Bij het CB zeiden ze dat Robin als ze een jaar is toch wel van de fles af moet zijn. Ze krijgt nu nog 1 a 2 flessen per dag ('s ochtends een papfles of bordje pap en tussen de middag een fles). Ze vind haar flessen en haar melk heerlijk en het gaat er altijd goed in. 's Middags krijgt ze nog een tuitbekertje roosvicee ofzo, maar dat gaat er nooit zo goed in als haar melkfles. Nu doe ik wel meer dingen wat anders dan die CB-schema's en regeltjes, maar hebben meer mensen dit gehad dat je kindje zo verzot is op de fles? Blijf je dan de fles geven, maar dan met iets anders dan melk zoals gewone koemelk, groeimelk, roosvicee of blijf je nog even die opvolgmelk nr. 2 aanhouden? Of geef je alleen nog maar een (tuit)bekertje en gaan ze vanzelf wel drinken als ze dorst krijgen? Van die fles komt ze vast wel af hoor, maar een aantal weken meer of minder lijkt me toch niet zo uitmaken. Ik denk alleen dat als ik haar vanaf nu alleen maar tuitbekers geef met melk of wat dan ook, ze maar weinig vocht binnenkrijgt.
Hier ook nog lekker een flesje melk bij het ontbijt en voordat hij naar bed gaat. Dochtertje van mijn vriendin is 2 en die krijgt ook ochtend en avond een flesjes melk en pap. En die vd buurvrouw is 3 en die krijgt als ontbijt ook een fles pap. Ik heb altijd zoiets van op zijn 16e zal hij wel niet meer zo drinken hoor. Zou me er niet te druk om maken. Mijn zoontje drinkt overigens wel alle andere dranken uit een tuitbeker of rietjesbeker of uit een pakje met een rietje.
Jelle krijgt ook nog steeds 2 flessen pap, 1 's ochtends en 1 's avonds. De rest van zijn drinken drinkt hij uit een rietjesbeker... Hij snapt echt geen hout van een tuitbeker. Hij begrijpt gewoon niet dat hij die omhoog moet houden om te drinken...
Ook hier een lekker flessenkind....tuitbekers, rietjes, enz...hij snapt er niks van. Hij houdt zelfs de fles niet zelf vast.... Sinds een week probeert hij wel wat zelf met de fles.
Ik geef in de ochtend, lunch en avond gewoon een fles. Voor de rest kan hij gewoon uit een tuitbeker drinken maar dan hou ik het zelf vast. Hij weet niet hoe hij de beker omhoog moet houden. Net als met de gewone fles, hij houdt het wel vast maar is eigenlijk meestal te lui daarvoor! Vind ik wel leuk eigenlijk dan is dat moment in de ochtend nog steeds van ons samen. Het gaal al allemaal zo snel! Hij drinkt ook uit een gewone beker. Alleen gaat er nog wat naast vloeien. Maar smoothies gaan er prima in! Ik heb geprobeerd om zo ook melk te geven maar wil het absoluut niet! Ik denk dat hij het gewoon vindt stinken( vind ik ook) Tot die tijd gewoon melk uit de fles! Die flessen melk worden toch minder op een geegeven moment.
Niet druk over maken hoor, Jelle doet dat ook pas sinds een week of 6... Hij vind het wel best dat mama zijn fles vasthoud...
noa krijgt al vanaf een jaar geen flesje meer zij weigerde het gewoon en wou niet meer. ik zou het gewoon nog even en je kind geeft vanzelf wel aan als die het niet meer hoeft. je kan ook s'morgens een bord pap geven ipv een fles.
Vreemd, hier hebben ze er nooit wat over gezegd... Hij krijgt 's ochtends en 's avonds nog een fles, nu met karnemelk erin. Hij vindt het heerlijk nog dus ik zou niet weten waarom ik hem dat af zou nemen. Hij zal het zelf wel aangeven denk ik. Heeft ie tot nu toe ook gedaan. Verder drinkt hij uit een gewone beker of rietjesbeker, dus dat leert hij wel. Hij is nu overigens 18,5 maanden.
Mijn dochter krijgt op werkdagen ook gewoon een fles pap, heb simpelweg geen tijd om uitgebreid met haar te ontbijten. De verpleegkundige op het cb was dit roerend met me eens.... Dus ach, overal zeggen ze weer wat anders, jij doet gewoon wat jou goed lijkt, dan gaat het allemaal wel vanzelf.....niet teveel naar anderen luisteren, maar juist naar jezelf!
alicia drinkt nu alleen nog maar der melk smorgens uit een fles en smiddags krijgt ze gewone melk in een beker bij der brood. Verder sap uit een tuitbeker of rietjes beker. Ik denk dat als ik de fles van sochtens nog wel even zo houd maar eten de tijd dat ze ook brood als ontbijt heeft krijt ze gewone melk en ook in een gewone beker
Louise krijgt sochtends ook een papfles en smiddags een boterham en als ze die niet goed eet een bordje pap. Zolang zij het wil, krijgt ze dit gewoon.
Merel krijgt 's avonds nog een fles melk. Zolang ze die wil, krijgt ze hem gewoon. Overdag drinkt ze nog uit een fles, want anders drinkt ze niet. Ik geef haar telkens een tuitbeker, en dan neemt ze een slokje omdat het zo leuk is, maar als ze echt dorst heeft wil ze alleen de fles. Nou ik heb me erbij neergelegd. Het komt vanzelf wel. Ze drinkt al steeds vaker meerdere slokjes uit de tuit, dus het zal wel komen. En alleen de tuit geven met het idee dat ze dan wel gaat drinken als ze dorst heeft.....het werkt hier niet!
Ik ben blij dat ik niet de enige ben! Milou krijgt 's morgens pap met een lepeltje. 's middags 100c melk uit een fles en 's avonds ook nog een fles voor het slapen gaan. Milou drinkt maar heel af en toe uit een gewone beker, of rietje. Een tuitbeker moet ze niets van hebben. Sap en water dus ook in het flesje. Ik ben al vanaf dat ze 10 maanden is aan het proberen met de beker. Ben er nu mee gestopt. Ze duwt de beker gewoon weg... trekt hem uit mijn handen of gooit hem op de grond! Zeker met dit warme weer, vind ik het belangrijker dat ze drinkt en niet waaruit. Het zal wel goed komen... Ik drink nu het zo warm is veel flesjes water en dat vindt ze reuze interessant. Misschien moet ik ook eens drinken uit een plastic beker. Ze wil nl. alles wat mama ook heeft.
Jolijn krijgt ook nog gewoon haar flessen hoor! 's ochtends en 's avonds een papfles en bij de lunch een melk fles! tegnewoordig wil ze bij de ochtendfles 210 melk 5 schepjes bambix nog wel een halve boterham! Verder drinkt zij alleen uit de difrax hapbeker, ik wil haar wel binnenkort uit een pakje leren drinken! Ik hou het voorlopig lekker zo, zo krijgt ze voldoende vocht binnen!
hier ook nog de fles hoor. Een tuitbeker geef ik niet, hij drinkt wel eens uit een gewone beker, maar na enkele slokjes gaat hij blazen en dan is het voorbij. Ik zet ook altijd een fles water in z'n box, die pakt ie zelf en drinkt er dan weer een paar slokken uit.
onze man krijgt nog steeds 2 flessen per dag waarvan 1tje een papfles en een broodje erna. en savonds voro hij naar bed gaat ook nog een fles melk.(hij is 17maanden) Volgens de dietist is dit veel beter dan gewone melk omdat er heel veel voedingstoffen in zitten (adviseren tot 2 jaar dit gewoon te geven) Dat cb moet zich eens over andere dingen druk maken hahaha. Als jouw kindje dit lekker drinkt prima toch! heeft ze ook al haar vitamines enzo en calcium etc.