tot wanneer de S speen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door berna1981, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik heb voor mijn zoontje de difraxflessen met s speen. Hij heeft zijn flesjes altijd binnen 10 minuten op.
    Nu zijn we begonnen met rijstebloem ( 2 schepjes door de fles van 19.00) en ook dat heeft ie met de S speen in 10 minuten op. Is dat wel normaal? Ik weet van mijn oudste nog dat hij al lang op de 123 speen zat en dan op stand 2 geloof ik.

hij is wel verzadigd hoor en heeft genoeg aan zijn flessen maar ik vind het toch wel apart eigenlijk. Wanneer moeten wij over gaan stappen op een andere speen? of net zolang doorgaan met de S speen totdat het hem meer moeite gaat kosten?

en hoe komt het eigenlijk dat kindjes op een gegeven moment een grotere speen moeten? Neemt de zuigkracht af als ze ouder worden?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 6 maanden en drinkt ook nog uit een s-speen. Zolang dat prima gaat zie ik geen reden om over te stappen op een andere speen eigenlijk.

3. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Mijn dochter is 7 maanden en ze drinkt sinds een weekje met een M-speen. Gaat heel goed, maar ik merk wel dat ze liever nog een S-speen heeft wanneer ze moe is. Misschien vindt ze het dan gewoon lekker om te sabbelen en ondertussen ook wat te drinken.

Als je zoontje er 10 minuten over doet, dan zou ik nog niet naar de M-speen overstappen hoor.

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    nee dat ben ik ook niet van plan.. nou ja meer kindjes die nog lang op de s speen hebben gezeten dus dan gaan we lekker door

5. adi

adi Niet meer actief

Naar mijn mening zijn die leeftijdsaanduidingen op de spenen 1 grote commerciële onzin. Het is natuurlijk best aantrekkelijk om ouders te overtuigen dat je elke 3 maanden al je spenen moet vervangen en de grotere maat moet gaan kopen.

Maar de grootte van de gat is alleen van belang voor de zuigkracht van het kindje. Hier heb ik 2 van bijna 15 maanden en die drinken nog steeds uit een S-speen. De derde drinkt uit stand 2 van de 123-speen. Dit is eigenlijk vanaf het begin zo, nooit verandert.

Kindjes hoeven eigenlijk helemaal niet over te stappen naar een grotere speen. De tepels van de borsten krijgen toch geen grotere gaten naarmate het kind ouder wordt? ;)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies wat ik ook altijd zeg :D! Of had dat wel gemoeten, gaatjes groter prikken ofzo? Whaha!

Hier hebben we er 1 van 1.5 jaar en die krijgt nog altijd haar melk (zowel borstvoeding als kunstvoeding) uit de S-speen, wat prima gaat. De oudste van 3 jaar krijgen savonds de kunstvoeding ook nog altijd uit de S-speen. Toen we bij hun met een maand of 14 geloof ik bambix granen in de kunstvoeding gingen doen zijn we wel naar de M en soms de L speen gegaan voor die voeding omdat die 'vlokken' niet door de S-speen passen.

Deel Deze Pagina