8,5 maanden en snachts aan het rommelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dorisn, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    yoshua is altijd al een rommelige slaper geweest snachts, maar nu ben ik er wel een beetje klaar mee.
    hij heeft toen hij 12weken was 2weken heerlijk door geslapen van 23.00 tot 6.00. toen werd hij ontzettend verkouden en hebben we hem zelfs weer op onze kamer laten slapen omdat hij zo eng lag te hoesten dat ik iedere nacht meerdere keren ging kijken of het wel goed ging. (toen hij bij ons lag hoefde ik mn bed er tenminste niet voor uit)
    nadat hij een pufje heeft gekregen ging het beter en sliep hij ook weer beter.
    het pufje hebben we gelukkig al een tijdje niet meer nodig maar hij is nog steeds aan het rommelen met het slapen snachts.
    zo heeft hij een tijdje gehad dat hij om 23.00 huilend wakker werd en we hem alleen weer rustig in bed konden leggen als hij bij ons diep in slaap was gevallen. toen werd hij om 4.30 wakker en vannacht was het ineens al om 3.30 dat hij wakker werd en niet meer wilde slapen.
    we hebben hem toen bij ons in bed genomen omdat we zelf bijna in slaap vielen met hem op schoot en dat leek ons ook niet handig.
    bij ons bleef hij ook maar door feesten en uiteindelijk is hij wel weer gaan slapen gelukkig.
    vaak wordt hij ook snachts meerdere keren wakker maar dan is een speentje genoeg om hem weer verder te laten slapen.
    we hebben per week als we geluk hebben 2nachten dat we tot ongeveer 5.00 kunnen slapen. (dan wordt hij vaak wakker voordat wij naar bed gaan dus dan kunnen we wel aan een stuk slapen)
    kan iemand mij vertellen of dit een zoveelste sprongetje is waar hij last van heeft of een fase waar hij door moet en hoe lang dat nog gaat duren want het begint ons een beetje op te breken.

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Klinkt als de 8 maanden sprong!! Ook een drama met slapen,
    Nachten met mijn zoontje beneden gezeten, lopen wiegen ect...
    Ineens was het over!

Maar nu merk ik wel weer dat er een sprongetje aan gaat komen, moeilijk inslapen weer wakker worden ect..

Enige wat ik nu doe is toegeven, het gaat over en word beter!

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik laat hem ook absoluut niet huilen, daar wordt niemand blij van en het werkt ook echt niet bij hem.
    heeft iemand misschien tips waardoor hij weer sneller in slaap valt als hij midden in de nacht wakker wordt?

4. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Krijgt hij nog een nachtvoeding? Kan het zijn dat hij dat weer even nodig heeft? Het kan ook een sprong zijn idd.
    Samen slapen helpt hier goed. Het is de enige manier om hem meteen stil te krijgen. Meningen zijn daar over verdeeld, maar we leggen hem hoog en gaan zelf iets lager, met het dekbed tot ons middel en na 5 minuten slapen we allemaal weer ;)

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Yoshua krijgt geen nachtvoeding en honger lijkt het ook niet te zijn want als hij op schoot ligt tegen me (of mijn man) aan slaapt hij wel, maar wordt weer wakker als we hem in bed willen leggen. Als hij bij ons in bed ligt dan ligt hij binna tegen het hoofdeinde aan en wij liggen laag in bed. Hij heeft een slaapzak aan en ligt met zn voeten dan op ons dekbed. Ik was eerst ook heel erg tegen samen slapen, maar mn middelste sliep in het begin na zn nachtvoeding bij ons en yoshua slaapt regelmatig vroeg in de ochtend tussen ons in omdat we het niet trekken om al om 4.30 de dag te beginnen. Ik ga ervan uit dat hij vast ooit wel de hele nacht in zn eigen bed slaapt tot een normale tijd. Tot die tijd doen we wat op dat moment werkt. Zo viel hij gisterenavond tijdens het spelen op de grond in slaap. Ik heb maar een dekentje over hem heen gelegd en gewacht tot hij wakker werd voor zn laatste fles. (Was blij dat hij ff sliep, hij had bijna niet geslapen overdag en ik moest echt ff iets afmaken)

Deel Deze Pagina