tot wanneer flessen uitkoken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by alicia1, Feb 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier nog steeds elke dag al zijn ze al 1 en hebben ze nog maar 2 flesjes per dag. Ook de tuitbekers kook ik elke dag uit 🙈
    Lichte vorm van smetvrees hoor 🙈

2. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik ook hoor Krullie. Iemand die zelfs maar 2x per week de moeite neemt ze af te wassen met een sopje? Gatver wat moet dat stinken!

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,163
    23,240
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde. Dat uitkoken alleen de eerste paar weken gedaan.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Eerste maanden kookte ik ze wel elke week uit, daarna wat minder en nu spoel ik ze alleen even af. Niet eens altijd met een sopje.

5. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier een boiler van 60-80 graden en na elke fles word hij omgespoeld en 1x per dag gaat hij mee in de vaatwasser.

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    5 flessen in gebruik en zodra die vuil zijn, was ik ze af en steriliseer ik ze. Ook de tutjes. We hebben een microgolfsterilisator, heel handig.
    Het is ook een gewoonte, ik vind 't gemakkelijk :)

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Maar de mensen die ze uitkoken leggen jullie ze dan ook in plastic verpakt in de koelkast? Anders heeft uitkoken Helemaal geen zin.

En jullie bestek en borden etc?

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Precies dit!

9. Ilse88

Ilse88 Actief lid

May 14, 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed het dagelijks tot aan een maand of 8-10, dan ben ik ermee gestopt. Stopt dan toch sowieso van alles in hun mondje enzo.

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ehh uitkoken alleen voor eerste gebruik als ze uit de verpakking komen. Daarna na elk gebruik met warm water uitspoelen en even met het borsteltje schoonmaken en 1x per dag in de vaatwasser

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb een plastic bak die ik ook elke dag schoonmaak waar alles in gaat. Het geeft mij gewoon een schoon en hygiënisch gevoel zo ;)

12. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    De eerste paar weken iedere dag.
    Nu gaan ze gewoon dagelijks in de vaatwasser. Sowieso na iedere voeding goed uitspoelen en in de koelkast.

13. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Dit...

Ik was ze elke dag af, of in vaatwasser of met heet sopje maar steriliseren ben ik echt al heel lang mee gestopt. De eerste 6 maanden heb ik het denk ik wel gedaan.
    Het heeft ook niet zoveel zin aangezien ze bij wijze van op het kinderdagverblijf alles van elkaar in hun mond stoppen, ze hier eet van gewone afgewassen bordjes, stiekem slokjes badwater neemt, sabbelt aan de washand die ik erbij gooi..etc etc...

14. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Hier om de dag nog.
    Vind het gewoon een frisser idee en ze Heeft tot nu toe nog Geen last gehad van spruw dus dat vind ik ook wel fijn

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik was ze elke dag met water uit de quooker en een sopje, en eens in de paar dagen doe ik ze in de vaatwasser. De spenen kook ik eens per week. In het begin deed ik alles dagelijks uitkoken maar dat heb ik niet heel lang volgehouden :) en idd wat hierboven ook al gezegd werd, wanneer ze al tijgerend de hele vloer aflikken zie ik het nut er niet meer zo van in :D

16. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Same here.
    Het zijn geen pasgeborenen meer. En je kookt je eigen beker toch ook niet uit? Ik zie het verschil dan niet...

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Van het weekend juist een magnetron sterilisator gekocht. Bij mijn zoon had ik zo een elektrische maar dat neemt weer zo een ruimte in op het aanrechtblad.
    Begrijp ik goed dat de richtlijnen nu zo zijn dan je de flesjes niet meer uit hoeft te koken en gewoon in de vaatwasser mag zetten? En hoe zit dat met de spenen en fopspeentjes? Als dat zo is breng ik de sterilisator weer terug. Zonde van het geld dan!

18. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Vroeg me ook af hoe lang na steriliseren iets steriel blijft?
    Ik wil bijv. Een fopspeen in de vluchttas doen maar als die er 3 weken lang in zit heeft het steriliseren weinig nut gehad toch?

19. nikki83

nikki83 Bekend lid

Nov 11, 2013
    526
    4
    18
    Female
    Ik doe dat dus echt bijna nooit, en heb de eerste 3 maanden geen flesjes gebruikt door live bv. Ik kook de spenen alleen als ik ze net gekocht heb, na gebruik spoel ik alles elke keer af en 1x per dag of 2 dagen was ik ze af met heet water en afwasmiddel. Kraamhulp gaf ook aan dat steriliseren tegenwoordig weer achterhaald is omdat het zodra je het weer ergens weglegt er weer bacteriën opkwamen.

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Bij mij gaan de flessen iedere dag in de vaatwasser en in het weekend gaat alles in de sterilisator. Zn spenen steriliseer ik 1x per week allemaal. (Hij kan best even 10minuten zonder zn speen) Bij verkoudheid gaat alles iedere dag in de sterilisator.

Share This Page