanna08 Lid

30 jan 2013
    78
    0
    0
    Breda
    Wij hebben een supervakantie naar Amerika gepland, nog voordat ik zwanger was. Ik ben dan 26-30 weken zwanger en ben gewoon van plan om te gaan. De maatschappijen waarmee wij vliegen accepteren zwangere vrouwen tot 36 weken zwangerschap, dus dat is geen probleem.
    Natuurlijk houden we er wel rekening mee dat ik niet meer zo fit ben, dus grote wandelingen of tochten moeten we overslaan.
    VK gaf ook aan dat dat geen probleem moet zijn. Vlak voor en direct na de vakantie controle plannen, fit to fly en medisch dossier mee, en gaan! :)

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Same here! Wij gaan naar Amerika, ben dan 25-28 wk ongeveer. Was al geboekt ver voordat ik zwanger was.. Ben benieuwd!

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ben bij mijn eerste zwangerschap van 27 t/m 30 weken met het vliegtuig weggeweest.
    Als je je goed voelt kan het in principe prima.

Ik zou wel in m'n achterhoofd houden dat er altijd kans op een vroeggeboorte is. Dus hou er rekening mee dat de gezondheidszorg in een ander land goed is, en vraag jezelf goed af of je het risico wil nemen om in het buitenland te bevallen.

7. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij zijn in week 36/37 in Frankrijk geweest uurtje of 7/8 rijden en ik ben met 38.1 onverwachts ingeleid zou het zo weer doen...

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik ben met 24-26 weken nog naar de vs geweest, heerlijk:)

Deel Deze Pagina