Hoi meiden, Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd tot wanneer jullie de late avondvoeding aan je kindje hebt gegeven? Sem is nu 4 1/2 maand en zijn schema ziet er als volgt uit: 08.00 fles bv 190 12.00 fles bv 190 15.00 fles bv 190 17.00 groentehapje 19.00 fles bv 150 23.00 fles bv 200 Deze tijden zijn ongeveer tijden en de cc zijn ook ongeveer, de ene keer is het iets meer of minder dan de andere keer, net hoeveel honger hij heeft. Ik maak hem voor de fles van 23.00 altijd wakker en soms moet ik hem echt uit een diepe slaap halen dat ik wel eens denk zal ik hem gewoon laten liggen? Maar als ik dat doe krijgt hij dan niet te weinig voeding binnen? Wanneer zijn jullie ermee gestopt? Toen jullie kindjes steeds minder dronken tijdens die laatste fles of gewoon zomaar van de een op andere dag? Net ook, ik maakte hem wakker, helemaal in coma was ie, kreeg hem met moeite wakker...luier verschoond en daarna de fles bv gegeven, hij heeft 190 cc weggedronken dus ondanks dat ie moeilijk wakker te krijgen is drinkt ie toch nog best veel dus heeft ie het nog wel nodig lijkt mij? Ben benieuwd naar ervaringen van andere mama's
Persoonlijk zou ik hem gewoon niet wakker maken voor die laatste voeding, hij meld zich vanzelf als ie trek krijgt, als hij tenminste gewoon zichzelf meld als hij honger heeft, waar ik voor het gemak vanuit ga ! Zo kan je kindje zelf gewoon prima regelen wanneer, hoeveel en hoevaak het drinkt. Ideaal gewoon en zo drinkt ie altijd gewoon waar hij behoefte aan heeft en wanneer hij er zelf behoefte aan heeft! Hier maken wij de jongste wel wakker voor de laatste voeding (en alle andere voedingen zijn ook op ons verzoek) omdat ze als ze het zelf zou bepalen gewoon nooit om voeding zou vragen. (haha lijk trouwens wel een stalker, 2x achter elkaar als eerst in jouw vraag antwoorden haha)! Liefs, Hanneke!
Helemaal met Hanneke eens. Gewoon lekker laten pitten en kijken wanneer hij dan wel komt... Kans dat het (in het begin) om een uur of vier ;s nachts is, maar als ie zo lekker vast slaapt, zou ik hem echt niet meer wakker maken. Bij mijn dochter was het geloof ik met een maand of vijf, zes, dat die late voeding eraf ging, maar die werd dan ook elke avond netjes om half 12 wakker voor d'r fles.
Ben het ook met Hanneke eens. Ben eigenlijk gestopt met die fles toen ze gewoon er niet meer wakker voor werd.(was tegen 4 maanden) En heb toen de rest van de flessen iets opgehoogd. (ze kreeg nog geen bijvoeding toen)
Bedankt voor jullie antwoorden! (stalker Hanneke ) Ik ga maar eens vriendlief overleggen wat we gaan doen, want als we geen avondvoeding meer geven heb je kans dat Sem weer 's nachts gaat komen natuurlijk en de nachten zijn wel errug luxe zo met het doorslapen Sem krijgt borstvoeding maar dan afgekolfd en in principe is het op verzoek al merk ik dat er aardig een ritme in begint te komen (zie schema) alleen 's avonds maak ik hem dus wakker (omdat het zo hoort ofzo??)
Kan zijn dat ie snachts wakker word idd! Maar het kan ook best zijn dat ie gewoon doorslaapt, gewoon maar eens overleggen en proberen, dan weet het het! Zou natuurlijk wel erg fijn zijn ivm het kolfvoorraadje aanleggen, houd je elke avond een flesje gekolfde melk over, hoewel ik wel zou kijken of ie dan de fles van 150cc iets meer lust misschien. Maar aan de andere kant, wat ik me later pas bedacht toen ik al in bed lag, 4 voedingen voor een kindje van 4 maanden vind ik echt wel erg minimaal eigenlijk.
Ik ben er vorige week mee gestopt, om dezelfde reden ik moest Kinley er echt wakker voor maken en daarna sliep ze dan eigenlijk niet lekker verder (heel onrustig). De eerste 3 nachten kwam ze om 4 uur als nog. Dit weekend heeft ze van 19 uur tot 6 uur door geslapen en vannacht kwam ze om 2.30 uur (maar ze wist gewoon dat mama ziek was ) Ondanks dat ik er nu 's nachts uit moet merk ik toch dat het rustiger is, het is echt eruit, fles warm maken, voeden en binnen 30 minuten lig ik er weer in. Groetjes Anita
Onze laatste voeding is uiterlijk om 22.00 geweest. Ze zat op 5 flessen en op gegeven moment liet ze erzoveel tijd tussen dat ik haar steeds wakker moest maken voor een fles. Toen ben ik de flessen gaan ophogen en 4 flessen gaan geven, met de laatste rond 20.30/21.00 Soms is die om 20.00 Ze slaapt tot 8/8.30
We hebben gisteren voor het eerst de laatste fles weggelaten. Het is wel zo dat Vigo die fles vaak amper leegdronk, en dat hij soms echt overstuur raakte als we hem uit zijn bed haalden. hij heeft vannacht gewoon doorgeslapen. Overdag drinkt hij trouwens eigenlijk altijd rond de 800 ml, ondanks dat hij nu bijna 7 kilo is. Blijkbaar is dat gewoon genoeg.
super dat het goed gegaan is! Heb je daardoor nu wel een ander ritme gekregen, of is hij nu wakker na de laatste fles?
Nee, hij krijgt nu gewoon een fles rond 19:00 uur en gaat daarna nog in bad (andersom werkt niet, hij wordt helemaal hyper van badderen), dan nog even spelen en rond 20 uur in bed. Ben wel benieuwd hoe het dan overdag zal gaan, of hij ook meer gaat drinken. Maar vanochtend ging hij voor de tweede keer naar het kdv dus z'n ritmetje is nu een beetje weg.
ik gaf met 5 maanden om 18.00 uur de laatste fles, ze sliep gelijk door, ze werd chaga als ik haar om 22 uur wakker maakte voor de fles, dat was hier een teken om de laatste fles weg te laten. ik zou het gewoon inderdaad eens proberen, wie weet slaapt ie gewoon door!
Ons mannetje stopte met de laatste fles (23:00) toen hij 4 maanden werd. We moesten hem er steeds voor wakker maken dus dat was het teken dat we hem konden laten doorslapen.
en ging/ gaat jullie kindje na die laatste fles rond 19/20 altijd meteen naar bed of is hij/ zij voor die fles wakker geweest en gaat dus meteen slapen? Hier ben ik wat dat betreft soms nog zoekende, want dan ligt ze bijv al vanaf 18 uur op bed en krijg dan rond 19.30 de laatste.
Ik ben rond de 4 mnd gestopt met de laatste fles en haar schema is daarna eigenlijk bijna hetzelfde gebleven. Het werd gewoon zielig om haar wakker te maken, ze was dan al in diepe slaap en viel tijdens het drinken gewoon weer in slaap en dronk op een gegeven momentmaar iets van 50cc. Ze had hem gewoon niet meer nodig. Ik verwachtte eigenlijk dat ze 's nachts of 's ochtend heel vroeg zou komen, maar blijkbaar heeft ze haar klokje pas op 7:30 ingesteld
Inderdaad lastig! Onze dochter nu meestal ook rond 18:00 naar bed en wordt dan rond 19:00 weer wakker. Dan gaat ze in bad, rond 19:30 de laatste fles en dan weer naar bed. Rond dat tijdstip is ze ook gewoon echt moe, dus ze valt bijna altijd meteen in slaap.
Ja precies zoals hier dan. vind alleen 18.00 zo'n rottijd, ook sneu voor mn man, die komt dan pas net thuis en ziet haar daardoor nauwelijks doordeweeks. Maar goed.... dat zal verdwijnen als ze naar 2 slaapjes gaat.
Ja dat vind ik dus ook wel, 4 voedingen is wel weinig, hij krijgt er ook wel een groentepotje naast maar toch, dat is bij voeding... En het is idd wel handig voor mijn voorraadje hihi maar ja kan niet mijn kind laten verhongeren omdat mams een voorraadje wilt sparen
Ik ben wat dit betreft ook nog wat zoekende hoor, overdag is het allemaal goed te doen, Sem doet 's morgens een hazeslaapje van 45 min. en 's middags ligt ie zo'n anderhalf uur op bed. Om 17.00 krijgt ie zijn groentehapje en dan wil ik hem eigenlijk om 19.00 uur nog een fles geven maar vaak wordt dat eerder omdat ie gewoon moe is en dan drinkt ie dus ook niet zoveel...vandaar dat ik hem nog iedere keer wakker maak om 23.00 uur omdat ie anders naar mijn mening te weinig binnenkrijgt...