Hier nog 2x havermelk uit de fles. Heb het een tijdje geprobeerd af te bouwen maar de tijd is er echt nog niet rijp voor. Vind het niet zo'n probleem, het hoort bij het slapen gaan voor hem en straks is hij groot genoeg om zijn veiligheid uit andere dingen te gaan halen en dan bouwen we die flesjes af. Uit een beker drinkt hij weinig melk, en hij heeft die melk wel nodig.
Ons meisje is nu 11,5 mnd en krijgt s'avonds nog een papfles. Ook overdag krijgt ze een sapje of halfvolle melk uit een flesje. Een tuitbeker snapt ze nml helemaal niets van. Ben af en toe wel aan het oefenen met de gewone beker van difrax. Ze draait ook steeds haar hoofd weg als we met een tuitbeker of gewone beker aankomen ( hoezo eigenwijs?) Ze dronk tot een maand geleden geen sapjes oid buiten haar flesjes melk, dus ben al blij dat ze nu naast haar melk meer drinkt. Groetjes, Sleepy
Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heb ik m'n zoontje nog een fles melk gegeven voor het slapen tot hij 2 jaar oud was. Gewoon een lekker rustig moment, voorbereiden op het in slaap vallen. Al z'n andere drinken dronk hij toen uit een gewone beker of een tuitbeker; rietjes begon hij nét te snappen. Denk dat ik het bij m'n dochter net zo ga doen.
Mijn zoontje is bijna 16 maanden en krijgt 's morgens nog een flesje warme halfvolle melk bij het ontbijt. Verder drinkt hij uit een gewone beker, rietjesbeker of tuitbeker, net wat voorhanden is.
Pakken jullie kids de tuitbeker zelf? Ons mannetje kan nu wel zelf de antilekbeker hanteren maar daar zit ook nog een soort speen op, daar wil ik eigenlijk wel een keer vanaf stappen. Tuitbeker en open beker lijkt hij nog niet goed te snappen, hij verslikt zich (is nogal gulzig)regelmatig en pakt de beker niet zelf.... Een rietjesbeker zou ik nog kunnen aanschaffen alleen vraag ik mij af, als hij de tuit nog niet onder de knie heeft, zou het met een rietje dan wel lukken?
mijn zoon van bijna 2 pakt de beker, stopt de tut in zijn mond en gaat mij aan zitten kijken, omdat hij niet door krijgt hoe hij dat ding zelf omhoog moet houden. of hij pakt de beker en duwt hem in mijn handen met een bepaalde blik dan weet ik ook hoelaat het is. we zijn nu bijna 14 maanden verder met dat ding ( 6 verschillende om precies te zijn en 3 rietjesbekers die hij dan weer op zijn kop houdt dus dat schiet ook niet op) en hij snapt het nog niet. elke dag weer leg ik het uit, doe het voor, doe zijn handjes erom maar promt zakt het ding naar beneden en komt er alleen maar lucht. eigenlijk gebruik ik hem zelf veel minder of eigenlijk amper meer. ik geef hem een beker van ons, stop er een rietje in die je met 100 tegelijk koopt en hij lurkt te beker zo leeg. probleem opgelost denk ik dan hoor. dan. maarja, dat kan natuurlijk alleen aan tafel ofzo. voor tussendoor heb ik pakjes drinken met een rietje.
roes@ een rietjesbeker kun je in prinipe gewoon recht houden dus als ze net als mijn zoon het principe van de tuit niet door krijgen kan een rietjes beker handig zijn. gaan ze echter het ding op de kop houden loopt hij leeg, dus voor ons was het niks.
Ons meisje houdt zelfs nog niet eens haar flesje vast om zelf te drinken, ze snapt niet dat ze hem omhoog moet doen. En de tuitbeker smijt ze heel de kamer door en een lol dat ze heeft, ze snapt er echt niets van. Ach ja we blijven proberen en aanbieden in een oefenbeker van Difrax en het komt vanzelf wel. Groetjes, Sleepy
We gingen altijd achter het kind staan als die de beker vastneemt (dus als die handjes eromheen doet), en dan deden we de ellebogen van het kindje omhoog zodat die zelf de beker naar de mond brengt. Zo hebben we het elke keer gedaan als ze wilden drinken, en vrij snel gingen ze begrijpen dat ze zelf iets moesten doen met de armen om er drinken uit te krijgen.
Adi: drinken jouw kindjes uit een gewone beker? Zo ja knap hoor! Hier oefenen we nog steeds met gewone beker maar wilt nog niet lukken qua motoriek. Hij doet het te gehaast zodat veel melk in zijn shirt zit ipv in zijn mond
Ons zoontje krijgt nog steeds iedere avond warme melk uit een flesje. Soms met een beetje pap, soms alleen melk. Hij is 2 jaar en 9 maanden. Veel te oud eigenlijk voor een flesje. Maar het is echt zijn vloeibareb gelukje aan het einde van de dag. Hij zit iedere avond weer te genieten op de bank met zn flesje voordat hij naar bed gaat. Dus voorlopig laten we het nog maar even zo.
ik kan daar ook niet moeilijk over doen hoor coco. dat ene flesje. mijn zoon is er ook verzot op en die wordt bijna 2. je ziet hem gewoon genieten en tot rust komen. ik zie er ook geen kwaad in verder , daarna tandjes poetsen en naar bed.
Er achter gaan staan is inderdaad een goeie tip! Die gaan we proberen. Alhoewel ik niet verwacht dat Amber nu al alleen uit een beker gaat drinken, ze is pas 11,5 maand dus dat hoeft ook niet. En ze is dol op haar flesje. Kan uiteraard geen kwaad om er al mee te oefenen, dat doen we dus wel.
Mijn zoontje is nu net een jaar geworden. Ben al heel vroeg (7 mnd ofzo) tuitbeker / rietjesbeker / gewone beker. Maar daar snapte hij niet veel van. We hebben stug doorgeoefend met de gewone beker en ineens ging dat heel goed. Nog net voordat hij 1 jaar is geworden drinkt hij: 's ochtends bij zijn boterham halfvolle melk uit gewone beker 's middags idem tussendoor diksap uit rietjesbeker Dat gaat super. Ik geef hem nog wel een avondflesje. Ik doe hier dan ongeveer 100cc melk in en vul aan met water tot 180cc. Dit is dus de enige fles die hij krijgt. Ik blijf hem deze geven tot hij aangeeft dat hij er geen behoefte meer aan heeft, tot een bepaalde grens natuurlijk