Op dit moment krijgt ons zoontje de gekolfde melk (bij opas etc) in een fles van tommee tippee met speen 2. Nu vroeg ik me af tot wanneer ze uit deze flessen drinken? nu weet ik dat er een speen 3 is, die dan vanaf 6 maanden zou zijn. Ik neem aan dat het dus nog wel even duurt met deze flessen . Ow en ik wil graag een beker idee gaan introduceren voor water enz. Welke hebben jullie gebruikt?? Alvast bedankt dames !
Hidde krijgt zijn melk nog steeds uit de dr. brown fles, met 8 maanden van speentje 1 naar 2 gegaan. Hij drinkt ook steeds sneller uit de borst, dus ik vond dat dat wel nodig was. Hij krijgt verder eens per dag een beetje verdunde sap uit een drinkbeker, dat gaat best goed. Binnenkort eens proberen of hij de afgekolfde melk daar ook uit wil. Ben er zelf alleen nooit bij Gewoon naar je kindje kijken en de oppas vragen of de fles nog goed gaat zo!
Oja, wij hebben de avent tuitbeker (niet fijn, ze krijgen veel te veel lucht mee met drinken) en de isi mini tuitbeker (gaat goed!) geprobeerd. Bij de gastouder krijgt hij uit een mepal tuitbeker en dat gaat ook goed.
Hier heeft ze heel lang nr 1 speen gehad, op t laatst heb ik een 2 of 3 gehad omdat ze erg lang over ging doen. Vanaf 6 maanden geoefend met een gewone beker en vanaf 8 maanden een rietjesbeker ernaast.
Als je kind borst gewend is dan hoeft er in principe nooit een grotere speen op de fles, de gaatjes in je tepel worden ook niet groter. Hier tot een jaar newbornspeen gebruikt.
Mijn dochter van 3 drinkt nog steeds melk uit de tommee tippee met speen nr 1 (koemelk inmiddels en tsja in haar optiek moet melk uit een mama of TTfles komen, ergens anders wil ze het niet uit...gaat vast wel over voor ze 18 is ) Mijn redenatie is ook: mijn borsten krijgen ook geen grotere gaatjes naarmate ze ouder worden dus waarom de speen dan wel.