Er vanuitgaande dat ze binnenkort weer open mogen. Welke musea vinden jullie aanraders voor een kind van 3,5?
- Naturalis - Rijksmuseum - Spoorwegmuseum - Nijntje museum - Museum de Speelklok Nu is het wel zo dat mijn dochters zo ongeveer alle musea leuk vinden maar deze springen er wel uit bij ze.
Hebben jullie toevallig ook een museumkaart? Vraag me heel erg af vanaf welke leeftijd dat loont? Snap dat dat natuurlijk mede af hangt van hoe vaak je gaat . Tot nu toe is mijn ervaring dat het meestal óf gratis is voor ze of maar een klein bedrag. (Ze zijn dus 3,5 en bijna 2). Boven de 4 lijkt het me sowieso de moeite waard. 2x Spoorwegmuseum en je hebt het eruit (we wonen regio Utrecht dus dat lukt wel).
Volgens mij op die leeftijd nog niet echt de moeite inderdaad, maar dan zou je even bij wat musea die je wilt bezoeken moeten kijken hoe duur een kaartje voor ze is en uitrekenen of het rendabel is. Je kunt natuurlijk ook alleen voor de oudste straks een Museumkaart nemen. Wij hebben ze wel een paar jaar gehad, maar het laatste jaar door Corona natuurlijk amper gebruik van kunnen maken. Hij verliep tijdens de lockdown, dus niet opnieuw aangeschaft.
Hier een museumjaarkaart. Museumjaarkaart kind is vanaf 4 jaar omdat ze tot die leeftijd vaak gratis zijn. Grote favorieten van vorig jaar: Naturalis Spoorwegmuseum Diverse kastelen Watermuseum Openluchtmuseum Terra maris
Watermuseum en kastelen zijn inderdaad ook erg leuk! Spoorwegmuseum ook, zeker als je er in de buurt woont. Museon kan leuk zijn, maar ligt erg aan het aanbod dat ze op dat moment hebben. Het nieuwe Naturalis vonden wij tegenvallen, maar kan natuurlijk per persoon verschillen. En als je het oude niet kent, dan kun je ook niet vergelijken, scheelt vast ook.
Openlucht museum in Enkhuizen. En deze is nu al weer open. De buiten gedeeltes dan. Dit is nog een leuke aanvulling op de andere
Maritiemmuseum vindt onze driejarige ook erg leuk. Net als Kinderboekenmuseum en het natuurhistorisch museum.
Het natuurmuseum in Tilburg. Hebben ze een hele afdeling van kikker en zijn vriendjes en een afdeling in seizoenthema met bijbehorende opdrachten etc. Heel leuk voor kinderen. En er is gewoon veel te zien!
Die wilde ik ook noemen, erg leuk! En volgens mij is Aviodrome ook nog niet genoemd, ook een aanrader wat mij betreft. Verder weet ik het niet meer zo goed voor die leeftijd, dat is bij ons al een tijdje geleden.
Bedankt! Genoeg leuke opties voor de komende tijd . Ik ga voor mezelf een museumkaart aanschaffen. Voor de kinderen is het nog niet zinvol want vrijwel alles is gratis.