Overstappen op omneo?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Tania, Aug 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ik zit heel erg te twijfelen of we over moeten stappen van hypoallergeen op omneo. Mijn zoontje wordt sinds een tijdje heel vaak 'snachts wakker door krampjes. Ook overdag heeft hij er vaak last van. Als hij moet poepen wordt hij steeds helemaal paars en duurt het vaak een tijd voordat het gelukt is (maar hij poept wel elke dag minimaal 1 keer).

Maar ja, krampjes horen er ook bij. Wat zouden jullie doen? En voor degene die omneo gebruiken, zijn jullie in 1 keer overgestapt of hebben jullie het eerst gemengd?
    We gebruiken nu ook nutriton moet/kan dat ook gewoon door de omneo?

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    sinds een maandje geven wij ook Omneo. ben schepje voor schepje overgestapt. Dus eerst 1 schepje vervangen en toen 2 dagen naderhand nog een schepje enz.
    Owen krijgt half om half. Ene helft omneo andere helft forte
    En Nutriton gebruiken wij ook en kan er gewoon doorheen.

Let wel op want sommige kindjes kunnen ook van Nutriton krampjes krijgen. Als ik meer dan 2 schepjes door Owens voeding doe dan komen de krampjes weer even vrolijk terug.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik weet niet of Omneo zo'n goed idee is als je kindje al HA krijgt.

Omneo is bedoeld voor kinderen die last krijgen van standaardvoeding, maar het is minder hypoallergeen dan HA. Je loopt bij overstap de kans dat de klachten juist erger worden.

Kijk eens of het poepen makkelijker gaat als je een beetje extra water per fles toevoegt. Blijven de krampjes, en heeft hij ook dingen als een droge huid of eczeem, of is hij veel verkouden, kijk dan eens of je HA misschien niet hypoallergeen genoeg is.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Wij zaten ook op hypoallergeen en ons kindje had zo'n buikpijn en moeite met peopen dat er ons geadviseerd werd ook over te stappen op omneo. Vooral ook omdat extra water, olijfolie enz enz niet werkten om de ontlasting op gang te krijgen.
    Wij zijn heel langzaam overgestapt. Veel langzamer dan mamzie. Wij hebben er 2 weken overgedaan om over te stappen: we begonnen met 3scheppen hypo en 2 omneo en zo elke week een schep omneo meer.

Nu moet ik wel zeggen dat het gebruik van omneo alleen niet voldoende was, inimiddels krijgt ons zoontje ook 1x per dag 2,5 cc lactulose in zn fles. Van krampjes had hij geen last meer toen hij over was op omneo.

Share This Page