Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap op 39+5 nog alleen op controle geweest bij de gyn (20min rijden) en daarna nog lekker gaan winkelen in grootwarenhuis. Dat ik dan op zo'n 25min van thuis zat, was wel het laatste waar ik me druk over maakte! 's Nachts is mijn water gebroken Momenteel is de situatie anders, owv risicozwangerschap. Het is ondertussen al meer dan 10w geleden dat ik nog met auto gereden heb en nog véél langer dat ik met fiets gereden heb... En nu moet er ook constant iemand 'bij mij' zijn! Pfff, geniet dan maar volop van je vrijheid hoor! Je voelt dat zelf wel aan, als het niet meer kan!!
Ik heb vanaf 40 weken geen auto meer gereden, maar dat was meer omdat ik niet meer goed over mn schouder kon kijken vanwege die dikke buik . Maar anders had ik het daarna nog wel aangedurfd hoor. Naar het winkelcentrum waggelen heb ik tot de dag van de bevalling gedaan. Ben bevallen met 42 wk en 41+3. Gewoon lekker blijven doen als je lichaam het toelaat.
Grappig als ik het zo lees. Toen ik weeen had moest ik wel rijden, en ik ben gewoon naar het ziekenhuis gereden. Misschien denken sommige wat stom, maar ik voelde zelf goed aan dat het prima ging. Het waren geen hevige weeen of zo hoor. En die dag ben ik gewoon in het ziekenhuis bevallen. De avond daar voor stond ik ook gewoon nog zwemles te geven. Daarna was ik niet alleen in het ziekenhuis, en was de vader er ook, maar het ging prima. succes
Heb er nooit zo over nagedacht eigenlijk. Vrienden en familie wonen eigenlijk allemaal op minimaal een half uur afstand.... Ach, als ik daar ergens ben en ik krijg weeën dan ben ik snel genoeg weer thuis. En anders brengen ze me wel Maak me daar niet zo druk om, er is overal wel een mouw aan te passen lijkt me!
Ik doe en deed bij dochterlief nog van alles alleen met de auto. Alleen was ik vanmorgen bij de Prenatal en toen werd ik niet lekker. Maakte met toen toch wel even zorgen, dat voelt toch niet prettig. Gelukkig trok het weg, en anders was het ook wel goed gekomen hoor. Wij wonen buitenaf dus ik moet wel met de auto voor ik uberhaupt ergens ben. En ga echt geen weken thuiszitten als het niet nodig is (hoewel mijn moeder lichtelijk panisch is als ik hoor dat ik met de auto verder dan 10 km rij alleen ) Volgens mij is het voor het vorderen van je zwangerschap en ontsluiting ( klaarmaken voor de bevaling zeg maar) alleen maar goed om alles zo veel mogelijk door te doen!
Tot op het laatste moment was ik op gang, tot een uur van huis rijden. M'n enige vrees was dat m'n vliezen plots zouden breken aan de kassa van de supermarkt of zo, maar uiteindelijk is dit netjes om 7h30 in bed gebeurd
Binnen iets van een half uurtje ga ik oom gewoon nog alleen op pad. Ik let wel extra op een goed opgeladen mobieltje.
Ik ga nog overal heen waar ik heen wil. Vorige week nog 50 km gereden in mn eentje en een dag later nog 40 km. Morgen ben ik alweer 41 weken en ik cross nogsteeds overal heen. Als mn vliezen breken of de weëen ineens heftig komen dan zet ik gewoon mn auto aan de kant en dan bel ik iemand om mij en mn auto op te halen. Ik kan echt niet thuis zitten. Doe nog lekker de dingen die ik normaal ook zou doen. Maar als ik buikpijn ofzo heb dan kies ik er wel voor om in de buurt te blijven.
Ik ben zo rond 37 weken gestopt met echt weg gaan en autorijden omdat ik ook dacht 'is het nog wel verstandig om alleen te rijden/weg te zijn?'. Toen er met 38 1/2 week nog geen baby was dacht ik bij mezelf, ik ben ook gek ook, ik ga der lekker weer uit. Werd gek thuis bbrr. Uiteindelijk ben ik pas met 41+5 bevallen dus gelukkig ook maar dat ik niet al die tijd binnen ben blijven zitten. En mijn weeen begonnen echt heel rustig dus al was ik ver van huis geweest dan had ik tijd genoeg gehad om thuis te komen. Ik zat ook nog gewoon in een restaurant te eten met lichte weeen de avond voor mijn bevalling begon
Ik ging pas niet meer weg toen ik echt buikkrampen en bloedverlies had....de dag van mijn bevalling dus. Voor die tijd gewoon overal naartoe hoor, zolang je je goed voelt, vooral niet thuis gaan zitten
Mensen moeten eens niet zo bezorgd doen De laatste keer dat ik auto heb gereden was met 40 weken en 3 dagen. De dag erna kwam ons meisjelief. Zo'n bevalling kondigt zich wel aan hoor en de weeën bouwen zich op. Dus doe gewoon lekker wat goed voelt.
Ik ben iig na 37wk niet meer van plan om in m'n uppie naar m'n familie te rijden (1,5 uur rijden). Er wordt nogal extreem snel bevallen in de familie en ik wil het risico niet nemen. Je zal zien dat het bij mij 2 dagen duurt, maar ga het echt niet doen.
Ik ben ook uitgeteld, ga nog gewoon een boodschap doen hier en daar, en ben 2 dagen geleden nog gaan wandelen in de natuur op 1,5u afstand rijden... Ik neem aan dat de geboorte zich gewoon aankondigd, dus ik ben niet bang dat ik geen kant meer op kan waar ik ook ben.
Tot 39w6d want toen begonnen de weeen. Ik had daarvoor nergens last van dus deed ik lekker waar ik zin in had.