Hallo allemaal! Tygo krijgt een combi van bv en kv. Voor de kv gebruiken we Nutrilon Hypoallergeen. Ik vraag me echter af tot wanneer ik de ha moet gebruiken. Kan ik overstappen op de standaard variant of moet ik door blijven gaan met de ha? Wat zijn jullie ervaringen? Groetjes Manuela
Ik lees mee.. Ik zit in dezelfde situatie en ik heb geen problemen met HA maar ben wel benieuwd wanneer we over zouden kunnen. Ik denk bij de overstap naar opvolgmelk?
Je kunt HA gebruiken tot je kindje vast voedsel gaat eten. Mijn dochtertje dronk ook HA en vanaf 10 maanden konden we stoppen.
Hangt er van af. Als je HA gaf omdat er een verhoogde kans is op allergie, dan kun je er beter mee doorgaan. Zo niet, dan kun je nu al naast de bv wat yoghurt geven en hoef je helemaal geen kunstvoeding te geven, als hij ook al lekker groente en zo eet. Met 6 maanden is 500cc zuivel genoeg. Vaak haal je dat al met gewoon 3 of 4 keer borst geven. Met 9 maanden is 400cc genoeg, dat haal je so wie so wel met 3 keer gewoon borst. Met wat yoghurt ernaast zit je dan safe. En vanaf 9 maanden kun je naast borst voorzichtig beginnen met (aangelengde) dagmelk.
cb zei tegen mij dat het tm 6 mnd moest...en dan kon je daarna standaard opvolgmelk beetje bij beetje toevoegen, dus die ha afbouwen...
Dank voor de reacties. Ik denk dat we dan gewoon nog even ermee doorgaan... papa en mama met hooikoorts en een zus met eczeem. Dirksmama; helaas geef ik niet zoveel bv meer. Tygo krijgt nog de ochtendvoeding volledig bv en de rest van de dag af en toe wat slokjes maar verder kunstvoeding.
Wij gebruiken nu ook omneo (is ook ha) en zijn van paln om na 6 maanden naar standaard te gaan. Als we nr 2 moeten kopen.