Tot wanneer geven jullie een papfles voor het slapen gaan?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Mama1978, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Sinds er gewoon avondeten en een toetje wordt gegeten, geen melk/pap meer voor het slapen gaan. Dat was voor ze 1 werd.
    Ze krijgt alleen nog een bord brinta af en toe 's ochtends ipv brood.

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,389
    870
    113
    home sweet home
    Wij zijn ermee gestopt toen ze avond eten mee had en daarna ook een toetje kreeg. Toetje ipv de fles. Dochter was ruim 1 jaar. (at al wel veel eerder de avondmaaltijd mee hoor!) Ik wil het met mijn andere dochter net zo gaan doen. ze eet al wel mee alleen krijgt nog geen toetje maar de fles. Zodra ze 1 is gaan we eens kijken of ze eraan toe is om geen fles meer te krijgen....

3. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Mika is 10 maand en krijgt sinds 9 maanden al helemaal geen fles meer. Hij is nooit een fan van flessen geweest en hij nu is hij er helemaal vanaf. In de ochtend krijgt hij brinta en in de avond warm eten en een toetje. Sinds hij van de fles af is slaapt hij de nachten door van 19 tot 7. Toeval??

Groetjes Ylona

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ben ik 't mee eens!

Ik heb sowieso nooit pap gegeven, ivm borstvoeding. 's Ochtends is hier gewoon bv en brood en 's avonds na de avondmaaltijd yoghurt of kwark.

5. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier nooit pap alleen opvolgmelk... met een jaar overgestapt op gewone melk en gewoon alles uit de tuitbeker... met 1 jaar en paar maand helemaal niets meer voor het slapen gaan... (toen ze het avond eten goed ging opeten)

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier waren ze met 1 jaar van de laatste fles af en kregen ze eigenlijk helemaal geen pap meer

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,038
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb nog nooit een papfles gegeven voor het slapen gaan.
    Gaf voor het slapen wel een fles met rijstebloem.
    Dit hebben we tot 10 maanden gedaan.
    Daarna ging ze gewoon op bed een uur na het avond eten.

Vanaf 11,5 maanden kreeg ze helemaal geen flesvoeding meer.
    Geef nu alleen s'ochtends een beetje pap in een schaaltje.

8. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Wij geven geen pap, maar een fles Nutrilon voor 2+ (volgende week wordt ze 2). Dit komt doordat ze 's avonds nog steeds niet mee eet, heeft ze nog nooit gedaan. Jammer vinden we dat, maar ik ga er maar vanuit dat het een keer goed gaat komen.
    We waren al op halfvolle melk over, maar volgens consultatieburo konden we beter peutergroeimelk geven omdat ze zo slecht eet en dan bepaalde vitamines mist.
    We geven de fles om 19.00 uur. Vaak komt ze vanwege de honger nog een keer om 23.00 uur, zucht.
    Dus misschien wordt het voor ons eens tijd om juist een papfles te gaan geven vanaf nu, ivm doorslapen ;) :D

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    De ochtendfles krijgt hij al niet meer sinds hij 9 maanden is (toen al brood met tuitbekertje opvolgmelk).
    De avondfles krijgt hij sinds 14 maand niet meer.. Maar dat lekker samen knuffelen en rustmomentje is er nog hoor, alleen dan met een boekje.

En ook de tuitbeker krijgt hij sinds hij 2 jaar is niet meer, alles is in een gewone beker.

Sorry, vind het geen gezicht kindjes die ouder zijn dan 2 jaar met een fles. En denk hoe ouder ze zijn, hoe moeilijker het is om het achterwege te laten... dan zijn ze er al zo aan gewend!

11. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

May 10, 2007
    1,454
    0
    0
    mijn zoontje ( bijna 2) krijgt s`morgens brood of brinta het ligt eraan wat mama eet hihi..:)
    En s`avonds na het avond eten en toetje is het gewoon douchen tandjes poetsen en naar bed.. wel is er een flesje water bij hem als hij gaat slapen maar dat is voor zijn eigen idee dat hij toch zijn flesje heeft ..8)
    En overdag krijgt hij 1 beker halfvolle melk omdat hij het gewoon zo lekker vind..:D
    En heel soms wil hij wel een pyamapapje s`avonds uit zijn fles voor het slapen gaan maar dat is meestal als we een hele drukke dag hebben gehad met weinig slaap voor meneer en dan heeft hij nog een beetje honger en dan wilt hij gewoon even lekker uit ze fles pap drinken dus tja.. zo nu en dan vind mama dat niet zo erg .. ( en ik heb dat wel eens geproeft die pyamapap maar het is net een warme milshake bah bah bah snap niet dat die kinderen dat lekker vinden..:$)

liefs,

12. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb nog nooit een papfles gegeven ;)

13. janineH

janineH Lid

Nov 12, 2007
    35
    0
    0
    Hier is zoonlief sowieso geen melkfan...
    Hij is nu 22 maanden en drinkt af en toe sávonds nog een fles groeimelk ( dat lijkt hij wel lekker te vinden, maar alleen uit een fles! Een beker met melk vertrouwt hij niet:(...)...
    Ik probeer vaak voor het slapen gaan even met hem te gaan zitten, en rustig een flesje te drinken, even lekker kroelen en bijkomen van de dag....
    Soms heeft hij daar wel zin in, maar er zijn ook avonen dat hij het leuker vindt om constant de speen in de dop te duwen :D, en dan moet ik hem er weer uit halen....en dat zo'n 10 keer achter mekaar....hij heeft dan de grootste lol.....

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik heb ook nooit een papfles gegeven. Pap uit een bordje. Maar dat was snel afgelopen. Een melkfles vanaf zijn 2e verjaardag niet meer. Drinkt nu overdag voldoende melk uit een gewone beker.

15. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

Aug 3, 2007
    2,899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hmm, ik ben daar dus heel anders in. Een zuigeling is het tot een jaar, en een papfles vind ik dus niks na die tijd. Noah kreeg tot 7 maanden nog een laatste fles en toen niet meer. Vanaf een jaar kreeg hij ook geen fles meer, maar gewoon een tuitbeker en nu drinkt al hele tijd uit een beker gewoon. Ik persoonlijk vind papflessen, zowel sochtends als savonds, gemakzucht van de ouders. Ik heb Noah altijd gewoon pap van een lepeltje gegeven en daarna brood of wat anders.. Maar ieder zn ding!!

16. Hier ook al heel snel geen flessen meer. (rond haar eerste zijn we al met een bekertje begonnen)Dat fleszuigen zou slecht zijn voor de tandjes (?), dus ik gaf haar al heel snel pap met een lepeltje in de ochtend (doen we nog steeds of een boterham, ze mag zelf kiezen) en een avondpapje hebben we eigenlijk nooit gedaan.
    Ja, soms z'n kant en klaar avondpapje, maar ze gaf er niet veel om.

Ach..ieder z'n ding toch?!
    Zou wel nog even tanden poetsen na die fles, er zitten écht wel suikers in die melk, zou zonde zijn als ze al heel vroeg tandbederf krijgt.

Groetjes Mirjam

17. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    En AL is dat zo? Dan is dat toch ieders goed recht?

Kyan krijgt s'ochtends nog opvolgmelk. Soms uit de fles, lekker in zijn bedje, soms in zijn tuit met een banaantje erbij. Sowieso ga ik hem geen broodje geven omdat hij pas rond 10:00/10:30 zijn bed uit komt en anders twee broodjes wel erg dicht op elkaar zitten. Als hij s'nachts wakker word en maar moeilijk weer in kan slapen krijgt hij ook nog wel eens een flesje opvolgmelk. Of als hij slecht gegeten heeft.

En dat het geen gezicht is? Lekker belangrijk haha. Er zijn wel meer dingen geen gezicht maar zijn wel goed /handig/weet ik het. Een fles niet meer geven omdat het 'geen gezicht' is vind ik maar een raar argument. En daarbij, hoeveel mensen zien dat?

18. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Zal ik het dan even uitleggen waarom ik dat zei..
    Met 'geen gezicht' bedoel ik dat ik vind dat een fles hoort bij baby's. En vind het dus vreemd om te zien om mn eigen kind die al loopt, nog te zien met een fles in de mond. En ik zou me daar dus aan storen als moeder zijnde, vandaar dat ik de fles en de speen met 1 jaar heb afgeleerd (het had nog meer redenen, maar goed).

19. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

Aug 3, 2007
    2,899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Draak, natuurlijk moet iedereen dat zelf weten. maar het is niet goed voor de tandjes en voor de spraak om zolang een fles te geven. Dat het gemakkelijk is snap ik, je geeft het kind een fles en je hoeft zelf niks te doen haha...
    Maar ben het met je eens, iedereen moet doen waar hij/zij zich als ouder goed bij voelt.

20. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Hallo,

Mijn zoontje heeft 13 maanden bv gehad. We hebben hem nooit een flesje gegeven, maar uit een bekertje leren drinken. Ik heb hem ook nooit pap gegeven. Leek mij niet echt nodig. Hij at/eet lekker zijn broodje en avondeten en ipv melk krijgt hij yoghurt te drinken.
    Ik heb nooit zo goed begrepen waarom een kind pap moet eten? Mijn moeder zei ook weleens, krijgt hij geen pap? Maar ja, omdat hij gewoon al zo goed alles at leek het me in ons geval zinloos.

Hier lezen we 's avonds voor het slapen gaan een verhaal en dan drinkt hij nog een bekertje yoghurt. Dat is meer gewoonte, dan dat ik vind dat hij dat op moet drinken voor het slapen gaan. Ik ga dit trouwens maar eens veranderen, dan krijgt hij de yoghurt op een ander tijdstip en voor het slapengaan wat te drinken. :)

Share This Page