Tot wanneer douchen met papa?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door butterfly1984, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ik ook, en sluit me er helemaal bij aan:)

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik sluit me ook bij trees aan.

ik persoonlijk vind het juist vreemd als je er helemaal panisch over gaat doen. van mij hoeft niet iedereen mij naakt te zien (ligt eraan hoe of hoe goed ik iemand ken) maar mijn ouders of mijn kinderen (en mijn zussen) vind ik niet raar of vreemd.
    als ik bij mijn ouders ben en ik sta te douchen met mijn kinders (wij douchen bijna altijd samen, dat is makkelijk) dan roep ik vaak even mijn moeder of ze wil komen helpen aanpakken en afdrogen. zo ook met mijn vader.
    ik ben niet slank en heb geen perfect lichaam (zoals het zou moeten;)) maar daar maak ik me niet (altijd) druk om. ik loop ook in bikini op het strand, ze nemen me maar zoals ik ben.

ik zeg ook wel vaker eens: sexy. vorige week deed ik mijn kleren aan en toen riep leah ook naar mij: ooohhhh sexy:D (met big smile)
    ik geef mijn kinderen liever het gevoel en idee mee dat hun lichaam mooi is dan dat ze zich ervoor moeten schamen. welke vorm het ook mag zijn.

3. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Wij douchen gewoon naakt met elkaar. Soms ook met ons drieen. Mijn dochter gaat ook vaak met papa in bad en douchen, dat vindt ze leuker dan met mij. En ze vindt zo'n piemel toch wel ontzettend fascinerend, dus ze heeft wel eens de neiging om d'r een ruk aan te geven, niet op een rare manier. Of ze wijst en lacht. Beetje raar en ook af en toe best wel genant. Hoe gaan jullie daar dan mee om? Maar we proberen haar mee te geven dat ze een mooie meid is en dat ze zich niet hoeft te schamen voor haar lichaam. Het zou eventueel binnenkort ook wel eens kunnen gebeuren dat we haar meenemen naar de 'blote-konten-sauna', zoals iemand dat zo leuk verwoordde.
    Wat wel een heel ander moment in iemands leven was, was wat ik laatst hoorde op een begrafenis. Een man lag op sterven en toen is de volwassen dochter nog eens met hem gaan douchen (hij kon ook niet meer alleen douchen), maar de man vond het niet kunnen, maar dochter zei: kom op joh, er gebeuren toch geen rare dingen!, dus toen zijn ze gewoon samen bloot gaan douchen. En dat vond ik toch wel heel mooi om te horen!
    Douchen gebeurt hier gewoon totdat ze niet meer wil.
    Ik moet ook bekennen dat ik laatst bij mijn 17-jarige broertje was en die was aan het douchen en toen ben ik ook gewoon de douche in gelopen en gezegd: joh, schiet eens op, we zijn er!
    Dat is toch wel vrij normaal bij ons, er zitten ook geen bedoelingen achter en we hebben elkaar allemaal al eens bloot gezien.
    Waar ik dan blijkbaar een rare in ben, is dat zoveel vrouwen na een zwangerschap een zwempak gaan dragen (in zwembad/op strand), in plaats van een bikini, wat ze voorheen deden. Nee hoor, ik blijf gewoon die bikini dragen. Ben best trots op mijn oorlogsstrepen (en ik heb wel eens gehoord: 'zo bij jou is het echt erg!')

4. Alita

Alita Niet meer actief

@Mamavanlaura....pff respect hoor voor die meid, douchen met je vader naakt op zo`n leeftijd...nee dat kon ik weer niet.

Maar hier kijkt dochter ook wel eens...het ziet er toch ook anders uit...maar ik zeg dan niks.. als ze het nu zou vragen zou ik gewoon zeggen "papa is een jongen en jongens hebben iets anders dan meisjes" ...gewoon niet te veel uitleggen want dat boeit ze helemaal niet hahaha....

Hier waren wij bij mijn moeder thuis wel preuts;).....maar nu zien we wel wanneer de meiden niet meer willen...:D

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Over nieuwsgierigheid/kijken/voelen:
    Mijn zoon doucht meestal met mijn man en heeft aan zijn penis nooit iets raars gezien, dus kan dat wel plaatsen blijkbaar. Als hij echter eens een enkele keer met mij cdoucht of tussen ons in ligt op zondagmorgen en mijn dekbed is een beetje omlaag gekropen, dan zijn mijn (mini)borsten toch wel redelijk interessant! Daar zit hij dan echt heel verbaasd naar te kijken, dan weer naar zijn vader en dan weer naar mij, en hij heeft er ook wel eens aan gevoeld. Tja, ik vind dat normale en gezonde nieuwsgierigheid, dus hij mag van mij best kijken en even voelen. Ik heb hem er immers ook mee gevoed ;)
    Mijn vagina/schaamstreek mag hij overigens niet zo uitgebreid verkennen, maar daar heeft hij nog geen oog voor, dus dat scheelt.

6. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hier ben ik het mee eens. Ik hoop onze dochters dit ook mee te geven. Wij zijn ook fervente saunabezoekers. Ik liep niet als puber naakt door het huis omdat ik daar zelf geen behoefte aan had. Als mijn dochters het ooit storend gaan vinden dat ze me naakt zouden zien (of papa) in de badkamer dan zorg ik gewoon dat ze ons niet meer zien. Dat gaat wel weer over. Bij ons thuis werd er ook nooit moeilijk gedaan over het naakte lichaam.

Onze oudste dochter gaat ook gewoon nog met papa in bad en ze is nu 3 jaar. Ze heeft weleens naar zijn piemel gewezen en we hebben gewoon gezegd dat een man een piemel heeft en een vrouw niet. Een vrouw heeft voor-billen (niet onze woordkeus maar zo noemt ze het zelf haha) en een man heeft een piemel. En mama heeft tieties haha (borsten) en die wil ze zelf ook heel graag zegt ze haha. Vind het fijn dat het gewoon zo natuurlijk gaat en zij kijkt er nu ook echt niet meer naar. Dus ze blijft dit gewoon lekker doen tot ze zelf aangeeft dat ze niet meer wil of als ze gewoon groot genoeg is om lekker zelf te badderen of te douchen :)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mamavanlaura, daar zeg je inderdaad wel iets. Als mijn ouders op een leeftijd komen waarin ze zichzelf niet meer kunnen verzorgen en afhankelijk zijn van de zorg waarin 1 douche beurt in de week een luxe is, dan ga ik ze echt zelf douchen, desnoods elke dag.
    Heb ik geen enkel probleem mee.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Met mijn zoon heb ik jaren gedoucht lekker makkelijk deed ik gelijk zijn haar deed zijn tanden. En ja hij heeft ook wel eens aan mijn tiet gezeten en deed daar niet panisch over zij zelfs je mag wel even kijken/voelen van wat dat is. Niks om je eigen over te schamen hij is nu tien en heel soms kijk ik hem nog na. maar ik mag niet meer zijn piemeltje na kijken. Dat is nu echt prive geworden en zo hoord het ook wel hebik gezegt als je wat vreemds ziet vertel het mama dan kunnen we er naar kijken en eventuweel naar de dokter.

Nu met dochter ze doucht nu ook met papa, En voorlopig kan dat nog denk op een gegeven moment dat dat minder word vriend is best wel beschamend overzich zelf qua naaktheid dus zal het niet lang duren.

Ik zelf als dochter van me moeder zou zo nog onder de douche springen bij me moeder. Bij mij vader niet die is echt heel ouderwets preuts.

Gewoon proberen zo goed mogelijk met naaktheid om te gaan daar leren de kinderen het meeste van. Eerlijkheid ect ect.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ga niet naar een blotekontensauna, omdat ik er geen behoefte aan heb om anderen bloot te zien, niet omdat ik preuts ben, al zal ik wel een handdoek om mijn middel slaan denk ik, maar ik ben niet echt bekend met saunabezoek.
    Wij lopen hier thuis als gezin wel naakt door het huis. Wij douchen naakt met onze zoon, die sinds kort papa's piemel "wauw!" vindt, gheghe. We douchen ook met z'n drieen onder onze nieuwe inloopstortdouche, zalig! Wij hebben geen bad, maar ik voed mijn zoon ook zittend op de douchevloer, vindt hij heerlijk.

10. sas2008

sas2008 Actief lid

24 nov 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    Mijn man doucht soms met dochter maar dan wel met boxershort aan. Wij zijn allebei niet zo dol op naakt lopen door het huis (en doen dit dus ook nooit) en vond dit vroeger zelf ook niet prettig terwijl mijn ouders allesbehalve panisch zijn over bloot zijn.

Ik vind dat iedereen dat op zijn eigen manier in moet vullen en denk ook absoluut niet dat als je kinderen je niet naakt zien je ze een beeld geeft dat er iets mis is met naakt zijn. Vind t soms ook een beetje dubbel, als ze baby/peuter zijn kunnen ze gewoon naakt in de buitenlucht (zwembad/park etc) rondlopen en als ze ouder worden leer je ze toch dat het niet de bedoeling is om naakt over straat te gaan. Ik geef ze liever van kleins af aan al mee dat het niet 'normaal' is om bloot te zijn in t openbaar en niet pas als ze 6 zijn.

Maar nogmaals iedereen heeft hier zn eigen ideeen over en als je er zelf niet dol op bent om naakt te zijn ga ik dit niet forceren zie niet in waarom. Ben je een saunabezoeker en vind je t de normaalste zaak van de wereld om naakt door t huis te lopen vooral ook doen met je kinderen, zou niet weten waarom niet.

11. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Huisvrouw/verpleegster/eigen baas
    Maleisie

Hey,

Mijn zoons zijn 5,5 4 en 1. Ze douchen allemaal met mij of met hun vader.
    Natuurlijk vragen ze mij: Waarom heb je geen piemel. En als je het simpel uitlegt hebben ze er geen problemen mee. Voor hun is het normaalste zaak van de wereld!
    Ik vind dat je het moet doen als je er geen problemen mee hebt. Laat de rest maar praten, het is je eigen kind niet die van een ander toch?

Succes Lady Jane

12. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Ja dat is zo, hier maken we er geen probleem van en de kids gaan ook nog steeds met papa douchen, ze vinden dat erg fijn en vragen nog nergens naar.
    Soms wil ze er weleens aanzitten.

13. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Zoey gaat het nu pas opvallen. Laatst wees ze er ineens naar bij mij, maar ook bij mijn vriend. Tja, ik vind het de normaalste zaak van de wereld. Misschien ook omdat we bij mijn ouders thuis allemaal gewoon in ons nakie naar de douche liepen.

Haha, ik weet nog wel dat ik nog thuis woonde en mijn vriend kwam bij me slapen (we zijn al 12 jaar samen;)). Hij vertelde dat toen ik een keer op zaterdag heel vroeg ging werken, dat hij toen lekker uit zijn bedje kwam en daar onder de douche wilde stappen, maar op de gang kwam hij mijn blote moeder tegen die ook dat idee had. Hahahaaaaa, ik moet er nog steeds een beetje om gniffelen. En mijn moeder doodleuk: 'Hoi, goedemorgen', alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Ach ja, hier wel een blotekontensaunaganger. Kan me echt niet boeien. We zijn toch allemaal mens;)?

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    leah is nu bezig met het verschil tussen jongens en meisjes. leah is een meisje, mama meisje. waylon jongen, papa jongen. opa's en oma's worden er ook bij gehaald. toen zei mijn vriend vorige week aan de telefoon dat leah oorbellen heeft en een meisje is. dus ik zei: papa heeft ook een oorbel en die is geen meisje?? daar doen we dus niet aan. het verschil tussen jongens en meisjes is dat jongens een piemel hebben en meisjes een muis (zo noemen wij het) daar kunnen we wel heel moeilijk over doen, maar het is zo.
    als ze mij naakt ziet zegt ze ook: mama tietjes. leah ook tietjes. waylon niet.
    ze heeft ook 2neefjes en ze weet ook dat dat jongens zijn en dat die een piemel hebben, dat vind ze helemaal niet vreemd.
    het scheelt ook dat waylon een jongen is en ze ziet hem ook geregeld naakt. straks als haar vader weer thuis is douchen we gewoon met zijn allen, dat maakt ook niet uit.

nog even over de creche en naar school gaan. douchen jullie samen met jullie man/vriend?? en mogen de juffen dat ook niet weten? want dat is raar?? hahaha;):D

15. zogelukkig

Ja, maar je kan er geen behoefte aan hebben toch? In Scandinavie veel 2 persoons sauna's, heerlijk! Vind het gewoon niet zo smakelijk om te ontspannen tussen wildvreemde naakte mensen.
    Daarom ga ik ook niet naar het naaktstrand omdat ik van sommige laat maar hangen, laat maar waaien-lichamen echt niet vrolijk word.
    En zo zullen er ook mensen zijn die dat van mij vinden!;)

Hier thuis dus wel lekker naakt, dat vind ik normaal.

16. tulip

tulip Niet meer actief

whaha, hier ook geen behoefte en nu zeker niet meer. Ik heb mij dus 1 keer over laten halen om er wel heen te gaan. Ergens bij utrecht, das ook niet in de buurt, dus dan durfde ik wel. Zit ik in zo'n saunahok, verschijnt er voor het ronde raampje in de deur ineens een bekend hoofd: een vader van het kdv:$. Kijk daar zit ik dus eeeeecht niet op te wachten. Op het moment dat hij binnenkwam ben ik meteen gevlucht.

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    haha, moet stiekem even lachen:D
    hier in de buurt kent iedereen elkaar dus dan heb je ook grote kans een bekende tegen te komen. ligt eraan wie het is, maar inderdaad een vader van het kdv zit je niet echt op te wachten:D;)

18. zogelukkig

Ik lig onder tafel, haha!:D

Ik ging een keer bij mijn buurman van 70 langs en die riep vanachteruit de tuin: loop maar door! Ligt hij in zn pierkienakie te zonnebaden!:$ Vind het wel knap dat sommigen dan kunnen, maar sla dan even een handdoekie om denk ik dan! Ik hoef dat niet te zien; zo'n belegen leuter...

19. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier ziet mijn zoontje ons gewoon naakt, geen probleem, we gaan met hem in bad, douchen etc. Ik vind het juist belangrijk dat hij leert dat er niets beschamends is wat naakt zijn betreft en dat hij zich later vrij voelt qua lichaam. Wij gaan overigens ook naar de sauna, ik kom daar niet om mensen te kijken maar om te ontspannen en tot rust te komen en ja, dat is nu eenmaal naakt (kleding in een sauna zou juist erg onhygienisch en onpraktisch zijn).

20. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik vind douchen(of badderen) met je kind vrij normaal.
    Juist omdat ik nogal vrij daarin opgevoed ben.Een bloot lijf is gewoon een bloot lijf.Niks raars.Ik ben zelf erg blij dat ik zo opgevoed ben.
    Dat er mensen zijn die er wat seksueels achter zoeken zegt in mijn ogen meer over die mensen dan over het douchen met je kind.
    Maar als je je er zelf niet prettig bij voelt vooral niet doen.Ik denk ook niet dat je kind er een trauma van oploopt als hij/zij nooit een naakte ouder ziet.En ook niet als ze er wel 1 zien.
    Badderen met je kind in een zwembroek vind ik wel een beetje raar....sorry :) Dan zou ik er eerder voor kiezen om niet samen te gaan badderen.Maar dat ben ik...iedereen doet dingen op zijn manier.Ook niets mis mee toch.Maar denk dat ik persoonlijk het een raarder verhaal zou vinden als een kind mij zou vertellen dat papa in zijn zwembroek in bad zit dan dat een kind met een blote papa baddert.

Deel Deze Pagina