Hoi hoi, Ons zoontje is eigenlijk best vaak verkouden geweest. Ook al zegt de huisarts vaak dat zijn neusje schoon is, toch klinkt hij heel 'vol'... Hij ademt vaak door zijn mond en als hij een hap neemt houdt hij altijd zijn adem in om vervolgens haast naar adem te happen! Speentje wil hij vaak wel, maar dan hoor je eerst een boel roggel- geluiden voordat hij hem keertje vast kan houden! Soms spuugt hij hem ook meteen weer uit. (hij krijgt hem met slapen gaan!) Wie herkent dit en wat helpt!? Wij hebben alles al geprobeerd, alle huis/tuin en keukentips hebben we al gehad en zelfs al neusspray via de huisarts, maar dit mag maar 5 dagen, maar het helpt ook niks! Is er iemand waarbij bij het kindje uiteindelijk de neusamandeltjes eruit zijn gehaald!? En vanaf welke leeftijd doen ze dat? Het zoontje van mijn collega heeft dat nl gehad met 2 jaar en het is nu een heel ander manneke, veel vrolijker! Alvast bedankt voor de reacties! Liefs Loesie
Ik denk dat hij nog best jong is om zijn neusamandelen eruit te halen. Onze zoon zit ook vol (vanuit zijn longen piepende ademhaling) en heeft hier ontstekingsremmende puffers voorgeschreven gekregen. Schrijft je HA alleen niet te snel voor Ik zou gewoon naar je HA gaan en zeggen dat je alles al geprobeerd hebt, en het gewoon echt niet helpt. Dat je nu eens iets anders wilt dan "hoestdrank en neusspray". Continu door mond ademhalen is ook niet goed. Schijnen ze veel sneller ziek van te worden (geen filter zoals die in de neus zit) Succes
He meis! Jouw verhaal kan zo mijn verhaal zijn!! Lisa die slaapt ook altijd met mond open en heeft hem overdag vaak open. Vaak verkouden.. Altijd alles schoon volgens de HA en Kinderarts. En idd met eten! Pff ze kan gewoon langer dan mij haar adem inhouden! Wij hebben wel helemaal in het begin ventolin gehad. Hielp helemaal niks en toen via de KA Qvar. Hielp ook niet! Werdt alles alleen maar erger van en moest ze veel van overgeven. Dus dat geeft geen zekerheid in mijn ogen.. Ik moet wel zeggen dat al mijn amandelen zijn geknipt en ik echt heel vaak buisjes heb gehad. Had er niet zo bij stilgestaan dat het met de amandelen te maken kan hebben. DUS: ik lees even mee. Heb er ook echt geen tip tegen. Maar precies zelfde situatie hier!
ik heb heel me leven nog nooit door me neus geademd. als ik praat haal ik geen adem (ja tussendoor maar niet tegelijk). daardoor ben ik snel buiten adem als ik bijv een boekbespreking had op school. verder duimde ik toen ik klein was en stopte dan gewoon tijdens het duimen met ademen en haalde hem zo nu en dan uit me mond. al sik verkouden ben ben ik wel pieperig en benauwd dat wel en dat terwijl ik dus niet door me neus adem. als iemand me neus dicht houdt wordt ik gek. als ik eet adem ik ook niet waardoor ik vaak te snel eet, niet goed kauw en last van me spijsvertering krijg. het is niet dat ik niet door me neus kan ademen maar als ik het doe raak ik benauwd en in paniek alsof ik te weinig lucht krijg. er is nooit wat gevonden bij mijn. soms gaat in mijn slaap me mond dicht en wordt dan wakker omdat ik geen adem haal of te weinig. slaap erg onrustig en ondiep hierdoor. in het ziekenhuis als kind heb ik wel is 2 nachten doorgebracht ivm benzine drinken als 8 of 9 jarige (tja een lomperik had het in een colafles gedaan en die zette ik op me mond) en de zuurstofmeter ging continu af in mijn slaap en tijdens het duimen. ik adem dus niet als ik duimde en mijn zuurstof kelderde ook heel de tijd in me bloed. toen werd het nog is bevestigd dat ik niet goed ademde. misschien is er dus helemaal niks aan de hand met je kleintje maar is dit gewoon zijn manier van ademen. gezond is het niet maar ik denk niet dat je er wat aan kan doen. mijn moeder werd geadviseerd mijn een speen te geven zodat ik door me neus leerde ademen maar omdat ik dan in paniek raakte is ze daar al snel mee gestopt.