Ontstoken oogjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by BLiS, Dec 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Luca heeft sinds een paar dagen weer ontstoken oogjes, 's Ochtends zitten zijn ogen echt bijna dicht door alle groene prut op zijn oogleden en wimpers.
    Maar hoe maak ik ze nu het beste schoon?
    Wat ik tot nu toe al geprobeerd heb is geen succes want ik krijg ze gewoonweg niet schoon.

Elk moment gebruik ik afgekoeld gekookt water, en veeg ik de oogjes schoon met een gaasjes of een wattenschijfje.

De prut blijft dus gewoon zitten, de 1e halve minuut werkt hij nog wel mee maar dan begint Luca toch wel gauw te protesteren en wordt het schoonmaken ook bemoeilijkt door zijn tegen stribbelen.

Wie heeft de gouden tip?

2. Dexie

Dexie Actief lid

Nov 9, 2012
    139
    0
    0
    Zachtjes masseren aan de binnenkant van zijn oogjes, waarschijnlijk zitten de traanbuisjes verstopt. Dit heeft bij ons goed geholpen, binnen een dag was het minder en na 2 dagen over.

Succes.

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Afgekoelde biologische kamillethee (van zonnatura bijv.) op een wattenschijfje en dan van buiten naar binnen, dus van de ooghoek naar de traanbuis toe wrijven...
    Helpt niet bij het tegenstribbelen helaas, maar kamille werkt zuiverend en verzachtend, dus ook tegen de jeuk!

En anders maandag even een zalfje halen bij de huisarts...

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Als het na een paar dagen niet weg gaat, inderdaad naar de huisarts en dan zal je waarschijnlijk een zalfje krijgen.

Als het schoonmaken niet lukt, het enige wat je kan doen is het met wat warm water schoonmaken en blijven vegen totdat het weg is. Ik weet het nog wel van Eva, die had het best vaak als ze verkouden was, wat een drama...

5. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

Oct 5, 2009
    727
    306
    63
    Schoonmaken met afgekoeld gekookt water met een heel klein beetje babyshampoo werkt ook goed. En niet teveel vegen, beter een wattenschijfje goed vochtig maken (niet te nat natuurlijk) en er even op leggen, om het los te weken.

En als het te lang duurt, naar de HA voor een zalfje.

Sandy

6. Tallie77

Tallie77 Lid

Nov 4, 2010
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    ons werd vanuit het ziekenhuis schoonmaken met fysiologisch zout oplossing (losse ampullen te koop bij drogist) en gaasje geadviseerd. Geen watten omdat minder zou reinigen.

Tevens een zalfje van de ha. Geen pretje om aan te brengen voor kind en ouder niet maar het heeft wel geholpen.

succes!

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik denk niet dat je nog borstvoeding geeft, maar misschien een tip voor andere moeders. Een paar druppels moedermelk in het oogje en het is de volgende dag voorbij!! Hier een paar keer gedaan en werkt echt super.

8. quinten2011

quinten2011 Actief lid

Sep 5, 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat je nog borstvoeding geeft, maar misschien een tip voor andere moeders. Een paar druppels moedermelk in het oogje en het is de volgende dag voorbij!! Hier een paar keer gedaan en werkt echt super.

Heb dit inderdaad vaker gehoord en schijnt goed te werken

9. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    BV geef ik inderdaad niet, ik wist wel dat dit goed kan helpen.
    Inmiddels zijn de oogjes van Luca al stukken minder ontstoken, gelukkig maar want het deed hem best zeer ook.

10. IngridE

IngridE Fanatiek lid

Oct 31, 2011
    1,214
    0
    36
    Brabant
    Dit hebben wij ook gedaan bij onze zoon en werkte idd perfect

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier had onze oudste ook vaak prut ogen omdat die veel verkouden was.Ik maakte ze dan schoon met Supranettes oogdoekjes.Werkt echt heel goed.Ik kocht ze bij een reform winkel.

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38

o echt dit ga ik proberen ik geef dan al bijna 10 maanden geen bv meer maar er komt nog steeds melk uit haha handig voor dit lees ik nu

Share This Page