Ik en m'n vriend zijn een beetje ten einde raad.. Onze dochter van 6,5 mnd is een nachtspookje sinds we het inbakeren moesten afbouwen net voor de 4 mnd toen ze ging omrollen. Ze is minstens 3x per nacht wakker maar het kan ook elk half uur zijn. Naar bed gaan gaat goed. Ze gaat tussen half 8 en 8u naar bed. Slaapt de eerste uren ook goed. Dit kan duren tot 12u of tot 2u en dan begint het. Het is meestal niet echt hard huilen wat ze doet. Meer gewoon miepen. We laten haar dan haar gang gaan, soms slaapt ze na een uurtje ofzo weer maar het kan ook een paar uur doorgaan. Ze kan harder gaan huilen waarnaar we haar troosten. Soms helpt de speen geven ook wel maar altijd voor korte duur. Als we naar haar toe gaan houden we het donker en stil en maken we het niet gezellig. Regelmatig is ze zo klaarwakker dat we er helemaal niks mee kunnen. Het is elke nacht raak, we slapen maar 2-3u per nacht en dat al een paar maanden. We zijn ruim een maand geleden al van 5 naar 4 flessen gegaan, we moesten haar toen elke keer uit een diepe slaap halen. Het is toen 5 nachten goed gegaan en toen waren we weer terug bij af. Overdag doet ze 2 slaapjes van ong 1u of 1,5u. Ze is verder vrolijk. Tandjes zijn nog niet door, maar dat kan toch ook niet al 2 maanden spelen. Het ging immers wel goed met inbakeren.. Gister wel wat verhoging gemeten. We weten het gewoon niet meer. Hoe doen andere ouders met dit probleem het toch? Ik zit er behoorlijk doorheen. Heb veel huilbuien en ben snel geprikkeld. Werken gaat moeilijk op deze manier. Met dochter overdag slapen lukt vaak niet, tegen de tijd dat ik in slaap val wordt m'n meisje wakker. Heeft iemand een goed advies?
Wellicht slaapt ze overdag te weinig. Mijn dochter is 6 maanden maar doet echt nog 3 slaapjes, bij elkaar opgeteld is dat minimaal 4 uur slaap overdag. Als ze overdag te weinig slapen kunnen ze 's nachts ook gaan spoken.
M'n dochter doet niet standaard een derde slaapje, maar regelmatig lukt het nog wel als ze moe is dat ik haar eind van de middag even laat slapen, maar hier heeft ze ook vaak geen zin in.
Wij hadden ook zo iets rond 6,5 maand. Na 12en werd hij elke 1,5uur wakker. Dan moest ik hem omrollen of een speen geven. Dan sliep hij gelukkig weer. Maar soms werd hij wel 8x per nacht wakker. Best vermoeiend na een tijd. Nu is het al een tijdje ineens over. Hij slaapt klokje rond zonder enig probleem. Het lijkt echt een sprongetje te zijn geweest. Hij was toen echt zoekende van wat wil ik...buik...rug...en als hij moe was lukt het niet zo goed om terug te rollen....etc etc.. Nu gaat hem dat zo makkelijk af en is hij meer bezig met kruipen en optrekken. Slaapprobleem was meteen over.