broodbeleg

Discussie in 'Voeding' gestart door Dorianne, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik biedt mijn dochter alles aan maar pate is haar grote favoriet. Ze kan ook soms echt boos worden als ze iets anders krijgt.
    Ik heb niet zo een problemen met pate liever daar 10 van dan 10 met zoetbeleg.
    Mijn omgeving vindt dat ze alles moet eten en geeft haar eerst iets anders en als laatste pate. Moet ze maar aan wennen zeggen ze dan?!.
    Ik ben van mening dat er met eten geen strijd gevoerd hoeft te worden ik eet immers ook wat ik lekker vind.

Hoe denken andere moeders daarover? gewoon uit nieuwsgierigheid.

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou haar er liever geen 10 geven, of bedoel je geen leverpastei (smeerworst), want dat is echt niet zo gezond. Ik geef liever appelstroop of rozebotteljam.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Beter 10 x appelstroop dan 10 keer smeerworst of pate.. De vitamine A in smeerworst en pate (naast afvalstoffen e.d.) is echt schadelijker dan (fruit)suikers. De richtlijn voor leverproducten is 1-2 per WEEK! Je kindje moet dus maar gewoon leren accepteren dat het niet elke keer feest kan zijn.
    En eten wat je lekker vindt? Prima maar als je nou weet dat dit heel ongezond is en je doet het dan nog? Dan is dat toch gewoon dom?

Mijn zoontje geef ik keuze uit twee (hij is 2,5) en dat is dus soms smeerworst of smeerkaas. Dus... Wil je smeerworst of appelstroop? of Wil je pindakaas of salami?

Geen strijd voeren betekent niet 'het kind maar altijd de zin geven'.. het betekent wel dat jij de baas bent en dat je geen discussie aangaat. Als mijn zoontje 'moeilijk' dan heeft hij gewoon pech.. dan maar niet eten. Het is dan echt niet zo dat hij maar zijn zin krijgt... Dat is namelijk gewoon verwennen

4. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Ik gebruik hier vegetarische smeerworst van de AH. Is zo'n worstje.
    Meneertje hier heeft ook altijd z'n periodes. Dan is hij verzot op smeerworst en dan hoeft hij er ineens niets meer van te weten. Idem met appelstroop of smeerkaas voor kids.
    Is smeerkaas voor kids trouwens ook "slecht", weet iemand dat?

5. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    En o ja, ik ga er dus ook niet echt een strijd van maken. Ik vind het prima als hij zo'n periode van een bepaald beleg heeft. Ik probeer wel altijd een halve boterham van het een en dan een halve boterham van het ander te geven. Maar ik vind het niet nodig om hem mijn wil op te leggen (bijv nu moet je appelstroop eten), daar vind ik hem nu echt te klein voor. Hij is net een jaar geworden.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dochter hier krijgt meestal 1 boterham met appelstroop en 1 boterham met een half plakje kalkoenfilet (ze eet vaak 2 boterhammen per dag).
    Soms ook wel een boterham met alleen boter. De eerste maanden kreeg ze geen beleg, daarna appelstroop en rond haar verjaardag is daar kalkoenfilet bijgekomen omdat ze ons vleeswaren ook erg interessant vindt. Kaas kan niet ivm KMA, noten durf ik nog niet aan, dus blijft er niet veel over wat gezond is.
    Fruit op brood vindt ze maar niks.
    Overigens is een geroosterde boterham met boter ook wel een succes.
    Hier schotel ik het haar gewoon voor en soms eet ze goed en soms minder goed. Jammer dan, volgende keer beter.

Hier een stukje over smeerkaas:

'Smeerkaas bevat o.a. smeltzouten (fosfaatzouten) en vaak toevoegingen zoals aroma's. Het natriumgehalte is veel hoger dan in normale kaas. Smeltzouten zijn zeer slecht voor de jonge nieren.
    De bereiding van smeerkaas gaat als volg: de kazen worden schoongemaakt, de korsten verwijderd en verontreinigingen weggesneden. Het overgebleven deel wordt vermalen. Water en andere hulpstoffen, zoals smeltzouten, melkpoeder en evt. smaakgevende bestanddelen worden toegevoegd. De smeltzouten (fosfaatzouten) zorgen ervoor dat het eiwit en vet bindt met water, zodat de kaas smeerbaar of snijdbaar blijft na afkoelen. Op deze manier ontstaat een soort stabiele emulsie. Onder roeren en drukverhoging wordt het geheel verhit tot 74 graden Celsius, waarbij de kaas smelt. Omdat de temperatuur zo hoog is, is de smeltkaas meteen gepasteuriseerd. Vervolgens wordt de kaas aseptisch verpakt. Buiten de koeling is het ongeveer 1 jaar houdbaar. Na opening zijn de smeltkazen beperkt houdbaar.'

Deel Deze Pagina