na de geboorte van onze dochter zijn we na 6 dagen borstvoeding erachter gekomen dat ik in de ene borst eigenlijk geen melklieren heb en in de andere veel te weinig om haar ooit genoeg te geven. een flinke teleurstelling, want ik had zoooveel informatie gehaald, boeken gelezen, mensen gesproken, en ik ging bv geven, PUNT! Nu is de 2e onderweg en staat het vast dat deze meteen flesvoeding zal krijgen. Nu vraag ik me echter af, zou het zin hebben om toch aan te leggen in de verloskamer, in verband met de eerste melk en de stoffen daarin, of heeft dit geen zin? De eerste paar dagen was mn dochter namelijk wel tevreden en zou dus wel voeding gehad moeten hebben bij mij.
Je kan het gewoon proberen tot het noet meer lukt toch.. Dan heeft de kleine in ieder geval iets gehad En in de eerste melk zitten veel antistoffen
ik zou gewoon borstvoeding geven zo lang het gaat....proberen kan toch altijd, mocht ze heel hard gillen en onrustig zijn van de honger, kan je toch gewoon bij voeden...zo doe ik het ook bij mijn zoontje. Heb zelf geen super productie en moet hard werken voor genoeg...daarom krijgt hij gewoon een fles na als hij gedronken heeft.....(houdt wel in dat mijn bv steeds verder af loopt, maar tot nu toe gaat het redelijk goed!)
Ik zou zeker gewoon aanleggen na de geboorte! Baadt het niet, dan schaadt het niet toch! En misschien krijgt ze wel gewoon wat binnen, al zijn het maar een paar druppels.
Gewoon aanleggen, je hebt niks te verliezen! Mag ik vragen hoe dit is vastgesteld? Van die weinige melkklieren?
dit is vastgesteld door mijn hebamme, ik woon en beval in dld, zij heeft mn borsten uitvoerig bekeken en gevoelt en stelde dit vast. een paar weken later was ik al gestopt en moest ik voor controle naar de gyn, ik vertelde mn verhaal en zij heeft ook uitvoerig onderzocht en kwam met dezelfde conclusie. toentertijd had ik ook de keus om t kindje te geven wat ik had en bij te voeden. dit heb ik nog een poos gedaan, ook om af te bouwen op de natuurlijke manier, maar door de slopende bevalling van 19uur (ik was toen 32uur wakker) en de spoedkeizersnee, kon ik het niet aan. nu heb ik natuurlijk nieuwe kansen
ja, blijkbaar, de gyn heeft ook nog met echo ofzo gekeken, word hier sowieso elk jaar gedaan, en stelde t zelfde vast..