Weet iemand van jullie hoeveel opvolgmelk een kindje minimaal moet drinken om geen vitamine D bij te geven? En tot welke leeftijd geldt deze minimale hoeveelheid?
Hoi SA1980, De minimale hoeveelheid is 500ml. Zodra je daaronder komt moet er vit d bijgegeven worden. Tot welke leeftijd dit is weet ik eerlijk gezegd niet. Groetjes Kim
Vitamine D moet gegeven worden totdat ze 4 jaar oud zijn! Vanaf dan kan het lichaam zelf vitamine D aankomen door oa de zonlicht. Mijn dochter krijgt overdag gewone melk en haar papfles savonds is wel van opvolgmelk (pyamapapje) maar ze krijgt gewoon de vitamine D druppels.
was dat maar waar... Ook volwassenen krijgen vaak te weinig vitamine D binnen maar dit heeft veel minder schadelijke gevolgen dan bij een kind tot 4 jaar. Het is is dus aan te raden om het bij te geven tot 4 jaar (maar vergeet niet dat buitenspelen, gevarieerde voeding e.d. nog veeeeel belangrijker zijn)
Ik heb eigenlijk begrepen dat als je kindje een bepaalde hoeveelheid opvolgmelk drinkt je geen vit d bij hoeft te geven, klopt dit dan niet?
Hoi, Ja dat klopt, zoals ik in mijn eerste reactie als schrijf. Zolang ze minimaal 500ml opvolgmelk drinken hoef je geen vit d bij te geven. Groetjes Kim