Wij eten regelmatig een broodje buiten de deur in een cafe of broodjeshuis ofzo. Voor de kleine man heb ik dan een broodje (kaas/worst whatever) mee in een bakje, en een eigen beker drinken. Nu is 'ie 1,5 geweest en eet hetzelfde als wij eten, dus ik zou best een broodje voor hem kunnen bestellen en een glas melk, maar (ook uit financieel oogpunt) ik vind dat nog niet nodig. Tot wanneer vinden jullie het "kunnen" om een eigen hapje in een restaurant mee te nemen voor een kind? (het gaat om lunch en niet om avondeten)
je zegt het zelf al. Zodra je kind iets eet dat ook op de kaart staat, vind ik dat je het moet kopen.
Ben ik het mee eens, zodra ze dingen eten, die daar ook te koop zijn. Anders vind ik het een beetje raar.. (niet persoonlijk bedoelt) maar ik neem ook geen eigengebakken patat mee als we bijv bij de mac gaan eten
je mag ook helemaal geen eigen drinken of eten gaan eten of drinken in een cafe enz uit een tuitbeker of fles natuurlijk wel
o ik neem nooit een broodje of drinken (behalve melk) mee als ik naar een terras ga. Ik vind altijd wel iets op de kaart wat ze wel mag. Een halve tosti ofzo en een glas appelsap...
Hier deed ik dat niet meer vanaf ongeveer een jaar. Zodra ze iets van de kaart mee kunnen eten hoort dat ook. Bovendien vind ik het zelf wel zo makkelijk, geen gesleep met van alles en nog wat.
Als ze nog echt babyvoeding (fles of iets gepureerds) eten / drinken, vind ik het prima kunnen. Maar zoals hierboven al gezegd: als je iets mee gaat nemen wat in principe ook op de kaart staat, dan vind ik het toch minder netjes. Als ik een eiegn zaak had, zou ik er niet om staan te trappelen, in ieder geval. Maar ik zou er ook geen echt punt van maken, aangezien er dan ook 2 betalende eters bij zitten. Ik denk dat het er voor een eigenaar ook van afhangt hoe druk het is. Als het terras bijvoorbeeld bomvol zit. Dan zit jullie kleine wel een stoel bezet te houden, zonder dat het hem iets oplevert. Daar had ook een betalende klant kunnen zitten. Als het heel rustig is, maakt het weer minder uit. Hoe dan ook: ik zou het niet doen.
Ik deed het ook niet meer tot Joris een jaar was geweest en gewoon met de pot mee at. Meestal bestelde ik dan voor hem een tosti en nu mag hij altijd zelf kiezen wat hij wilt eten...
Eens met de rest. Als hij nu gewoon een glas melk kan drinken en een broodje kaas eet, kan je dat ook bestellen. Hier deden we dat ook al vrij vlot. Sowieso het broodje, toen ze nog niet goed uit een beker dronk wou ik nog wel de tuitbeker meenemen met drinken, maar een flesje appelsap met een rietje kon ook al gauw
Hier nam ik al snel niets meer mee maar hij eet meestal met mij mee omdat hij een heel broodje bij lange na niet op krijgt (tenzij ze speciaal voor kids kleine porties hebben). Drinken bestellen we altijd gewoon.
Het lijkt mij niet leuk om te zien als kind dat je ouders een lekker broodje bestellen en dat jij dan gewoon een broodje van thuis krijgt, hij kan toch een tosti eten, of een broodje kaas, smaakt dan toch altijd lekkerder en bijzonderder dan een meegebracht broodje. Samen uit samen thuis hoor.
Hmmmmm, blijkbaar ben ik de enige die er zo over denkt, maar ik vind het niet nodig dat mijn kleine man een half stokbroodje met tonijnsalade of een clubsandwich wegwerkt van 6 of 7 euro. Hij lust het vast wel, maar ik wil niet dat 'ie die vettigheid iedere week of twee keer in de week binnen krijgt. Niet in iedere gelegenheid kan je altijd een gezonde bruine boterham met jonge kaas krijgen. Een glaasje appelsap kan je op veel plekken wel krijgen, maar ook dat wil ik niet regelmatig geven. Normaal krijgt 'ie heel dun aangelengde roosvicee. Een flesje appelsap is dan een enorme suikerboost. Vanmiddag heeft 'ie een flesje appelsap gedronken, maar wel half aangelengd met water. Al die suiker kan in de toekomst altijd nog. Samen uit samen thuis hebben jullie gelijk in, maar ik vind dat er verschil is tussen de dingen die papa en mama (volwassenen)doen en die de kleine man mag. Natuurlijk eet 'ie stukjes brood of ander eten mee van ons bord. We gaan regelmatig met hem uit eten (avondeten). Dan eet 'ie ook met ons mee (ook dan bestel ik geen eigen gerecht voor hem) Ik heb niet het idee dat 'ie al het benul heeft dat het misschien niet eerlijk is dat papa en mama bepaalde dingen wel doen/eten die hij niet mag. Tot die tijd wil ik terughoudend zijn, maar uit jullie reacties begrijp ik dat ik daar misschien wat lang mee doorga.
Wat ik uit je eerste stuk begrijp (waarmee je het topic opent) is dat je het oa vanuit financiele overwegingen niet wilde doen... Nu heb je het over al die vettigheid... Ik neem aan dat je in iedere broodjeszaak wel een tosti kunt krijgen, dus ook brood met kaas. Dat wat de kwestie gezond betreft. Bovendien, hij heeft misschien niet door wat eerlijk en niet eerlijk is (papa en mama broodje daar, ikke boterham van thuis) maar als we het dan over vettigheid hebben, hij ziet het papa en mama wel doen... 1 a 2 keer in de week. Kijk, ikzelf vind dat je met een kind van bijvoorbeeld 2 wel iets moet bestellen van de kaart. Aangepaste hoeveelheid in overleg, of met jullie meeeten en dan een extra couvert? Als je hem geen appelsap wil geven dan kun je wel een tuitbeker meenemen met diksap. Of leng het aan inderdaad. Maar ik denk dat ie dit over een jaar niet meer pikt, dus vraag je ook af of je dan nog iedere week kunt gaan. (ik neem aan dat ie dan echt geen broodje meer van thuis gaat eten als ie snapt dat je daar iets anders kunt bestellen!
Misschien begrijp ik het verkeerd en tis eigenlijk ook totaal niet mijn business and heel erg off topic, maar als je 1 a 2x per week kan gaan uiteten, dan snap ik die financiele overwegingen niet... Verder, een extra couvert vind ik wel weer okay. En je kan altijd een club sandwich laten ombouwen tot een simpel broodje met kaas.
Dan bestel je toch gewoon water of melk? En qua eten (als ze geen broodje kaas hebben ofzo, maar dat lijkt me heel frappant, zeker ergens waar een broodje tonijnsalade 6 of 7 euro kost) misschien een beetje soep of een pannekoekje? Als hij verder gewoon boterhammen eet lijkt me dat 1a2 keer per week niet zo'n probleem hoor.
Ik vind dat het er een beetje aan ligt. Ik zou geen boterham meenemen voor mijn zoontje als ik ergens zou gaan lunchen. Maar wel fruit ofzo als ik ergens koffie ga drinken. Als ik echt ga eten met mijn zoontje dan vraag ik gewoon een extra bord voor hem en geef ik hem wat van mijn eten. Met drinken vind ik dat je vanaf het moment dat ze zelf uit een glas kunnen drinken gewoon moet bestellen. Wat ik soms wel doe als hij ineens erge dorst heeft is het glas nog een keer vullen met slappe aanmaak (die ik meestal bij me heb als we ergens naar toe zijn)
wij zijn daar met een jaar ongeveer mee gestopt, toen is tie volledig met ons mee gaan eten en als we dus uit eten gaan, bestellen we iets wat hij wel lekker vind. vorig jaar op vakantie in amerika bv patatjes, pannenkoekje, poffertjes, tosti, macaroni met kaas, hamburger, er was altijd wel iets te vinden voor m. maar tot wanneer het 'kan'? ik zou me niets aantrekken van wat anderen vinden, als jij het fijner vindt nog iets voor m mee te nemen van thuis uit, lekker doen! als ie nou 8 is ofzo, vind ik het een ander verhaal, maar hij is nog maar zo klein!
Zo denk ik er ook over. Ik vind het zelfs asociaal naar het bedrijf toe als ik heel eerlijk ben, omdat het daar dus ook te koop is (een broodje kaas, het gaat niet om flesvoeding of brood bij een patatzaak of fruit oid).
Wij deden het ook toen ze de leeftijd had om een potje fruit te eten of een fles melk te drinken. Drinken deed ik eerder dan een heel broodje omdat ze dat toch niet op at. Ze kreeg dan een flesje appelsap en een stuk van mijn en oma`s broodje. Ik ga het vaakst lunchen met mijn schoonmoeder, ongeveer 1x per half jaar ofzo. Ik vind het eigenlijk niet kunnen om brood en drinken mee te nemen voor je kind. Wel om te delen met je kind. Zo namen wij gisteravond als avond eten 2 bakjes friet, dochter at mee met ons (ik eet zelf geen heel bakje op en dochter ook bij lange na niet). We kregen er van de eigenaar zonder dat we er om vroegen een extra bakje zodat haar frietjes konden afkoelen.