Heb zelf hele zwangerschap gedaan. Kreeg soms wel hulp van ml als hij thuis was. Maar deed het wel op een rustige manier en veel rusten op den duur.
Ik heb met mijn gebroken vliezen nog staan stofzuigen en strijken, ca. 8 uur later was dochter geboren, dus als antwoord op je vraag zou ik zeggen: tot het einde . Maar goed, zonder gekkigheid; je kunt doorgaan met alles zolang je je goed voelt. Als jij merkt dat je altijd harde buiken krijgt na het doen van het huishouden, dan is het verstandig om voor grote klussen zoals de badkamer poetsen iemand anders in te schakelen. Luister gewoon goed naar je lichaam, overvraag het niet, zo belangrijk is het huishouden nou ook weer niet .
Dankjewel..mooi en duidelijk antwoord Ik doe idd de badkamer niet meer en stofzuigen alleen nog waarbij ik niet hoef te bukken, dus geen trap en zo. Wasjes draaien en opvouwen doe ik in stapjes en zware wasmanden tilt manlief. Nog een maand en dan mag de kleine al komen..!!
Tot het einde. Probeerde tussendoor wel mijn rust te pakken, maar had gewoon iedere dag harde buiken. Als ik bukte kreeg ik ze al, hoorde er op een gegeven moment bij.. Stil op de bank of in bed gaan liggen was geen optie met twee kids, hond, kat en een man die vrij lange dagen van huis was (maar daarentegen dan wel maar 4 dagen werkte). Was niet anders.
Hier ook gewoon tot aan de bevalling. Heb ook nog gestofzuigd met weeën voordat we naar t zkh gingen, wilde het huis netjes hebben voor de oppas van dochter Tillen deed ik trouwens wel minder, maar het huishouden wel gewoon, alleen wat langzamer.
Tot 42 weken hij wilde echt niet eerder komen, helaas. En heb de laatste weken juist extra m'n best gedaan. Lang leve de nesteldrang. Nou helaas geen last meer van
Met 40 weken stond ik nog mijn hele huis (eengezinswoning) te stofzuigen en te dweilen. Het ging niet zo vlug meer en ik nam wat meer pauzes tussendoor. Zelfs 2 dagen na de bevalling toen ik naar huis mocht heb ik het huishouden staan doen. Dat heb ik wel geweten wat ik viel flauw hahaha. Eigenwijs ook om na bloedtransfusies, totaal ruptuur en een hele hoop medicijnen het huishouden te gaan doen. Ik heb 2 katten maar ik wilde het toch spik en span hebben voor mijn baby, gelukkig heb ik er van geleerd.
Hier wordt door ons beide fulltime gewerkt dus ook huishouden in t weekend gewoon gedeeld. Man tilt alleen nu extra de zware dingen (boodschappen, natte was, stofzuiger naar boven) maar verder gewoon alles nog zoals we t verdeeld hebben. Merk wel dat waar ik voorheen op zondag ochtend in 2 uur hele huis mee poetste dat dat geen optie is, tussendoor pauze is wel nodig om niet na t poetsen bekaf te zijn. Dus nu steeds iets doen en dan ff pauze. Denk dat het wel erg afhangt van lichamelijke klachten. Maar als je thuis bent (zonder enorme misselijkheid of bekkenklachten) denk ik zelf dat je nog best een lange tijd dingen in het huishouden kan doen maar dat je lijf het tempo aangeeft
Lekker doen wat goed voelt! Op een slakkengangetje waar nodig, één dingetje per dag waar nodig. Maar wat nog lukt, dat zou ik lekker blijven doen!!