Gijs heeft van z'n beppe een mooi bestek-setje gekregen.. Ik vraag me af vanaf wanneer je dat kunt gebruiken ipv alles met de kunststof variant...
Nou dat vroeg ik me vanavond ook af! Hij heeft het ook gekregen...en ik kwam het vanavond tegen toen ik op zn kamer wat uit een mand pakte. Lijkt me wel leuk als ie dat kan gaan gebruiken!
ik weet niet maarre..... ik gebruik dat al een tijdje hoor moet er wel bij zeggen dat onze man nog niet zelf met bestek eet (uiteraard, bij 11 mnd...) ben ik er dan veeeeuls te vroeg mee?
Mijn mannetje gebruikt het nu zo'n twee maanden zelf en sinds een week of 3 kan hij er echt goed zelf mee eten. Volgens mij kun je het bij 11 maanden gewoon gaan gebruiken, hoor. Hij is nu wel gewend om zijn een lepetje in zijn mond te krijgen, dus het zal vast niet veel uitmaken of het dan plastic is of metaal.
Mijn zoontje heeft ook een setje van oma gekregen. daar eet hij mee sinds hij 1,5 is. Vanaf een jaar wilde hij perse zelf eten, maar dat ging beter met een klein plastic bestek (geloof etos oefenbestek). Vanaf 1,5 waren zijn handjes &motoriek goed genoeg voor dat peuter-bestek.
Hoi hoi, Zoey eet ook met haar bestekje. Eigenlijk nog niet zelf natuurlijk, maar ik prik iets aan het vorkje en zij pakt het vorkje aan en stopt het zelf in haar mondje. Dan geeft ze de vork terug. Dat gaat eigenlijk heel goed en dat is ook nog eens goed voor haar motoriek. (Moet wel zeggen dat ze het zelf heel voorzichtig doet, anders zou ik het ook nog niet doen). Gewoon uitproberen zou ik zeggen. Vind je het nog niets, dan probeer je het later nog eens. Veel succes! Liefs Banjabes
Julie eet al een tijdje met een metalen bestekje (met handgreepje, van Lief!). Eerst voerde ik haar bv broodstukjes met het vorkje. Nu wil mevrouw sinds een paar weken perse en alleen nog maar ZELF eten. Dus ook zelf haar vorkje in de hand houden. Ik dacht eerst, laat maar proberen maar dat wordt helemaal niks. Maar ze kan heel goed zelf eten aan haar vorkje prikken, vindt het ook prachtig om te doen en is er heel ingespannen mee bezig (met de tong uit de mond haha). Het lukt haar heel aardig. Als ze het eten eenmaal aan de vork heeft zitten, steekt ze het of in haar mondje, of ze haalt het er met haar andere handje weer vanaf en steekt het zo in haar mond . Dus ik zou zeggen, lekker laten proberen!!
@miffy: leuke foto! Zo heb ik ze ook. Knap dat ze het al kan. Luca wilde ook zo eten vanaf die leeftijd. Zelfs rijst probeert hij met zijn vork te eten. Ik heb vanaf het begin alleen metalen bestekjes gehad, nooit een probleem geweest.