Tot wanneer doorgaan met testen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yoga fanaatje 1987, 17 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik heb 1 keer getest en had een lichte streep. Streep is streep hoor ik altijd, dus ik vond dat prima. Op 1 of andere manier wou ik heel graag het woord 'zwanger' zien, daarom voormezelf nog een Clearblue digital gekocht. Toen die bevestigde dat ik zwanger was vond ik het prima.
    Ik snap het nut niet zo van heel veel dagen achter elkaar testen voor een 'knalstreep'.
    Ik heb een vriendin die pas positief heeft getest toen ze 2 weken overtijd was, en ze had toen een heeeeeeele lichte streep. Ze is nu bijna uitgerekend, knalstreep zegt niet zo veel in mijn ogen dus.

2. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Haha ja dat had ook gekund, ik heb er nu nog 1 in de kast liggen die echt niet meer houdbaar is voor de eventuele volgende. :p

3. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik heb in totaal *kuch* 7 keer *kuch* getest, in een tijdsbestek van anderhalve week. Gewoon omdat ik het niet geloofde :)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bij alledrie 1 keer. Bij mijn eerste was er onzekerheid, de gynaecoloog had iets gezien tijdens een andere controle. Dus gelijk in het ziekenhuis mogen testen. Dat was een knalpositieve test.

De andere twee waren thuistesten maar ook zo positief dat ik niet opnieuw heb getest.
    Achteraf bleek dat ik al 6 weken zwanger was.

5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    In totaal 4 testen. Maar daarvan 1 Clearblue om te kijken hoelang ik zwanger was.

(Eerste 2 Action, lichte streepjes met kleine oploop. Daarna Clearblue, en een dag of 10 later nog een Action test met mega knaller) daarna niet meer getest. :D

6. Paz

Paz Niet meer actief

Ik heb 3 testen gedaan.
    Bij de eerste dacht ik; huhhhh echt?!?! Nou morgen nog maar eens wat geloof het niet!
    Bij de tweede dacht ik; oooooh een dag later en nog steeds een streep jippie!! (Alsof die ineens zou verdwijnen, eerste was al best duidelijk haha)
    Bij de derde dacht ik; whaa nu heb ik een knaller en stop ik met testen!:D
    De derde test was 5 dagen na de eerste..

Wel af en toe nog de neiging gehad hoor, maar dan moest ik nieuwe kopen terwijl ik dondersgoed wist dat het gewoon dik vet positief was.. dus kon mezelf keurig inhouden haha:cool:

7. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Twee keer een test van het kruidvat, maar meer omdat ik er anders eentje overhad, en toen nog wel eentje van CB omdat ik het leuk vond om 'zwanger' te zien staan!

chantalvl vindt dit leuk.
  8. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Ik snap het wel hoor. Ik heb deze keer 5 testen gedaan, voornamelijk om lichte testen (12 dpo) met een ander merk te proberen. Ook had ik de vorige zwangerschappen op 12 dpo al wel een dikke streep en dat maakt zo onzeker. Gelukkig op 15 dpo mooi opgelopen.

Ik hoorde het hierboven al eerder voorbij komen, maar een lichte / donkere streep zegt vaak niks over de 'sterkte' van je zwangerschap. Ik denk wel dat het iets kan zeggen over het moment van de innesteling. Je maakt namelijk pas HCG aan ná de innesteling. Een late innesteling zorgt dus voor lichtere strepen in het begin...

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik ben gestopt na een knaltest. Heb goedkope dipstick-tests, dus vanwege financiën hoef ik het niet te laten. :)

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dit dus.

Ik heb bij al mijn zwangerschappen maar één keer getest.

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bij m'n eerste heb ik 1 test gedaan.
    Nu bij m'n tweede zwangerschap had ik er nog eentje liggen van de kruidvat, die over datum was. Die gaf een streep dus de volgende dag toch maar een nieuwe gehaald en weer getest, en ook die gaf een streep. Verder niet getest.

Deel Deze Pagina