langvoeden en kolven bij 1 of paar dagen weg, productie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Merlijn, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Ik wil jullie graag een vraag stellen.
    Ik voed mijn zoon van 2 jaar en 2 maanden nog steeds, voor het slapen gaan 's avonds en als ik niet werk ook 's middags, en 's nachts op verzoek. Soms ook overdag nog tussendoor, bijvoorbeeld bij pijn, moeheid, etc.
    Ik moet voor mijn werk (i.v.m. avond/nachtdiensten) regelmatig 1 of enkele dagen weg. Het gaat om eens per 2 maanden 3 dagen en 3x per maand 1 nacht.
    Mijn vraag: tot wanneer is het nog noodzakelijk om te kolven? En hoe vaak zou ik nog minimaal moeten kolven?
    En is het voor de productie beter om vaker te kolven met deze leeftijd/borstvoedingsduur of maakt dat eigenlijk ook niet meer uit?
    Ik wil wel graag langer door blijven voeden; het is niet de bedoeling om af te bouwen.
    Iemand die hier ervaring mee heeft?

2. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Merlijn,
    Ik ken het een beetje ik voed nu 22 maanden. Ik wil wel een beetje afbouwen omdat ik nog een kindje wil en ik nog maar 1 keer ongesteld ben geweest. Wordt jij wel ongesteld? (maar dit terzijde). Ik zou als je weg bent wel kolven, heb je anders ook last van stuwing? Ik zou denk ik 1x sochtends en een keer s avonds kolven, zeker als ik 3 dagen weg zou zijn als ik jou was, maar misschien als je maar 1 nacht weg bent is het niet nodig? Of een keer kolven precies midden in? Maar als je stuwing hebt zou ik het ook sochtends en savonds doen. Maar ik ken een vrouw die ook 2 nachten weggaat en dan niet kolft en thuis weer sochtends en savonds voed, dus dat kan ook. Maar met kolven weet je zeker dat je het op gang houdt. Alleen is een gedoe he. Ik voed een beetje zoals jij, alleen tussen 11 en 5 snachts niet en als ik niet werk ook een beetje op verzoek overdag. Mij bevalt het wel, ik vind het wel gezellig maar mijn man vindt het vreselijk, ik weet niet precies waarom. Hoe vindt de jouwe het? Succes, en kan je anders je kind niet mee nemen en oppas daar regelen? Kan je wel samen slapen ten minste of heb je nachtdienst oid?
    Liefs Elba

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of ik nu echt zo'n uitzondering ben.....
    Aangezien ik voor mijn werk regelmatig een paar dagen weg ben (ik ben stewardess), ging de kolf altijd mee.
    Ik weet niet eens meer precies wanneer ik gestopt ben met kolven op de route, maar volgens mij was het toen zoon een maand of 20 was...Het resultaat was zo summier,echt, een bodempje, dat was het, dat ik het eens ben gaan proberen zonder. Eerst als ik 48 uur weg was, en toen kwam de grote test: dinsdag middag weg, zaterdag middag weer thuis. En warempel, geen last van stuwing of wat dan ook.
    En.....zoon dronk bij thuiskomst vrolijk verder, tot hij zelf stopte (met 2,5).

Ik blijf het nog steeds wonderbaarlijk vinden, maar blijkbaar zijn je borsten dan zo ingesteld, dat dit geen punt is. Ook een van de voordelen van langvoeden: je hoeft er echt he-le-maal niets meer voor te doen!:D Ik zie het ook echt als het "bewijs" dat onze boobies er voor gemaakt zijn om langer te voeden ;)

Het is dus een kwestie van uitproberen. Ik denk dat je borsten er makkelijk aan kunnen wennen. En wat betreft je productie...zoon heeft zo'n 4 maanden alleen nog maar de avondvoeding gedaan. Was ook geen probleem.
    Succes, komt goed hoor!

Deel Deze Pagina