Ja en? Dan nog droog je toch niet eerst je kont af en daarna je gezicht? Je gaat zelf ook van 'boven naar beneden" om dezelfde reden
Whahaha vanmiddag was ik nog bloedserieus, nu zie ik steeds mijn man in zwembroek met flippers en een duikbril voor me! Whahahaha mijn fantasie neemt een gigantisch loopje met me. Mensen hier op school zitten me aan te staren omdat ik hier helemaal vlak ga lol
hier douchen ik en mn vriend allebei met onze kindjes (2 mannetjes) gewoon naakt. de oudste wordt bijna 3 en de jongste is pas 10 maanden. ik heb er eerlijk gezegd nog helemaal niet bij stil gestaan dat ik mssn niet samen met hun 'kan' douchen en mn vriend wel... ik denk dat hij vanzelf wel aangeeft als hij het niet meer prettig vindt en uiteraard gaan we niet tot zn 16e met elkaar onder de douche. ik denk dat dat stopt zo rond een jaar of 8... maar dat gaat wel vanzelf, lijkt mij.
en ik ben zelf ook nog op mn 12e met mn vader naar de sauna gegaan, zolang ze het zelf geen probleem vinden, is die er ook niet lijkt mij!
Dat is echt klinkklare onzin wat jij nu verteld. Het is maar wat je ze aanleerd. Sorry hoor maar mijn kinderen hebben geen moeite om zich uit te kleden bij andere mensen. Dat heb ik ze zo aangeleerd, dat naaktheid gewoon volkomen normaal is. Net zo dat jij dit hen aanleerd, tja dan is het niet zo gek dat jouw kinderen zich gaan schamen.
Hihi maar je hebt wel gelijk, ik moest er even over nadenken hoe ik dat zou vinden, maar toch geen lekker idee
Schaamte is niet aangeboren, maar aangeleerd. Of jij je kind die schaamte wil aanleren, is je eigen keuze. Natuurlijk is het goed om op een gegeven moment kinderen te leren dat ze niet aan iedereen hun blote lijf moeten / kunnen laten zien. Maar ik mag toch hopen dat dit bij hun ouders geen gevaar oplevert en dus moet kunnen. Zo lang ze het zelf willen, uiteraard. Op een gegeven moment willen kinderen het vaak zelf niet meer en dan moet je het ook respecteren, vind ik.
Tegenwoordig moet je wel heel goed nadenken, want voor je het weet word je man voor peso uitgemaakt en heb je jeugdzorg op de stoep. Tegenwoordig weet je het maar nooit. En waar hebben we dat aan te danken?precies, aan die vieze mensen die niet van kleine kindjes af kan blijven.
Ook hier staat Fenne zowel met papa als met mama lekker onder de douche of we gaan samen in bad... en jawel: gewoon in onze blote bips! Ik denk dat we vanzelf gaan merken wanneer ze dit niet meer wil... maar nu is het gewoon nog errug gezellig... ze wil nu het liefste elke dag wel samen! En dan vraagt ze of ze later ook borsten krijgt net als mama... Waar ik dan zo benieuwd naar ben, is of de ouders die dit niet doen, dan wel hun kindje bijv. op de mond een kus geven?
Oh jee... Ik denk dat je hier maar ff een nieuw topic van moet maken, want dat is ook nogal een discussie-gevoelig onderwerp Hier douchen we ook gewoon met de kleine man (meestal mijn man, omdat die net ff wat handiger is in het optillen van een nat, glibberig jongetje). Ga daar ook echt pas mee stoppen als hij het niet meer wil of als het simpelweg niet meer praktisch is. Ik weet nog dat ik 'vroeger' nog heel lang als ik bij opa & oma logeerde met 1 van hen douchte. Vond ik altijd erg leuk! Voelde zo lekker 'gewoon' Ik denk dat dat pas stopte toen ik een jaar of twaalf was ofzo.
Serieus?? Kinderen hebben geen aangeboren schaamte hoor....die wordt aangeleerd. Heel natuurlijk lijkt me om met je kids te douchen (ja naakt dus...) tot het voor 1 van de partijen niet goed meer voelt.
Nou mijn vriend wast zijn dochters (bijna 11) haar nog altijd, en zou haar nog wassen als ze het niet zelf deed. En dat doet ze echt nog niet zo lang. (ze is nogal laks qua hygiëne-zegt ook dat ze zelf haar haar niet kan wassen) Maar mijn punt is, ze laat zich gewoon naakt aan hem/ons zien, is dat echt raar dan?(oprechte vraag! mijn jongste is bijna 3 dus heb er verder geen verstand van)
Wij douche gewoon allebei met onze jongens. Ze geven op een gegeven moment zelf wel aan wanneer ze dit niet meer willen. Sommige mensen maken overal zo'n drama van. Het is je kind hoor, en niet iedere man heeft slechte ideeen. Zolang de ouders en kinderen het douche geen probleem vinden snap ik al die drukte er om heen niet zo. Heb trouwens erg moeten lachen om de opmerking dat schaamte is aangeboren. Schei toch uit zeg, schaamte komt bij de ouders weg en dat is niet aangeboren!
Tja... dat hangt af van het meisje denk ik. De ene 11-jarige is de andere niet, zeker qua lichamelijke ontwikkeling en evt. ontluikende seksuele ontwikkeling kan er een enorm verschil tussen zitten! Op zich is het denk ik heel mooi dat ze zo vertrouwt is met haar vader. Ik denk wel dat ik zo langzamerhand zou gaan proberen haar te leren zichzelf goed te wassen (gewoon uit het oogpunt van persoonlijke hygiëne). Verder DENK ik dat het nog niet zoveel kwaad kan, zolang ze er beiden zelf nog geen problemen mee hebben... maar goed, ik ben ook maar een leek natuurlijk
ik ben volgens mij de enige op t forum die hier zo over denkt, niet dat het me boeit. Maar ik vind het gewoon normaal dat niemand anders behalve je partner je geslachtsdeel ziet, je kinderen hoeven dat niet te zien klaar.... Ik voel me er totaal niet prettig bij als k me moeder naakt zie lopen. En me vader al helemaal niet. Bij ons was t thuis altijd zo verplicht vrij, ik vond dat helemaal niet fijn ik had zoiets van hallo waarom moeten jullie naakt van je badkamer naar de slaapkamer lopen ik wilde dat echt niet zien. Hou dat gedeelte lekker voor jezelf
Douchen met je kleintje lekker doen totdat jij of je kind het niet meer wil. Ik was en ben altijd vrij geweest. Mijn moeder ook. Mijn vader en broertje een stuk minder. Dus of het aan de opvoeding ligt... En wat hierboven idd al gezegd werd. Kinderen hebben geen aangeboren schaamte. Dit is aangeleerd gedrag.
Volgens mij was mijn doos het eerste wat ze zagen toen ze geboren werden ! En kinderen zien dat (nog) niet als geslachtsdeel, dat is gewoon een plasser.