Tot wanneer een speen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ch11, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ons zoontje is echt gehecht aan zijn speen, 's ochtends.. 's middags.. 's avonds en 's nachts bij het slapen.

Mijn vriend wil nogal snel een speen geven als hij eventjes huilt ect.
    Eigenlijk wil ik het wat gaan minderen.. maar ik heb geen idee tot wanneer een speen de gehele dag normaal is?

Hij is nou 13 maanden..
    Hoe minder je een speen als een kleine er echt aan gehecht is?

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze jongste dochter heeft ook een speen, en ik ben van plan om als ze ongeveer 12 maanden is te minderen met de speen. Vanaf dan alleen als ze in bed ligt. Troosten kan rond die tijd ook wel op een andere manier.
    Onze oudste duimt. En ze is pas met 8-9 maanden gaan duimen, daarvoor heeft ze nooit een speen gehad. Omdat onze oudste pas zo laat is gaan duimen, wil ik bij onze jongste niet eerder de speen afbouwen. Ik wil proberen te voorkomen dat ze gaat duimen en ik merk dat als ik geen speen geef, de jongste haar duim in haar mond stopt. En duimen afleren is echt heel moeilijk heb ik gemerkt.

3. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken de speen alleen voor het slapen gaan.
    (en ik zelf nog wel eens na een werkdag in de auto, lekker in-consequent)
    En hebben deze 'regel' vanaf het begin gehanteerd.
    Al gaat ze hem nu ook vaak zelf halen, dan pak ik hem af en leg ik het uit.
    Jouw zoontje is ook oud genoeg om hem overdag niet nodig te hebben en zich te kunnen vermaken/ rustig houden met andere speeltjes. Dus zou gewoon beginnen met afbouwen.

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Met 6 maanden overdag al niet meer gegeven. Alleen met slapen krijgt hij hem. Hij pikt hem nu weleens uit zijn bed, maar moet hem inleveren als we naar beneden gaan. In de auto krijgt hij hem wel als het rond slaaptijd is.
    Oudere kindjes die de hele dag met zo'n speen lopen te sjorren vind ik echt geen gezicht.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben de speen nooit de hele dag gebruikt, dat vind ik persoonlijk echt uit gemak en nergens voor nodig. Voor een maand of 9 had ze hem wel ook buiten het bed, maar enkel zo nu en dan bij zuigbehoefte, vanaf 9 maanden alleen nog maar met inslapen en met twee hebben we hem helemaal gestopt.

6. Onje

Onje Niet meer actief

L krijgt 'm alleen in bed.
    Overdag vrijwel niet, ik laat zijn speen ook boven en neem m bewust niet mee de huiskamer in want dan ga je m toch sneller geven.
    Ik heb dit trouwens niet afgebouwt maar gewoon in 1x mee gestopt overdag toen hij ging staan.
    Ik vind een lopend kindje met een speen en dan vaak nog een flinke grote doek eraan echt geen gezicht.

7. Onje

Onje Niet meer actief

Oh en in de auto krijgt hij m trouwens ook als hij gaat slapen

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Volgens mij is de hele dag een speen niet goed voor de tanden. Overdag heeft hij genoeg afleding zodat je de speen kan weglaten. Je kunt de speen op de kamer laten (en in de auto).
    Mijn oudste heeft tot 4 maanden de hele dag een speen gehad. Vanaf toen alleen bij het slapen gaan. Met 3 jaar is de spenenfee gekomen.
    Mijn jongste wilde geen speen.

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Een speen heel de tijd overdag vinden wij absoluut niet nodig. In het begin kreeg nina hem overdag nog wel eens even net voor een voeding. Maar voor de rest alleen in bed en daar blijft hij gewoon.

Een kindje van een jaar heeft echt geen hele dag een speen nodig is mijn mening.

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn zoon krijgt zijn speen alleen in zijn bedje, met slapen dus. Ik vind dat een kind van boven een jaar zeker geen speen meer nodig heeft heel de dag, die kan je op andere manieren troosten/vermaken enz.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hadden de oudste 2 kinderen tot ruim 2 jaar overdag een speen.Ik heb er nooit een probleem mee gehad.Afleren overdag ging vrij makkelijk.De oudste heeft tot 5 jaar 's nachts een speen gehad en de middelste tot 3,5 jaar en toen was het over.De jongste is niet zo gek op haar speentje en zit iets te vaak naar mijn zin met haar duim in haar mondje maar kan ook een fase zijn.Hier trouwens normaal tanden en spraak ondanks speengebruik.

12. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    mijn zoontje krijgt de speen als hij echt moe is en 's nachts. Overdag inderdaad genoeg afleiding om de speen niet te geven. Wilt hij wel wat in zijn mond dan pakt hij wel een blokje, kussen, tafel etc....

13. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Mijn dochter heeft de speen alleen in met het ochtend en middag slaapje. 's nachts hoefts ze hem niet, alleen nu ze al een tijdje rond 5 uur wakker is geef ik haar dan de speen.
    Verder krijgt ze als ze ziek is wat vaker haar speen of bij tandjes. Ik neem de speen wel altijd mee als ik ergens heen ga, als ze dan moe is en ze kan nog niet slapen ( ze slaapt nl niet in de kinderwagen oid) dan geef ik haar de speen dat bied haar wat rust.
    Ik denk dat ik de speen ga afbouwen wanneer ze het ook echt snapt.

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    de oudste heb ik met 8 mnd weg gehouden, hij was verkouden en had ineens afkeer, gelijk gebruik gemaakt van de situatie, moest gewoon even 2/3 dgn doorzetten ( had het sowieso toen ook alleen maar bij zn middagdutje en avond slaap nodig)

jongste heeft het ook alleen maar bij het slapengaan, vaak snachts na de borst heeft ei het niet nodig. Maar overdag vrijwel nooit tussendoor, als hij jengelt tijdens het spelen, jengelt ie maar...en anders is hij dus moe en dus naar bed..

Met die leeftijd zou ik echt alleen maar met slapen gebruiken, dan maar jengelen, genoeg afleiding.

Ik probeer de speen wel zsm mogelijk weg te laten, wil met een jaar dat ding weg hebben

15. tuc

tuc Niet meer actief

met 2 jaar, ze beet haar spenen steeds kapot en toen uitgelegd dat ze er te groot voor was. Ze heeft gelukkig niet gehuild, dat had ik er op die leeftijd nog niet voor over gehad, dan had ik het met 3 jaar nog eens geprobeerd.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat je of voor 1 jaar de speen er uit moet hebben of pas rond 2,5 jaar ofzo als je het uit kunt leggen.
    Hier wilden we het voor haar 1e eigenlijk, tot een maand of 10 had ze veel zuigbehoefte. Daarna kreeg ze 'm alleen nog met slapen.
    Inmiddels waren de nachten hier erg beroerd dat we op dat moment de speen er niet uit wilden halen. Rond 2,5 had ze net een zusje, ook niet handig. Doorslapen doet ze nog meestal niet dus merk dat ik er ook wat tegen aan hik. Hebben afgesproken dat ze uiterlijk op haar 3e er vanaf moet zijn dus binnenkort maar toch eens toe zetten.

M'n jongste heeft ook veel zuigbehoefte en heeft 'm ook echt nodig bij het in slaap vallen. We zien wel bij haar hoe het loopt en wanneer het een goed moment wordt.

17. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    De oudste heeft nooit een speen gehad, die kon er vanwege zijn schisis niets mee. De jongste gebruikt 'm alleen in bed. Vooral 's nachts ligt ze lange tijd zonder maar het is nog wel steeds huilen als ze wakker wordt en dat ding kwijt is. De laatste dagen is ze hangerig en niet lekker vanwege tandjes en dan hangt ze graag met speen in haar mond en knuffel tussen schouder en want op schoot. Maar zodra ze gaat spelen gooit ze het ding zelf aan de kant. De komende maanden maar eens proberen of ze er definitief vanaf wil.

Deel Deze Pagina