Ik lees op vrijwel elke website dat bij placenta previa bedrust wordt voorgeschreven. Zijn hier zwangeren waarbij dit niet is aangeraden? Bedankt.
Ik had het bij mijn dochter, geen bedrust, maar had bv ook geen bloedverlies ofzo. Met 32w was hij volledig mee omhoog gegroeid en was er dus niks meer aan de hand. Vk heeft zich er ook nooit druk om gemaakt, daardoor ik ook niet. Een vriendin van me had geen totalis maar een kleine overlap, ook geen bloedverlies, maar kreeg wel bedrust voorgeschreven en er werd zelfs al meteen uitgegaan van een keizersnede; met 32w kreeg ze een echo en was de placenta gewoon mee omhoog gegroeid. Zij woont in een ander land waar dit het standaard protocol is kennelijk. Zij heeft er echt van wakker gelegen ook... Heel vreemd dat daar zo'n enorm verschil in zit!
Ik had ook geen bedrust. Wel na elke bloeding ongeveer 3 dagen in het ziekenhuis (5x ). Dan daar bedrust tot het bloeden gestopt was, daarna 24 uur beetje mobiliseren en de dag daarna naar huis. Maar verder mocht ik met een aantal leefregels gewoon aan het werk. Niet tillen, geen gemeenschap en bij bloeding dus meteen naar het zkh. We hadden standaard een rugzakje met pyama, tandenborstel enz ingepakt klaar staan op advies van de gyn. Met 37 weken middels een keizersnede meisje gehaald, aangezien de placenta niet was verschoven.
Bedankt voor jullie reacties. In dit geval is er wel dagelijks bloedverlies, maar is er dus niks gemeld over bedrust. Rustig aan doen kan nooit kwaad natuurlijk, maar bedrust klinkt toch veel serieuzer.
Mij werd verteld dat ik een beetje rustig aan moest doen, niet te actief sporten ofzo, maar ik hoefde geen bedrust te houden. Mocht ook werken. Alleen na bloedingen wel altijd bedrust en eigenlijk ook altijd een zh-opname. Als je continu bloedingen hebt, zou ik dat toch eens navragen bij je gyn. In welke termijn van de zwangerschap zit je?
Hier ook niet,ben wel minder gaan werken. Inmiddels is mijn placenta goed gegroeid dus hoef gelukkig geen ks MITS hij niet ik stuit blijft liggen
18 weken. Bloedingen zijn dagelijks, dus als ik jouw verhaal volg zou ik elke dag bedrust moeten houden. Deze week heeft de gyn niets over bedrust gezegd, alleen over stoppen met werken. Babyengel, had jij ook placenta previa totalis, of lag hij slechts een stukje voor de uitgang?
Ik heb een gedeelte voor mijn baarmoedermond. Heb ook al wat mini bloedingen gehad. Op het moment dat ik voor het eerst bloeding had en ik aan de gynaecoloog vroeg wat te doen. Zei ze dat ik me nergens aan moest houden. Na op internet gegoogled en op de forum aan de verloskundige gevraagd toch maar opnieuw de gynaecoloog gebeld. En ja toen kreeg ik te horen. Rustig aan doen geen gemeenschap en ik tijdens de vakantie kon ik maar beter niet gaan zwemmen. Dus heel vaag allemaal. Over twee weken weer een echo en dan hopen dat hij omhoog is gegaan.
Zojuist hier 20 weken gehad en placenta ligt hier ook voor baarmoedermond. Geheel of gedeeltelijk kon ze niet goed zien. Verder ook nul adviezen of uitleg gehad en ik was even te erg aan het balen om zinnige vragen te stellen. Nu baal ik want ik ben er lekker paniekerig onder. Ik heb twee bloedingen gehad,een met 17 en een met 21 weken,maar dat was beide keren ook na gemeenschap dus of het met elkaar te maken heeft weet ik niet.