tot wanneer flessen uitkoken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door alicia1, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alicia1

alicia1 Actief lid

30 dec 2015
    174
    36
    28
    Tot welke leeftijd moet je ongeveer de flessen uitkoken?
    Doe het nu ongeveer 1x pweek goed. De rest was ik ze af met een borstel en afwasmiddel, zet ze daarna in een rekje te drogen.
    Als ie ziek is kook ik ze vaker uit.
    Bewaar ze ook altijd i de koelkast.

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik doe het eigenlijk nog steeds 1 keer per week, en mijn zoontje is nu 10,5 maand oud.

3. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik kook elke dag de flessen en spenen uit

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    De spenen kook ik nog steeds uit, ivm verkoudheid enzo. De flessen al een paar maanden alleen nog in de vaatwasser.

5. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Hier nog elke dag in de flessen sterilisator. Dochter is nu 9,5 mnd. Maar jullie doen dus 1 x pw? En dan rest vd dagen afwassen/vaatwasser?

6. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Hier elke dag de spenen ook

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

En keer per maand ofzo :p
    Altijd afspoelen en twee keer per week echt afwassen en dan af en toe keertje koken ( sorry maar heb wel wat beters te doen dan elke keer met die pan haha)

8. cvr84

cvr84 Lid

25 okt 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedere dag met zeep en borstel en daarna in de sterilisator .

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wanneer ik er aan denk.
    Zet ze wel elke dag in de vaatwasser en spoel ze dagelijks goed af.
    Staan in de koelkast.

10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    De flessen de eerste weken dagelijks, daarna nog maar 1 keer per week en met een maand of 5 helemaal niet meer. Spenen en de zachte onderdelen van de fles kookte ik wel regelmatig, gewoon in de waterkoker gooien en aanzetten, stukken sneller :D Verder waste ik wel na elk gebruik de flessen in heel heet water met zeepsop en daarna nog even naspoelen met heet water. Zoon heeft er niks aan overgehouden ;)

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier de eerste weken elke dag. Daarna 1x per week tot hij een maand of 6 was. Ik gebruikte een fles 1 dag, na elke voeding spoelde ik hem om met heet water en aan het eind van de dag ging hij in de vaatwasser.
    Ik vond het niet nodig om constant die flessen uit te koken, doe ik met m'n eigen bekers/ glazen ook niet.
    Speentjes e.d. kookte ik na de 6 maanden nog wel regelmatig even uit.

12. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik was de flessen sowieso na elke voeding goed af met heet water en zeep. En om de 2 dagen gooi ik alles in de magnetronsterilisator.

13. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Tegenwoordig zijn de richtlijnen niet zo streng meer, ik geloof dat de kraamverzorgster aangaf dat het na de eerste paar weken maar 1x per week hoefde en na 3 maanden helemaal niet meer. We hebben de eerste 3 maanden elke dag uitgekookt, van 3-6 maanden elke dag in de vaatwasser en 1x per week uitkoken en daarna helemaal niet meer uitgekookt.

14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Poeh, geen idee meer. Volgens de kraamhulp hoeft het niet meer. Nog een tijdje gedaan, want dat gaat met de magnetron sterilisator lekker snel. Maar binnen een paar maanden alleen maar in de vaatwasser.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

De eerste maand elke dag. Daarna spoelde ik ze af onder de quooker of gooi ze in de vaatwasser.

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Iedere dag 1 fles en die steeds omspoelen. Dan 1x per 5 dagen alles even door de magnetronsterilisator.

Moeten die flesspenen niet een keer vervangen worden? Gebruik nu 4maanden dezelfde 4 spenen?

17. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Ik checkte ze dagelijks of ze niet gescheurd waren. Heb uiteindelijk alleen een keer spenen in een andere maat en een papspeen gekocht, voor de rest nooit bij hoeven te kopen (had er van elke maat minstens 2, van de papspeen 1).

18. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    uitkoken??? wat is dat.. die van ons gingen vanaf het een week of 3 gewoon in de vaatwasser, en mijn kolf ook, speen hadden we hier niet.

19. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Uitkoken? Hier maak ik ze na gebruik gewoon meteen schoon met kokend heet water en zeep en daarna hang ik ze te drogen. De kraamhulp deed de eerste week nog in de koelkast maar daar ben ik snel mee gestopt. Doe wel vlak voor gebruik nog even met heet water nog even spoelen.

20. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb de flesjes etc tot 6 maanden uitgekookt. Hij kreeg ze ook maar heel weinig ivbm bv. Toen ging hij kruipen en de vloer likken, en vroeg ik me af waar ik het nog voor deed xd Misschien dat je via google goede info kan vinden.

Deel Deze Pagina