ik en mijn partner hebben 2 dagen in de avond knallende ruzie gehad (met roepen en brullen,uitschelden...) wij hebben niet zo veel ruzie altijd goede echo's gehad , maar nu maak ik me zorgen om die 2 dagen , we hebben alles uitgepraat alles is nu terug in orde maar nu zit ik hier met onzekerheid ik de kleine iets aangedaan zal hebben door me nu 2 avonden super druk te maken met huilen..en roepen.. dames die dit ook al gehad hebben en was alles toen goed met je babytje ? #ik weet stress niet goed is in de zwangerschap maar ik heb dit niet elke dag of hele dagen door...
Ik zou me er niet druk om maken. Je hormonen gaan sowieso alle kanten op en ik heb me in het begin van de zwangerschap ook regelmatig heel slecht gevoeld, met huilbuien tot gevolg. Natuurlijk is stress niet goed, maar dat is het nooit. Een beetje emotionele achtbaan kan wel geen kwaad hoor. Niemand is toch altijd 'stabiel'? Ook als je zwanger bent niet. Nu is schelden en roepen sowieso niet zo goed voor je relatie. Je kan ook ruzie maken op een 'constructieve' manier (dit is wel heel moeilijk), maar ik zou toch niet graag uitgescholden worden of mijn man uitschelden. Misschien, nu het weer goed is, kunnen jullie daar eens rustig over praten.
Een beetje schreeuwen en ruzie maken kan jullie kindje geen kwaad dat is allemaal puur verbaal. Pas als er fysiek geweld aan te pas komt kan het wel kwaad. Verbaal geweld kan alleen kwaad voor je relatie maar als alles uitgepraat is zit dat vast wel weer goed.
Nee joh. Er is zelfs laatst uit een onderzoek gebleken dat stress helemaal niet zo schadelijk is voor een zwangerschap als wij denken. Als ik het goed heb kan je kleine het ook nog niet horen
oke dames dankje wel voor de snelle reacties , zal terug genieten vanaf nu ! want die 2 avonden waren best hevig ik er geen 3de dag van wil maken
Sterkte! Vervelend he die ruzie's. Hier het zelfde hoor. We hebben beide een sterk karakter en die hormonen maffia maakt er echt gehakt van soms. Jij en je partner zullen zich er rot onder voelen denk dat t met je kleintje wel.los loopt.
Stress is wel slecht voor je zwangerschap, maar dan alleen cronische stress. Dit soort kortdurende stress is gewoon normaal, heeft iedereen wel eens (misschien niet in vorm van zo'n ruzie, maar biologisch gezien dan qua aanmaken van stofjes). Zou me hier dus totaal niet druk om maken. Juist niet, want als je dat vanaf nu de hele tijd gaat doen is stress wel de hele tijd aanwezig en dat kan minder goed zijn. Met nadruk op kan, want ook als je 9 maanden gestresst bent is de kans nog steeds het grootste dat je baby kerngezond en op normaal gewicht is. Lekker met je vriend gaan knuffelen zou ik zeggen!
Nee hoor, ik heb ook wel eens woede uitbarstingen gehad hoor! Lijkt me eerder niet fijn voor jou! De baby krijgt er niet zo veel van mee... Probeer te relaxen, langdurige stress is niet goed!
Volgens mijnsite het pas erg als je elke dag zoveel stress hebt dat het resulteert in harde buiken. Je kan mij niet wijsmaken dat er vrouwen zijn die 9 maanden stressvrij leven
Niet druk om maken meid, ik heb meer dan eens knallende ruzie gehad (lichtelijk ontvlambaar door de hormonen i guess whoops) maar heb een blij en gezond zoontje gekregen
Wel nee joh! Het zou toch wat zijn als het voelen van normale emoties (ook negatieve!) meteen schadelijk zou zijn voor het kindje! Dan zouden er weinig tot geen gezonde baby's meer geboren worden. Wat fijn dat jullie het hebben kunnen uitpraten en dat het nu weer goed gaat. Dit soort dingen komt echt in de beste families voor!
Geen zorgen maken. Ook ik heb (vooral in het begin) ergggggg last gehad van mijn hormonen en veel gehuild en ruzies gehad. Met de baby is alles goed. Nu zijn we wat weken laten en heb ik nergens last meer van.
Oh je wil niet weten hoe erge ruzie wij tijdens mijn eerste zwangerschap hebben gehad... Ik was echt een tikkende hormoonbom die elk moment af kon gaan. Dochtertje heeft er niks van opgelopen hoor
Nou pfff, ik ben zojuist nog volledig ontploft (leuk voor je huwelijk zwanger zijn haha) Ik kan mij herinneren dat ik bij mijn eerste ook 2-3 keer zo'n ontploffing heb gehad. Dit was de tweede (en hopelijk) laatste keer. Met ons zoontje is alles goed gekomen. Ik hoop met deze ook (al is ie nu wel wat rustig haha)
Je ongeboren baby schijnt het wel mee te krijgen als de moeder ruzie heeft en zich druk maakt. Een keer zal echt niet schadelijk zijn, maar het is wel een idee om dit soort situaties in de toe komst te voorkomen. Baby's en kinderen zijn heel gevoelig voor ruzies en kunnen zichzelf daardoor zelfs onveilig voelen. Geldt trouwens ook voor een ongeboren baby.
Ik zou me daar niet druk om maken. Mijn man en ik hadden tijdens mijn eerste zwangerschap bijna elke dag ruzie en dan ook echt heftige ruzie's waarbij ik hem zelfs wel eens heb geslagen, mijn oudste is een gevoelige huilbaby... maar denk niet dat het daardoor komt.