Platvoeten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamita feliz, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Bij Sem z'n controle met 18 maanden zei de dokter dat het erop leek dat hij platvoeten heeft... Ik vroeg of dat niet een beetje te vroeg was om te concluderen en toen zei ze dat met twee jaar de voetjes goed gevormd moeten zijn. Nu zei ze dat Sem ook binnenshuis schoenen aan moet. Is dat echt nodig? Zijn er meer kinderen met platvoeten?

2. mamavanalex

5 aug 2008
    75
    0
    0
    ik heb geen idee. Hier ook nog een meneertje met ultra platte voetjes.
    ik zal het eens aan mijn huisarts vragen.

3. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    dat is volgens mij wel erg vroeg om te concluderen hoor. Ik ben geen podoloog, maar alle kindjes van die leeftijd hebben nog van die softe voetjes die doorgezakt lijken. Gun het ff de tijd.

4. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Mijn oudste van 17maanden die heeft dat dus ook.
    Loop heel erg op de binnenkant van de voeten!
    Ik had van die schoentjes met flexibele zolen en daar zie je het echt heel goed bij want de buitenkanten staan dan meer omhoog.
    Ik ga het denk ik ook volgende keer even vragen bij t cb!

5. Cor81

Cor81 Lid

13 jan 2009
    51
    0
    0
    Dat is echt te vroeg geconcludeerd. Alle kinderen hebben platvoeten.
    Misschien kun je een second opinion vragen tijdens een telefonisch consult met een kinderfysio of podoloog?

6. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Stel dat hij echt platvoeten zou hebben... Moet ik dan nog ergens opletten? Moet hij bijv. echt binnen schoenen aan? Ik heb nu namelijk zo iets van, lijkt me een beetje te vroeg. Laat maar even aankijken. Hier zijn ze sowieso erg alarmerend en regearen ze overal erg paniekerig op. Er wordt hier bijvoorbeeld bij inentingen gezegd, geef maar panadol, want hij kan koorts krijgen. Dan denk ik.. 'Nou als hij koorts krijgt, is het geven van panadol vroeg genoeg'. Ik ga toch geen medicijnen geven voor dat 'ie ziek is?

7. Madelieff

Madelieff Lid

3 nov 2008
    37
    0
    0
    Platvoeten komen erg veel voor, en is eigenlijk een variant van normaal (hebben jij of je man ook platvoeten?). Het is dus zeker niet nodig om schoenaanpassingen te doen of hem overdag met schoenen te laten lopen..

En trouwens tot 2 jaar hebben de meeste kids platvoeten, daarna steeds minder en uiteindelijk gaat het in het merendeel van de gevallen spontaan over. En zo niet, dan hoeft het nog geen klachten te geven.

Ik zou hem niet pesten met schoentjes als het niet nodig is! Tenzij hij klaagt over pijn in zijn voetjes en dit met schoenen aan niet doet.

Deel Deze Pagina