Hoi iedereen, Wij hebben een zoontje van bijna 4 maanden die altijd al heeft doorgeslapen. Sinds 2 nachten wordt hij meerdere keren in eens huilend wakker. Ik vlieg dan mijn bed uit om hem te troosten en daarna slaapt hij gelukkig weer verder. Maar waar zou dit te maken mee kunnen hebben? Zou hij dromen of is het een fase? ik hoor graag jullie ervaringen. gr vruchtje
Jayro heeft het een enkele keer, hij slaapt dan ook meteen verder, dus ik heb het idee dat het een droom is. Wat me wel opgevallen was dat hij een keer daarna een flinke krabbel over zn hoofdje had, dus hij had zich in zn slaap gekrabt. Zoiets zou dus ook nog kunnen..? Misschien omdat hij zo druk met handjes enzo in zn slaap aan het oefenen is dat hij zichzelf slaat of krabt? En anders zou ik toch echt denken aan droompjes.
Volgens mij dromen kindjes nog niet met 4 maanden maar het kan ook te maken hebben met een sprongetje of misschien de indrukken van de dag die 's nachts verwerkt worden. Mijn zoontje is nu 10 maanden en geeft weleens een kreet 's nachts maar dat is nu wel van dromen en voorheen als hij echt wakker werd dan ging ik even naar hem toe en sliep hij verder. Als hij nu een enkele keer wakker wordt 's nachts dan is het meestal vanwege een sprongetje, verder wordt hij nooit 's nachts of vroeger wakker.
Hoi, Milan heeft ook altijd door geslapen, maar sinds een week wordt hij tijdens een slaapje na een uurtje wakker en begint hij echt heel ontroostbaar te huilen/krijsen. Dan kost het me echt een kwartier om hem te kalmeren, terwijl hij voorheen als hij wakker werd, gewoon lag te brabbelen. Ik heb dan verder ook geen krasjes of zo ontdekt, dus ik denk wel aan dromen.
OP deze leeftijd dromen ze nog niet, dat komt meen ik pas bij 9-10 maanden. Thirza had het hier ook, dat slechter gaan slapen en achteraf heeft dat hier te maken gehad met tandjes die door gingen komen, (pas een maand later), dus je zou ook eens aan het kaakje kunnen voelen of je al wat bobbels voelt. Maar kan verder ook gewoon een sprongetje zijn.
Hoi, Hier ook hoor. Evy wordt soms wakker, huilt even en slaapt verder. Of ze huilt zelfs in haar slaap. We kijken het altijd heel even aan, want soms is troosten niet nodig, soms wel.
Volgens mij zijn ze gewoon de indrukken van de dag aan het verwerken. Mijn zoontje doet t ook heel af en toe. Als ik dan ga kijken dan ligt ie meestal met zn ogen dicht te slapen...