ik snap dat douchen niet zo goed op de basisschool, die kinderen zweten toch helemaal niet. En een uurtje later gaan ze weer naar huis daar kunnen ze toch alsnog douchen? Vind dat heel onzinnig hoor dat ze kinderen laten douchen na wat sprintjes of apenkooi spelen. Kan me niet herinneren dat ik vroeger bezweet was na de gym, op de middelbare school ook niet. Op geen van beide scholen werd er trouwens gedoucht
hier op de basis scholen is dat ook al normaal er word gedoucht.op de middelbare scholen trouwens ook. ik heb er wel van geleerd me niet te schamen. ik heb jaren aan voetbal gedaan tot mijn 19de. en vooral in de zondag comp waren er al snel de kleedkamers vol.om de simpele reden dat de tegenstander een eigen kamer nodig heeft en als je veel wedstrijden hebt op die dag zijn er voor de thuis ploeg geen kleedkamer genoeg. wij hebben vaak zat bij het eerste elftal in moeten schieten omdat en voor ons geen kleed kamer was. ja en dan? niet omkleden en niet douchen? nee dankje. ja het kwamvoor dat je met 2 elftallen (eerste dames en eerste heren) onder de douche stonden en niemand die ook maar iets bedekte. ik heb vaak de f e en d ploegen (dus echt de kleintjes) getraint en daar was het ook douchen na de wedstrijd. en inderdaad de allochtone (sorry) kids die gingen in hun zwembroek maar die zaten er niet lang want die werden vaak weg gepest omdat ze het anders doen
en dat bedoelde ik dus daarstraks. je plaatst je kind zelf in een uitzonderingspositie en grote kans dat het gepest zal gaan worden.
ja ach, er zijn honderden redenen waarom kinderen elkaar pesten. Daarvoor ga ik echt niet van mijn standpunt wijken, mijn kinderen moeten ook leren voor zichzelf op te komen. Je mag anders zijn dan anderen en niet iedereen hoeft t met je eens te zijn. Overigens denk ik niet dat hij gepest wordt, we leven voornamelijk met gelijk gestemde
als je een school naar wens vind heb je natuurlijk dat probleem niet mikos dat scheelt dan weer. maar zoals amfy ook beschreef sportclubs en dergelijke later, het gaat verder.
Ik denk dat wanneer je gewoon goed in de groep ligt en voor jezelf op kunt komen heus niet weggepest zal worden omdat je niet in je blootje wil douchen. Nu is het net alsof we onze kinderen maar naakt mee moeten laten douchen omdat ze anders wel weggepest kunnen worden? Net als dat je wel iets van chips 'moet' trakteren ipv fruit of bepaalde schoenen moet dragen die enorm in zijn omdat je anders een groot risico loopt om gepest te worden? Je gaf aan juf te zijn Blup, adviseer jij zulke dingen ook aan ouders omdat ze anders hun kind in een uitzonderingspositie plaatsen en grote kans lopen gepest te worden? En in wat voor regio heb jij gewerkt/werk jij als ik vragen mag? Hier in de randstad is het volgens mij echt geen probleem aangezien in zowat iedere klas ondertussen wel een moslimjongetje zit.
Dat je jezelf niet naakt toont voor je kinderen wil niet zeggen dat hun niet naakt mogen zijn hoor. Vind ik toch echt even anders.
Dames en heren naakt gaat me nét een stap te ver . Bij de jeugd (gemengd vroeger) douchte we tot een jaar of 9 / 10 met de jongens, daarna kregen de 3 meiden een eigen kleedhok of het scheidsrechtershokje. Maar verder het gezamelijk douchen met het team (juist toen we een jaar of 13/14 waren) was juist grote lol ! Lekker geinen onder de douche met badschuim en koud water . Ik was het dus altijd wel gewend. Ondanks dat, werd er op de middelbare school, ook heel moeilijk over gedaan in de klas. Eigenlijk douchte er niemand, ondanks dat het eigenlijk verplicht was. Tja, 2 of 3 meiden douchten... maar dan ook strak met het handdoekje voor en tja, daar deed je dan maar aan mee, omdat dat zo ging... Overigens gym: Brugklas werd er nog gezamelijk gegymt, met aparte kleedkamers. Na de 2e klas was ook het gymen apart, jongens en meiden (erg jammer, want het voetballen werd toen gelijk van het programma geschrapt..) Maar oke: Ik heb zelf vanuit m'n werk ook bij/met een nudistenvereniging gewerkt (recreatief) en daar zag je complete gezinnen (van 0 tot 80) . Na 5 minuten was ik dat wel gewend hoor. Niets vreemds aan. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.
dat koude water hadden wij nou altijd!! bij ons was altijd de ketel leeg!kwam ook omdat wij ook altijd samen met het eerste als laatste klaar waren. en dan had natuurlijk iedereen al gedoucht. maar inderdaad lol hadden we wel!
Ons kindje is 4 en we douchen echt gezamelijk. En kk weet tenminste wat een piemel/vagina is en kijkt daar dus ook niet gek van op. Hoorde pas een verhaal: dat meisje ging met papa onder de douche en keek zeer gefacineerd naar de piemel. Dat vindt ik dus gek dat een kind van 4 niet weet hoe een jongen eruit ziet. Het is een deel van je lijf. En ja jongens hebben een piemel, meisjes borsten. En tot wanneer doorgaan. Ja heb er ook weleens aan gedacht. Maar denk dat kk het niet eens leuk vindt om altijd alleen te douchen. Kk doucht weleens alleen, maar echt weleens.
tot wanneer ze dat wil.... is toch niks raars aan? juist als je er vreemd mee omgaat gaan ze het vreemd ervaren lijkt me... ze douched toch ook met jou... zie het verschil niet zo eigenlijk.... zou mij niets kunnen schelen wat iemand anders zegt....
Tot ze zelf niet meer wilt,kijk als mijn man nog steeds met mijn 16 jarige dochter gaat douchen vind ik het niet zo normaal meer hoor. er komt vanzelf een moment dat ze niet meer wil.
meiden bedankt voor jullie adviezen. Wij doen er dus helemaal niet raar over en vinden het de normaalste zaak van de wereld, om het zo maar te zeggen. maar ja, door wat omstanders ervan zeggen, ga je toch even twijfelen, vandaar dat ik mijn vraag hier had gesteld. Gelukkig is er dus niets geks aan en word je er niet raar door aangekeken
Weet je dat ik er tot nu nog nooit over na heb gedacht dat het wel eens raar zou kunnen zijn als mijn man met onze meiden douchet? Bij ons thuis was het ook heel normaal tot ik het gênant begon te vinden. Toen offerde mijn vader zich op om zich gedeeltelijk in de badkamer al aan te kleden... Tot ik het huis uit ging eigenlijk... Wat ik nu opeens bedenk dat dat eigenlijk wel heel lief was... En denk dat dat hier ook zou zal gaan: tot de meiden het niet meer willen of gênant gaan vinden.
Zolang de kinderen met ons willen douchen vind ik het prima. Mijn zusje en ik heb ook altijd gewoon met onze vader en moeder gedoucht. ik ben van mening dat kinderen dit zelf goed aan kunnen geven en dat je als ouder zijnde hier naar te luisteren hebt. het ene kind zal misschien met 4 jaar alleen willen douchen en de ander misschien pas met 10 jaar. De tijd zal het leren
Ik denk hier niet eens over na.....jeetje tot wanneer mag het?! Er zal vast een tijd gaan komen dat ze he niet meer wilt maar voor nu genieten we heeeeel erg hahaha.. Stom he dat mensen hierover serieus nadenken
Ik ga op woensdag en donderdag ochtend altijd 's-morgens dochen met Mike. En ook de andere dagen staan wij beide regelmatig onder de douche of in bad met ons zoontje. Dat zou trouwens niet anders zijn als we een dochter hadden. We blijven dit doen totdat hij zelf niet meer wilt, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren haha!