Ons meisje is nu 2 weken en drie dgn oud. Sinds gisteren hebben we de flesjes opgehoogd. Hierdoor zit ze op vijf voedingen. Tussen de voedingen zit de hele tijd precies vijf uur. Mevrouw meld zich zelf en wil dan ook meteen drinken. Vervolgens drinkt ze in een kwartier 135 cc voeding weg, is ze een uurtje wakker en zeer tevreden om vervolgens te slapen tot de volgende voeding. Ze weegt nu waarschijnlijk zo'n 3900 gram. Is het niet te vroeg nu al op vijf flesjes? Ze is wel heel erg tevreden nu...
Nja weet niet of het volgens 'de regels' TE vroeg is Maar ja ik persoonlijk vind het wel heel vroeg Waarom laat je er eigenlijk 5 uur tussen dan?
Ze komt zelf precies om de vijf uur en volgens het pak mag ze ook vijf flesjes... ik wil haar eigen ritme eigenlijk liever niet verstoren, ze is zo tevreden nu...
En wat gebeurt er dan als jij zelf om de 4 uur aanbied? Hoe reageert ze daarop? Kijk het zal vast mogen van t pak... Maar de meeste kindjes zitten rond die leeftijd op 6-7 voedingen... Wat meer drink/eet momenten zijn over t algemeen fijner
ik zat tot vorige week op 12 borstvoedingen per 24 uur... nu dus 5 kunstvoedingen... mn zoontje zat ook lang op zes a zeven voedingen hoor. ik ken dit ook niet..
Dat hebben we nog niet geprobeerd aangezien ze dit nu sinds een dag doet. ik zal morgen het cb eens bellen...
Is wel vroeg, maar als ze tevreden is is het toch prima? Waarom zou je dan haar ritme verstoren? Volgens mij is het prima als ze voldoende plasluiers heeft en tevreden is. Maar is natuurlijk ook een idee om het even bij het cb na te vragen...
Ben je dan niet veel te snel afgebouwd? Je kunt toch nooit in 1 week tijd 12 borstvoedingen afbouwen? 8-12 voedingen is trouwens normaal voor deze leeftijd.
Ik vind 5 flesjes wel erg weinig voor 2 weekjes oud. Misschien kun je iets minder geven en dan 6 flesjes aanbieden?
we geven nu zes flessen en maken haar wakker. Ze vindt het allemaal prima. Nogal een slaapkoppie dus... bedankt voor t meedenken.
Niet alle kindjes worden wakker voor de voeding dus met maar 5 voedingen en 5 uur tussen de voedingen zou ik wel wakker gaan maken. 5 uur zonder voeding vind ik wel lang op deze leeftijd.
Bedenk trouwens dat pas geboren baby's een hele kleine maag inhoud hebben. Door veel voeding aan te bieden kan de maag op rekken. Dus dat is ook iets om rekening mee te houden ook al wil ze wel meer voeding. Onderstaande links gaan over borstvoeding maar geven wel aan hoe klein de maag van een pas geboren baby is. Borstvoedingorganisatie LLL - Groei van de pasgeboren baby Eurolac.net