Kolf

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lucie, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Bij mijn eerste twee kindjes heb ik bijna een half jaar borstvoeding gegeven. Ik had toen een electrische kolf (medela) overgekocht van een vriendin. Er kwam bijna niets uit. :cry: Geen avondjes weg voor ons dus dat eerste half jaar... :(
    Ik heb de kolf aan een collega weggegeven die er naast haar eigen kolf nog een naast wilde om zo sneller te kunnen kolven. Zij liet me weten dat mijn kolf niet goed werkte. En ik maar altijd denken dat het aan mij lag dat er nauwelijks iets uitkwam... :rolleyes:

Nu wil ik het nog eens proberen, maar weet niet zo goed welke kolf ik moet kiezen. Ik wil er niet heel veel geld aan besteden, dus geen supersonische dure dus. Ik heb ook geen kennissen die er een hebben die ik kan uitproberen...

Heeft er iemand tips? Voor de bevalling een kopen of pas erna?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou er eentje huren bij de thuiszorg. Op die manier kan je proberen of het wat is en zo ja dan kan je er een kpen. Lukt het niet dan is er neits aan de hand.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb een Medela PISA, dat is dus wel een hele dure (250 in de aanbieding). Maar ik heb ook 5 maanden fulltime gekolfd. (Ben nu gestopt).

Het ligt er best wel aan wat je er voor over hebt. De Pisa kan je wellicht 2e hands kopen (de enige die je eigenlijk 2e hands kunt kopen als het gaat om hygiene en kwaliteit) dan zijn ze rond de 100 euro. En je kan onderdelen best makkelijk kopen (via thuiszorg winkels). En ook niet onbelangrijk, hoevaak ga je kolven? Is dat alleen voor een avondje weg, of is dit gewoon echt vaak?

Wat er waarschijnlijk niet goed was aan je vorige kolf zijn de ventieltjes, als die versleten zijn (na ongeveer een maand fulltime kolven) dan kan je die eenvoudig vevangen en dan zuigt ie weer goed vacuum.

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Amsterdam woont kun je er ook 1 huren bij het Borstvoedingscentrum (www.borstvoedingscentrum.nl)
    Ik had een Ameda Lactaline. Perfect ding! Huur ca. 40 euro per 3 maanden. Als je hem zo lang huurt dat de huur de aanschafwaarde overschrijdt, mag je hem houden. Ik geloof dat dat na 9 maanden was.

5. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik kolf nu 14 weken volledig en heb de Medela mini electric en ik heb geen klachten.
    ok hij maakt een heleboel herrie, maar hij doet het prima.

6. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Ik heb de handkolf van de Prénatal gekregen voor mijn verjaardag. Volgens een vriendin schijnt die heel goed te werken en hij is niet duur... Volgens mij kostte die 30 euro ofzo....

7. naomi182

naomi182 Lid

20 mei 2007
    18
    0
    0
    Administratie
    Angeren
    Hallo,
    Ik heb bijna 5 maanden volledig gekolfd met de Medela Lactina. Dit is een dubbelzijdige electrische kolf. Aangezien ik niet wist hoe alles ging verlopen, heb ik het gehuurd bij de thuiszorg.
    Ik ben er zeer over te spreken en kan het echt aanraden.
    Het is geen charmant geval en het sjouwt niet makkelijk mee, maar het was super. Ook een voordeel, als er iets is, dan ga je het gewoon ruilen!
    Succes Naomi

8. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ik heb de handkolf van Avent gebruikt. Met de elctrische van Medela kreeg ik er ook weinig uit, maar met dievan Avent niet. Ik heb deze ook gebruikt toen ik op mijn werk afkolfde.
    Niet een al te dure kolf, maar zijn geld zeker waard. Je heb nu ook een elcetrische van Avent, daar wil ik nu ook voor kijken.

Ik heb 11 mnd BV gegeven.

succes met het maken van je keuze.

Deel Deze Pagina